Fitness Seller

Sticky Live News Topic

Lijkt me vrij logisch en simpel :)

“There is no compulsion in religion”
[al-Baqarah 2:256]

Dat mensen hun religie opdringen op anderen, betekent niet dat de religie dit doet.
Anders is het grootste probleem niet Islam maar Jehovah's Getuigen :)
Als mensen hun verstand gaan gebruiken is er geen religie meer.

En ga je nu echt de opdringerigheid van de jehova vergelijken met die van de islam?
Bij hen doe je uw voordeur gewoon toe. Bij de islam gooi je wat aarde op de kist van een dierbare die je verloren bent.
Het moet niet gekker worden.
Bekeerlingen zijn dus echt wel het meest geflipt.
Maar goed, straks ga ik wandelen met alpaca's.

Jehova's zijn ook erg vervelend, alleen die zijn niet gewelddadig. Als Jehova's net zo fanatiek, geweldadig, onderdrukkend en veelvuldig waren als moslims waren zouden deze in de zelfde gesprekken genoemd worden.

Islam is in de text nogal opdringerig en maar al te blij om geweld te verheerlijken om dat te bereiken.

Iedereen weet dat een religie zou uitsterven zonder deze factoren, omdat het pure bullshit is.

Je bevestigt mijn punt nu, door het over voornamelijk mensen (eg Jehova's, Moslims) te hebben ipv de religie.
Dankje.

Als mensen hun verstand gaan gebruiken is er geen religie meer.

En ga je nu echt de opdringerigheid van de jehova vergelijken met die van de islam?
Bij hen doe je uw voordeur gewoon toe. Bij de islam gooi je wat aarde op de kist van een dierbare die je verloren bent.
Het moet niet gekker worden.
Bekeerlingen zijn dus echt wel het meest geflipt.
Maar goed, straks ga ik wandelen met alpaca's.

Bekeerlingen zijn het meeste geleerd mbt de religie waartoe ze bekeerd zijn. Nogmaals, mensen ≠ religie.

Je bevestigt mijn punt nu, door het over voornamelijk mensen (eg Jehova's, Moslims) te hebben ipv de religie.
Dankje.

Bekeerlingen zijn het meeste geleerd mbt de religie waartoe ze bekeerd zijn. Nogmaals, mensen ≠ religie.
Bekeerlingen zijn ook als verliefde mensen, ze zien alleen de mooie dingen.

Dankje.
Het gedrag van die mensen komt als direct gevolg van de religie die ze door hun ouders met een trechter hun strot in geduwd is.

De texten en gebruiken van het geloof bepalen hoe de aanhangers zich gedragen.

• Like
Waarderingen: horn
Bekeerlingen zijn ook als verliefde mensen, ze zien alleen de mooie dingen.

Nee hoor, ik niet althans.

Het gedrag van die mensen komt als direct gevolg van de religie die ze door hun ouders met een trechter hun strot in geduwd is.

De texten en gebruiken van het geloof bepalen hoe de aanhangers zich gedragen.

En dat is dus mijn punt; niet altijd. Eigenlijk gewoon vaak niet.

Wat heeft dat met religie te maken?

Steks vroeg naar mensen die niet geloven..?

Daar ging het nu toch helemaal niet over?

Nee, maar jij vroeg hoe het dan zat met mensen die niet religieus zijn.
Of wat bedoelde je dan? Misschien las ik het anders.

Dankje.

Bekeerlingen zijn het meest goedgelovig. Zwakzinningen die makkelijk te hersenspoelen zijn.
Religie is een uitvindsel door mensen om andere mensen onder de duim te houden.
Ma goed. Je bent al zo ver heen dat dit toch niet opbrengt.

En dat is dus mijn punt; niet altijd. Eigenlijk gewoon vaak niet.
Heb je ooit een normale vrouw in een normaal klimaat met een hoofddoek gezien? Ik namelijk niet, alleen onderdrukte moslims.

Heb je ooit een normaal persoon zien bidden? Nee want zulk gedrag is opgedragen door religie.

Heb je ooit een normaal persoon langs de deur gehad die je kwam vertellen waarom je moest geloven in god? Nee want dat gedrag is opgedragen door religie.

Zulk gedrag is puur invloed van opgedragen religie en komt toch behoorlijk veel voor.
Steks vroeg naar mensen die niet geloven..?
Ja en wat heeft dat nou weer met de wet te maken?

Ik doe het niet vaak en al helemaal nog nooit om deze reden, maar @Hell93 ik heb melding gedaan bij de mods want of het erom doet of niet met deze post heb jij zelf weer een. overloze discussie gestart.

Dat is het grote probleem van mensen, niet van religie.

Mensen ≠ religie.

Jij bent nog in de blinde fase. :D

Ik bedoelde dat er (zo goed als) geen mensen zijn die in naam van de wetenschap anders denkenden voor de keus stellen hun gelijk te volgen of te sterven.

Maar er zijn wel mensen die 'voor hun land' iemand doden.
Dat er mensen zijn die iemand de keus stellen iets te doen of te sterven, ookal gebruiken ze als reden hun religie, betekent niet dat dit mag van die religie.
Als ik hier in Engeland 'this is for MY King!' roep en mensen neersteek, betekent dit dan dat mijn koning dit goedkeurt?

Heb je ooit een normale vrouw in een normaal klimaat met een hoofddoek gezien? Ik namelijk niet, alleen onderdrukte moslims.

Heb je ooit een normaal persoon zien bidden? Nee want zulk gedrag is opgedragen door religie.

Heb je ooit een normaal persoon langs de deur gehad die je kwam vertellen waarom je moest geloven in god? Nee want dat gedrag is opgedragen door religie.

Zulk gedrag is puur invloed van opgedragen religie en komt toch behoorlijk veel voor.

Ja en wat heeft dat nou weer met de wet te maken?

Hoe weet jij of een vrouw 'een normale vrouw in een normaal klimaat' is of dat ze onderdrukt is?

Je zegt 'normaal', maar niemand is 'normaal' óf mensen met een religie kunnen ook normaal zijn.

Wat het met de wet te maken heeft was voor mij om te laten zien dat 'als een mens x doet, betekent niet dat x mag van die persoon hun wet/religie/dictator/ouders/vulmaarin.

Hier ook zo. Er wordt steeds gezegd hoe Islam dit/dat/zus/zo doet, maar MENSEN doen dat. Betekent niet gelijk dat het dan ook MAG in Islam.

Zet God op de pot, stop de profeet maar in je reet, en dans voor het vrije woord, en als je dan wordt doodgeschoten heb je van dit lied genoten... :rocker2:

Ik doe het niet vaak en al helemaal nog nooit om deze reden, maar @Hell93 ik heb melding gedaan bij de mods want of het erom doet of niet met deze post heb jij zelf weer een. overloze discussie gestart.

Ah ja want ik begon het natuurlijk weer he, helemaal niet andere mensen :) :)
Maak ook even melding van mensen die begonnen te praten over Islam specifiek ipv over het nieuws.
Onee want jij bent het met hen eens.

Terug
Naar boven