Fitness Seller

Log Discobitch - Balancing Food, Mind and Body

• Topic Starter Topic Starter
1 maand is voorbij. Tijd om eens te analyseren.

Op aanraden van één van de leden heb ik met 24,5 % vetpercentage toch maar gaan cutten voor de feestdagen (kerstmis)

Nu de maand januari afgerond is, maken we de status op.

Gewicht van 89 naar 86 kg.
Vet% van 24,5 naar 23% met een klein maar voelbaar verschil aan de buikstreek - the problemzone - bij uitstek voor de meesten onder ons.

Hoe? Voeding?

Via calorieteller alles bijgehouden en op raad van de uitleg op deze site 500 cal onder mijn onderhoud van 2500 cal gegaan.

Altijd voor voldoende >160 gr eiwitten per dag gezorgd maar altijd proberen rond de 2000 cal proberen uit te komen.
Soms - meestal op werkdagen- is het 's avonds nog maar 1000 cal. Toch zal ik proberen in de buurt van de 2000 proberen te komen.
Sommige dagen is het meer. Dat is meestal ook op trainingdagen. Dan heb ik soms meer nodig. Ik tennis ook nog. I need the energy...

Ooit in starvation mode - crash diet - geleefd en dan zegt mijn lichaam "afbreken die spieren". Dus daarvoor moet ik opletten. Momenteel - enkel bicepsomtrek gemeten - is mijn spiermassa in mijn arm niet gedaald, eigelijk alleen gestegen met 0,5 cm. Was misschien een momentopname. Ik zou al blij zijn met dezelfde omtrek of iets minder gezien ik toch aan het afvallen/cutten ben.

2013_1_overzicht_zpsd333572d.png

2013_1_overzicht2_zps9a471cb9.png

Schema ?

Jim Stoppani Shortcut to size

Let niet op de naam en ga kijken wat de oefeningen zijn.
Als beginner brengen deze oefening echt wel op, daarom niet in omvang... nog niet. Maar vermoed dat ik niet zo gemakkelijk groei (45 jaar he) en daarenboven zit ik wel in de cut.

Elke dag heb ik wel een spier, die ik ergens 'voel' en daar doe je het toch voor.

Ik vermoed dat de intensiteit, de reps en de timings en de volgorde van de oefeningen er wel ergens voor tussenzit.

Dus maw een aanrader om eens te proberen.

Zit nu in week 3 en voel nog steeds dat mijn spieren zich moeten aanpassen. Nog geen gewenning voor de spieren.

Via de site kan je een pagina printen en met je oefeningen ga je dan trainen.

http://www.bodybuilding.com/fun/shortcut-to-size.html?welcome=true

Voor dit schema een andere genomen uit de iPhone iFitness pro een workout genomen 30 minute chest work-out. Binnen 14 dagen had ik schouderproblemen.

Vermoed dat ik beter reageer op gesplitse workouts zodat er tussen elke training van een onderdeel zoals benen er toch een maximaal aantal dagen tussenzit. Nu geen problemen en mijn lichaam heeft tijd om te recupereren.
Aanrader dus.

Ik zwaai weer af... Succes en volhouden. Go 40+ !

Laatst bewerkt:
gisteren sinds lang weer eens een 85 op de weegschaal zien staan
lang geleden en geeft een mens weer moed dat cutten wel degelijk vruchten afwerpt
500 cal onder onderhoud van 2500 bezig

Jim Stoppani's shortcut to size is echt wel een aanrader.
Spieren worden in groepen aangesproken zodat er voor de 'oudjes' (ikke) er genoeg recuperatietijd is om er de volgende dag weer tegen te gaan.
Door het systeem van afwisseling in reps en gewichten blijft het altijd weer vernieuwend en uitdagend.
Lees het dus maar eens na op bodybuilding.com.

Ik print mijn schema uit en go naar de fitness. Afpunten en gewichten noteren. Nooit eens een set minder !
Do what has to be done !

Ondertussen is de maand februari weer voorbij.
Tijd om eens te kijken.

201302_zpsda92edd0.png

De redenering is nog steeds: probeer rond de 2000 cal uit te komen met steeds voldoende eiwitten en aanvullen met koolhydraten. Wit brood, deegwaren en aardappelen staan NIET op het menu.

De rode getallen zijn wat ik eet. En de groene is hoeveel energie ik verbruik inclusief cardio en krachttraining. Ik probeer altijd rond de 500-800 deficit of tekort te zitten. Dat is het getal NET -580 op 4 februari.

Mijn spieren heb ik zo wel kunnen houden in tegenstelling met mijn crashdieet van vorig jaar.
Meer spieren heb ik niet gekregen! Dat verwondert me ook niet als 2500 cal mijn onderhoudsniveau is.

Ben nu over carb cycling aan het lezen.

Qua cutten is het wel geslaagd van 89 naar 85 kg. Maar het hardnekkig vet rond buik blijft hangen... Damn. Lovehandles ook.

Laatst bewerkt:
Zijn er leden van mijn gewicht en leeftijd, die tips kunnen geven om spieren te laten ontwikkelen en misschien ook wat vet te verbranden?
Zijn er logs, die interessant kunnen zijn voor mij? Leeftijdsgenoten? Brothers in arms?
Is het plan van http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-intro.html een goede workout?

De maand maart is weeral voorbij.

Samenvatting Voeding

Visie van de maand maart was : tussen de -400 en -600 te zitten qua calorietekort
Eten is dan meer afhankelijk van is het een rustdag of een sportdag.
Laatste week van Maart heb ik lekker (maar gezond) wat gezondigd.
Nu zit ik weer op 86,6 kg als ik 's morgens weeg.
Laatste dagen (rustdagen) weer naar 2200 cal om even gas terug te nemen.

201303_zps81a41a2b.png

Samenvatting Training

Jim Stoppani's Shortcut to Size gedaan. Laatste twee weken niet door blessure.
En indeed moet zeggen dat het leuk is. Door de dagelijkse lectuure en samenvattingen/filmen ga je de training ergens ook 'serieus' nemen. Een pad waar je NIET van afwijkt. Ik neem dan ook altijd de afgeprinte oefeningen mee en schrijf op hoeveel ik hef en hoe dikwijls.

Dit geeft toch een aantal personal records. Gewichten, die ik vroeger niet dacht, ooit te kunnen heffen of duwen.

Dus das dan prima.

Samenvatting Looks

Sinds vorige maand van vet% 21,5 naar 25 gegaan en van 86kg naar 88,8kg. Dus ja dat is wat minder.
T' is niet zo'n drama maar hoop wel ooit dat buikje te zien slinken. Dus weer even wat minderen in calorieën lijkt me geen slecht idee.

Samenvatting vetpercentage en kg

2012
20 juni 83,9 kg 21 %
30 juni 81.5 kg 21 %
30 juli 84,1 kg 22 %
1 september 83,7 kg 23 %
1 oktober 85 kg 23,5 %
1 november 86 kg
23 november 86,9 kg 23.5 %
1 december 87,2 kg
9 december 87,3 kg 24,5%

2013

1 januari 87,8 kg
1 februari 86,1 kg
1 maart 86 kg 21,5 %
30 maart 88,8 kg 25 %

Toekomst

Ik overweeg nu om deze maand mijn eetschema als volgt aan te passen en weer te zien hoe ik evolueer qua gewicht en look van spieren na 1 maand

2200 cal op rustdag.
2400 cal op sportdag.

splitworkout van Kris Gethin ??
het lijkt me redelijk zwaar maar we kunnen altijd wat sets minderen voor dit oudje.

Ik weet dat dit volgens de formule te weinig is om spieren aan te komen. Om liever even niet te veel vet aan te komen. Als 45 jarige heb ik ook niet zo'n metabolisme en vet komt er snel aan toen ik rond de 3000 cal aan het eten was.

Dus gestaag omhoog met de cals en nog eens zien of we de verhouding vetpercentage en spiergroei kunnen verkleinen.

Zijn er leden van mijn gewicht en leeftijd, die tips kunnen geven om spieren te laten ontwikkelen en misschien ook wat vet te verbranden?
Zijn er logs, die interessant kunnen zijn voor mij? Leeftijdsgenoten? Brothers in arms?

Laatst bewerkt:
April 2013 is niet meer. Lang leve Mei 2013. Nu is het de moment om onze doelen te behalen.

Even terugblikken.

Dit is de data to do some datamining.

2013_04_kalenderoverzicht_zpsf62dc696.png

Samenvatting Voeding

Het belangrijkste was per dag rond de 200 gr eiwitten binnenkrijgen. Als ik dan boven mijn cal van die dag ging, was dat van ondergeschikt belang. Zoals de cottage cheese 's avonds voor het slapen gaan.

Zoals je ziet, schommel ik wel hard in mijn getallen (intake en expenditure). Maar probeer toch globaal per maand op een caloriedeficit uit te komen zodat er toch wat vet mee verbrand wordt.

Momenteel lijkt me dit te lukken. Vet (reddingsband rond buik) lijkt al op een dunnere versie van vroeger.
Dus prima.

Kg zit ondertussen op 85. Laagste in enkele maanden. Eerlijkerwijze moet ik zeggen dat ik de laatste dagen iets aan het uittesten ben nl. 4 liter water drinken per dag. DAT ZORGT volgens mij voor de fatloss van de laatste dagen. Calorie deficit is de laatste dagen rond de -100 cal. Dus lijkt het toch echt wel door het water te komen.

Daarenboven vervang ik het water op sommige dagen (als het kan met het werk) door Green Tea of Pu Erh Tea. Beide zijn gekend als hulpmiddelen om vet te verbranden.

Samenvatting Training

http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-intro.html?s=1

Heb dan toch gekozen voor Kris Gethin en zit ergens dag 35. Ergens is er een klik gebeurd - ook door lezen van boeken en youtube filmen - want train de laatste dagen keihard met de gekende stijfheid nadien waar ik toch enkele dagen van moet recupereer.

De laatste 2 weken van april ben ik ook gestopt met alle supplementen en heb enkel Whey Hydrolisaat van Body en Fit overgehouden na de workouts. De rest was puur eten. Dat ging ook.

Ik heb de visolie en de vitaminen behouden. Maar vond het leuk dat zonder preworkout, intraworkout en post workout je ook nog kan presteren. En daarom waarschijnlijk die extra stroefheid, die ik nu ervaar.

Ondertussen ben ik begin mei gestart met glutamine en creatine. Dus nu nog geen pre, intra en post workout.

Samenvatting Looks

Sinds vorige maand van vet% 25 naar 21 gegaan en van 88kg naar 86kg. Vandaag 5 mei 85 kg.
Voel dat ik vet kwijt ben, dus ik doe verder zoals ik de laatste week gedaan heb.
Even veel eten en veeeeeeel drinken. Mijn eten is trouwens totaal niet saai en heel kleurrijk en smaakvol. Zoek een manier om te koken zodat je het volhoudt. Mijn ding is wokken met allerlei kruiden en sausen.

Toekomst

Kris Gethin verder doen en keihard blijven trainen. Als ik nog altijd stijf ben, schuif ik een training op naar de volgende dag.
4 of 5 keer per week hoeft niet meer. Nu is 3 keer per week ook goed als het elke keer nadien maar weer een 'pijnlijke' dag is. Vind het aangenaam om naar Kris Gethin te luisteren. Het is een levensstijl dat je moet aanleren. Een aanrader om te luisteren en gewoon doen!!!

Laatst bewerkt:
vandaag eerste keer intermittent fasting gedaan.

prima hoor.

keisimpel te overleven

's avonds rond 20:00 laatste gegeten (cottage cheese) en dan gewacht tot dag er achter tot 18:00 en dan lekker wokken - bord om u te zeggen . 1400 cals maar clean he

veel green tea koffie en ripped rond de middag en veeeel drinken
best te doen.

binnen een maand eens zien of er zo vet mee verbrand wordt?

Terug
Naar boven