MuscleMeat

Log Fanatic Daan

Fanatic Daan

Ripped Bodybuilder
Waardering
215
Lengte
1m92
Massa
102kg
Vetpercentage
4%
Na even twijfelen ga ik toch maar een log bijhouden. Ik hoop op deze manier wat te kunnen bijdragen en ook zelf weer veel te kunnnen leren. Even een korte "geschiedenis":
Ik ben zo'n 4 jaar geleden begonnen met "fitness". Het eerste half jaar was aankloten: wat onregelmatig trainen, had nog geen kennis, geen voedingsschema en trainde alleen de voorkant haha. Erg grappig als je daar een paar jaar later aan terug denkt. In dat half jaar aanklooien toch al 6 kg aangekomen...door steeds meer kennis op toe doen ben ik daarna echt serieus aan het werk gegaan; voedingsschema en 4 keer per week knallen. Ben gaan trainen met een jongen die al erg veel ervaring had. Op dit moment train ik alleen (ja nu even met een jongen van 17), maar ik begin binnekort in een nieuwe hardcoregym en kan daar dan af en toe weer samen trainen met mijn oude trainingsmaat.
Ik ben begonnen op 83 kg bij 1.93 en ik schat een vet% van zo'n 13%. Op dit moment weeg ik zo'n 104 kg bij 9 a 10%. Ik ben erg tevreden over mijn voortgang die ik btw naturel heb behaald. Voor de toekomst heb ik de ambitie om een wedstrijd te gaan doen, vanaf volgende maand ga ik goed in kaart brengen hoe en wat en waar.....Groet, Daan.

Hoe ziet je voeding schema eruit?
Veel succes

succes, ben ook wel benieuwd naar je trainings -voeding schema.

• Topic Starter Topic Starter
Benentraining van gisteren:

Squat in Smith machine:
2 sets opwarmen met 60 kg
1e set 10 x 100 kg
2e set 9 x 120 kg
3e set 6 x 140 kg (Pfff had t zwaar)
4e set 8 x 120 kg

Legpress 45 graden (met gemiddeld gewicht op herhalingen pompen na de smith):

1e set 20 x 160 kg
2e set 17 x 200 kg
3e set 18 x 200 kg
4e set 20 x 200 kg

leg extension:

3 sets 15-17 reps x 80 kg.

deadlift rechte benen (hams):

4 sets 15 reps x 60 kg (nu 2 dumbbells van 30 kg)

leg curl:

1e set 17 x 70 kg
2e set 14 x 75 kg
3e set 12 x 80 kg
4e set 15 x 70 kg

Kuiten in leg press machine:

5 sets 20+ reps met 140-170 kg.

Denk vaak aan opgeven tijdens deze trainingen, was flink misselijk, maar heb nu een dag later weer een heerlijke pomp in de pootjes haha.

---------- Toegevoegd om 11:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

Hoe ziet je voeding schema eruit?
Veel succes

Dank je, zal het eens posten..

---------- Toegevoegd om 11:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

succes, ben ook wel benieuwd naar je trainings -voeding schema.

thnx, zal het posten

---------- Toegevoegd om 11:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Dit is mijn huidige schema (bulk)

Onbijt 7.30/8.00:

(Neem direct na het opstaan de banaan, appelsap en de whey. Dit is zeg maar je "voor" ontbijt. Daarmee stop je het katabole proces snel omdat dit allemaal snel opneembare voedingsstoffen zijn. Neem dan een half uur later de brinta met de hele eieren, beetje water erbij en in de magnetron is dat goed te eten. Neem er wat vloeibare zoetstof bij want anders is het net behangplak. Tijdens deze maaltijd je multi en andere dingen nemen.)

- Banaan
- 1 glas appelsap met glutamine
- Whey Shake 50 gr samen met
- 75 gram brinta
- Multivitamine, omega 3-6-9, zinc, B-complex

Deel 2 ontbijt 8.30/9.00: (dit vervalt dus en komt er bij het ontbijt bij)

- 4 hele gekookte eieren

Maaltijd 2 11.30: (Stel dat je ontbij om 8.00 was dan komt deze maaltijd om 10.30, de rijst is gekookt gewogen??? want anders neem je wel behoorlijk wat koolhydraten in.

- 200 gram rijst, basmati
- 2 schijven ananas (op ananassap) of 4 bruime boterhammen met 250 gram kipfilet (als ik minder tijd heb)
- 200 gram kipfilet

Maaltijd 3 14.00: (dit zou dan 13.00 worden omdat je dus om de 2,5 uur dient te eten

- 2 schijven ananas (op ananassap) of 4 bruime boterhammen met 150 gram pindakaas (als ik minder tijd heb)
- 200 gram kipfilet

Maaltijd 4 (15.30)
4 bruine boterhammen met 3 eiwitten en 2 hele eieren

Maaltijd 4 16.30/17.00: (dit zou je maaltijd voor de training moeten zijn dus laat zeggen deze om 18.00 nemen

- 1 whey shake 20 gram incl 5g glutamine en 5g creatine

Maaltijd 5 18.00: (deze maaltijd als grote maaltijd na je training nemen dus ca 21.00)

- groenten (brocoli, bonen, sla)
- 250 gram kipfilet of biefstuk of vis

Maaltijd 6 (na de training) 20.45:
Neem bij deze shake je glutamine en 5 g creatine)

- 1 AA drink mulit nine
- 1 whey shake 40 gram
- 4 riijstwafels eetlepel honing

half uur hierna: BCAA en glutamine (bcaa is onnodig omdat whey al ramvol bcaa zit en de glutamine neem je al bij je shake in)

Hierna dus als je thuis bent de grote rijstmaaltijd eten

Maaltijd 7 11.00:

- 450 gram magere kwark
- 30 gram walnoten
- Omega 3-6-9, zinc

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:36 ----------

staan wat tips bij van Rene Groenen, ik doe het zowat zoals t hier staat...soms net wat anders....iig nu vaak de grote maaltijd na de training.

Ga deze ook volgen, 150 gram pindakaas zal wel een typfoutje wezen

succes. ziet er goed uit

hee goed idee man dan kan ik je ook nog volgen als je naar die andere gym gaat;) zie je maandag

Waarom neem je dan de ene keer bijna geen vet en als je geen tijd hebt bijna 90 gram vet in 1 maaltijd

hee goed idee man dan kan ik je ook nog volgen als je naar die andere gym gaat;) zie je maandag

hehe is wel handig ja!

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

thnx

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Waarom neem je dan de ene keer bijna geen vet en als je geen tijd hebt bijna 90 gram vet in 1 maaltijd

Nou ik neem zo nu en dan gewoon aardig wat gezonde vetten, oa uit pindakaas en vis. Pindakaas doe ik ook nog s'avonds regelmatig. Voedingsschema klopt niet helemaal, heb het ff snel gekopieert net. Ik wissel de kip en pindakaas af.

Kan mayb aan mij liggen (vast)
Maar heel onduidelijk.
Je eet toch om vaste tijden?
Heb je flexibele werk uren?

Vandaag rug en biceps:

Gisteren extra dag rust ivm beginnende griep, werkelijk alles deed pijn. Op tijd naar bed met paracetamol. Vandaag nog niet optimaal, maar stukje beter. Training iets lichter en wat meer apparaten voor rug. Ging uiteindelijk nog super lekker en goede pomp.

Optrekken brede greep BW:

1e set: 10 reps
2e set: 10 reps
3e set: 10 reps

Deadlift in Smith:

1e set: 13 x 100 kg
2e set: 12 x 140 kg
3e set: 10 x 160 kg

Low row machine, een hand per keer:

1e set: 15 x 50 kg (per hand)
2e set: 15 x 60 kg
3e set: 13 x 70 kg

Dumbbell row liggend met buik op schuine bank, 2 armen tegelijk:

1e set: 15 x 22 kg (per hand)
2e set: 15 x 24 kg
3e set: 13 x 24 kg

Pulldown met gestrekte armen, touwhandvat:

3 sets: 15 reps.

Dumbbellrow liggend met buik op schuine bank, 2 armen tegelijk:

Heerlijke oef.
Doe ik ook altijd

Biceps:

Biceps curl schuine bank 2 armen tegelijk:

1e set: 15 x 16 kg
2e set: 13 x 18 kg
3e set: 10 x 20 kg

21 en met stang 30 kg totaal:

3 sets.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Dumbbellrow liggend met buik op schuine bank, 2 armen tegelijk:

Heerlijke oef.
Doe ik ook altijd

ja isoleert de boel zo ****in' goed he!

Trek je hem helemaal omhoog totdat het gewicht het bankje raakt?
(als je me begrijpt)

Sterke training, hoge gewichten. Mensen die zichzelf op kunnen trekken heb ik groot respect voor (brede greep is helemaal bruut)

Sterke training, hoge gewichten. Mensen die zichzelf op kunnen trekken heb ik groot respect voor (brede greep is helemaal bruut)

Hmmm ik denk op zich dat ik redelijke gewichten gebruik, vanuit het feit gezien dat ik naturel train (tot nu toe) en ook lang ben, waardoor de bewegingsbaan langer is en je het gewicht dus langer moet controleren. Toch waren in deze training de gewichten iets lager doordat ik niet helemaal fit was..ik ga normaal iets hoger in gewicht, maar houdt wel de reprange tussen 8 en 12 zo'n beetje.
Optrekken is echt iets wat ik mezelf altijd verplicht heb...rug gaat er heerlijk op.

lekkere trainingen hier, geen griepie? voel hem ook meestal wel aan komen in de vorm van rugpijn en spierpijn:)

Terug
Naar boven