XXL Nutrition

LordMike's - Anabolic Diet logje.

LordMike

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
65kg
Vetpercentage
4%
Mijn informatie:

19 jaar, 1,83m 60kg +- , een 6 tot 10% vetgehalte. Echte ectomorph.
Train een 3x week (momenteel bezig met verhuis enzo ivm einde van de maand alleen wonen, dus trainen is soms maar 1x/week)
Maar dit komt ook weer goed uit omdat je een 4-tal weken nodig hebt voor 'aan te passen' aan dit dieet, bij de ene persoon is dit al na 10 dagen bij de andere pas na 4 weken.
Als ik alleen ga wonen zal er waarschijnlijk ook tegen october/november een homegym komen.
Werk 6/7 dagen.

Hier ga ik bijhouden wat ik eet tijdens het Anabolic Dieet en hoe ik mij voel enzo.

Dit is mijn 'theoretisch' voedingschema, dit is uitgewerkt met gewoon de algemene voedingswaarden.

Ter info:
* 9 kcal Fat = 1g Fat
* 4 kcal Protein = 1g Protein
* 4 kcal Carbs = 1g Carbs

Maaltijden:

280 kcal vet = 32 gram*6=192
187 kcal protein = 47 gram*6=282

**-**-**-*-**-**-**-**-*---**-**-*

Tijdens mijn ontbijt neem ik de volgende supps met een groot glas water: NKO, Vinpocetine, Alpha Lipoic Acid, CEE (1tablet), laag gedoseerde multi, PS 100.

Ontbijt: 687 kcal - 37 eiwit - 2.5 kh - 59.4 vet - 0.5 vezels

4 eieren gebakken 566kcal / 32.4 eiwit / 2.4 kh / 48 vet / 0.0 vezels
30 gram spek 80 kcal / 45.25 eiwit / 0.15 kh / 6.0 vet / 0.5 vezels
15 gram olijfolie 132 kcal / 0 eiwit / 0.0 kh / 15 vet/ 0.0 vezels

Snack:200kcal - 25 eiwit - 0.0 kh - 11.2 vet - 0.0 vezels

100 gram gerookte zalm 200kcal / 25 eiwit / 0.0 kh / 11.2 vet / -
150 gram tonijn 336 kcal / 32.3 eiwit / 0.0 kh / 23.3 vet / 0.0 vezels

Lunch: 462 kcal - 89 eiwit - 4 kh - 9.6 vet - 7 vezels

400 gram Kippenpoten 416 kcal / 82.4 eiwit / 0.0 kh / 9.2 vet / 0.0 vezels
200 gram Brocolli 46 kcal / 6.6 eiwit / 4 kh / 0.4 vet / 7 vezels

Snack: 509 kcal - 50 eiwit - 9.3 kh - 30.4 vet - 4.7 vezels

200 gram ansjovis 204 kcal / 40.2 eiwit / 0.0 kh / 4.6 vet / 0 vezels
50 gram pistache noten 305 kcal / 9.8 eiwit / 9.3 kh / 25.8 vet / 4.7 vezels

Dinner: 349 kcal - 36.9 eiwit - 4.4 kh - 20.7 vet - 1.8 vezels

150 gram biefstuk 191 kcal / 35.7 eiwit / 0 kh / 5.3 vet / 0.0 vezels
15 gram olijfolie 132 kcal / 0 eiwit / 0 kh / 15 vet / 0.0 vezels
200 gram komkommer 26 kcal / 1.2 eiwit / 4.4 kh / 0.4 vet / 1.8 vezels

Snack: 205 kcal - 12.9 eiwit - 2.3 kh - 16.1 vet - 0.6 vezels

50 gram cheddar kaas 195 kcal / 12.7 eiwit / 0.3 kh / 16.1 vet / 0.0 vezels
30 gram aardbeien 10 kcal / 0.2 eiwit / 2 kh / 0.1 vet / 0.6 vezels

Totaal:
kcal:2870
eiwit:282.9
kh:31.4
vet:185.7
vezels 14.6

Mijn eerste dag:
's morgens een beetje laat begonnen met onbijt omdat ik maandag - woendag wat later moet beginnen met werken, ben ook wat later in mijn bed gekropen.

als snack had ik 'per ongeluk' 50gr pistache noten gedaan.

's middags heb ik kip gegeten met broccoli

namiddag heb ik als tussendoortje ansjovisjes proberen eten, maar deze waren te zout en dus heb ik die er maar tussenuit gelaten.

's avonds heb ik komkommer gegeten met kalfsgebraad omdat ik dit nog had liggen.

sebiet/straks ga ik nog aardbijen eten met cheddar kaas.

--

Ik voelde mij wel zwaar 'moe' deze dag, beetje energie loos enzo, maar dit kan ook komen omdat ik gisteren wat laat in m'n bed ben gekropen en met die warme weer heb ik niet zo goed geslapen.

Ik voelde me ook heel erg verzadigd op de dag, denk dat ik mijn kcal wat naar beneden zal moeten brengen, 4 weken aanpassen en dan stilletjes opschroeven.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe je reageerd op dit dieet, suc6

Ik ben ook nieuwgierig hoe je reageert op dit dieet. Zeker en vast goed idee om dit te delen met ons! Weinig koolhydraten, wat is precies je bedoeling daarmee? Je gaat toch wel weinig energie hebben? En die snack met tonijn en zalm, dat wordt duwen:D

Veel succes alvast

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ook nieuwgierig hoe je reageert op dit dieet. Zeker en vast goed idee om dit te delen met ons! Weinig koolhydraten, wat is precies je bedoeling daarmee? Je gaat toch wel weinig energie hebben? En die snack met tonijn en zalm, dat wordt duwen:D

Veel succes alvast

Weinig kh tijdens de week maar wel een carb up tijdens het weekend.

Ik heb het Anabolic Diet gelezen en vond het wel vrij intressant dus ga ik het eens uitproberen, ook hoor ik veel goede reacties op een laag kh dieet.

Topic van Anabolic Dieet: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/anabolisch-diet-meer-kracht-meer-spieren-minder-vet-115589/

Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit, en dit wil ik nu eens voor 'lange' tijd uittesten.

Ik zal zoveel mogelijk informatie proberen te posten.

Mijn 2de dag:

Van de morgend was ik veel te laat opgestaan, ben ik mijn bed uitgelope aangekleed, nog snel 4 eitjes gebakken met 2 reepjes spek, al mijn eten nog ff snel snel meegenomen en dan vertrokken naar de bus.

Ik heb mijn eitje op de bus opgegeten.

Als tussendoortje heb ik een goeie 100gr zalm gegeten.

's middags heb ik wat kip gegeten met broccoli

tussendoor een 140 gr of iets meer Ansjovisjes (heel lekkere, verschoot er zelf van)

En dan wat later een goeie 50 gr pistache noten.

's avonds ben ik dan naar de stad afgezakt om nog 'ene te drinke' (water dus) en dan heb ik wat kaas besteld.

Later op de avond heb ik een paar (een stuk of 5 ofzo) pinda noten gegeten.

En tegen middernacht was ik nog bij iemand en dan hebben we daar maar steak klaargemaakt.

Bij thuiskomst (12:45) heb ik mijn aardbijen nog opgegeten.

Zo dit was mijn 2de dag op het Anabolic Diet.

Voelde mij overdag nog altijd zwaar moe, maar kon wel nog zware taken verrichten, voelde me gewoon een beetje suf ofzo. Maar maybe is dit ook omdat ik vandaag veel achter de bureau - computer - heb gezeten.

Ben echt benieuwd wat het gaat worden over een paar weken.

Owja voor ik het vergeet, toen ik naar de stad ging ben ik even in de Match binnengesprongen de drang naar zoet was er wel, maar ff op m'n tanden gebeten, derjuist thuis viel de drang naar zoet vele male beter mee! Ijskast hier zit vol met lekkere zoetigheid van Choco Mousse tot lekkere ijsjes.

Maar nu ga ik wel slapen moet morgen weer lekker eten :cool:

Word je niet misselijk van dit soort voeding? Hoe voel je je tot nu toe

Word je niet misselijk van dit soort voeding? Hoe voel je je tot nu toe

Het enige wat ik momenteel (de laatste 2 dagen) voelde was dat ik mij echt zo 'moe' voelde, met het eten opzich heb ik geen probleem.

Vind het heel lekker, en mijn verzadiging gevoel blijft lekker lang aanhouden, ik heb altijd problemen gehad dat ik snel terug honger krijg, dit heb ik nu niet meer.

Maar met het eten op zich heb ik echt geen problemen, vind het heel lekker zelf!

Dag 3:

Van de morgend vond ik het opstaan nogal meevallen (omdat ik om 2u pas lag te slapen en om 8u30 er al weer uit)

Dan maar terug 4 eitjes met 2 reepjes spek in de ochtend.

voor de middag een 150 gr zalm (gerookt)

's middags heb ik pistache nootjes gegeten (150 gr ongepeld, dus met schil)

dan heb ik ook nog een 180 gr ansjovis gegeten.

Aardbijen op de bus naar huis omdat ik honger had, viel wel reuze mee, denk dat ik vanaf nu eerder op de avond wat carbs ga nemen.

's avonds een steak met 200 gr komkommer ofzo.

sebiet ga ik nog mijn cheddar kaas eten, en dan zit mijn 3de dag er weer op.

Qua gevoelens had ik nog altijd zo een 'lui'/'moe' gevoel ik kan het niet goed onderscheiden, maar ik heb natuurlijk ook wel weinig geslapen.

Ik voelde mij vandaag na de aardbijen wel op en top in vorm, ik wou nog gaan trainen, maar heb last van m'n been waardoor trainen al enkele dagen niet gaat.

Het was wel heel erg moeilijk op het werk om toch maar niet naar de chocolade te grijpen, er lagen Napoleon bolletjes, choco wafels, rijstwafels met choco erop, chips enzovoort.

Ik heb toch even doorgezet, nog 2 dagen en ik krijg mijn carb-up, ben benieuwd wat het weekend zal brengen.

Volhouden! Het is uitkijken naar die carb-up kan ik mijn inbeelden, wat heb je aan je been?

Ik weet het niet goed, had vandaag opeens erge problemen om recht te staan, krampen net boven de knie en op heel m'n bovenbeen.

Het is vanaf de knie tot op ongeveer de hoogte van mijn penis, (horizontaal bekeken dan) en het is echt wel lastig. De pijn valt wel door te bijten, maar ik voel wel dat er iets niet juist is, als het te lang duurd, wrs even langst de dokter gaan.

Het voelt precies aan als spierpijn, maar heb niet veel gedaan en is enkel in mijn rechterbeen, het zal wel hopelijk zo snel mogelijk weggaan.

@Anabolic:
Op T-Nation raden ze het wel aan, om zo snel mogelijk in de ketose fase te komen, maar ik ga gewoon dit weekend al een carb-up doen, niet omdat ik het niet kan volhouden ofzo, maar ik weet niet of het wel gezond is om zolang zonder mijn fruit te leven, + ik heb een hele berg fruit staan hier, en anders moet ik dat allemaal weggooien, zou Té zonde zijn!

4de dag op het Anabolic diet.

's morgens ben ik heerlijk wakker geworden, ik was nog een beetje moe maar voelde me wel goed in mijn vel.

Heb ik ook een (weeral) 4 eitjes met 2 reepjes spek gegeten.

Ik heb deze ochtend geen supplementen genomen. (af en toe doe ik dat)

Dan zijn we vertrokken naar Ikea in Nederland, het tussendoortje heb ik daardoor niet gekregen voor de reden: 'dat het te warm in de auto was en het toch maar zou smelten' en 'dat we het ginder wel konden kopen' hiervan is niets in huis gekomen dus heb ik in Ikea maar Gerookte zalm genomen + een kaasschotel: "Jonge Kaas, Brie & een paar Walnoten" dit heb ik dan tegen de middag opgegeten.

Na de middag (late namiddag) zijn we dan toch naar de Albert Heijn geweest en heb ik mijn ansjovis gegeten, (sorry jongen maar die van België is stukken beter) daarbij heb ik ook nog een worst gegeten, bij deze weer hetzelde in België smaakte die vele beter, ik zal morgen de naam posten want deze kan ik even niet op komen.

Als avond eten heeft mijn moeder iets van vlees klaargemaakt weet niet meer juist wat, met een beetje groenten.

Als snack heb ik wat blauwe bessen gegeten, overheerlijk en 2 stukjes cheddar kaas.

Ik was wel zeer moe deze dag maar dit kwam (volgens mij) eerder door het feit dat mijn been (nog) niet echt mee mooi + te lang gewacht met eten, na het eten voelde ik mij vele beter, ik had het ook even moeilijk met de Albert Heijn al dat eten, terwijl je zelf zoveel honger hebt... Ik heb dan ook wat Dropjes meegenomen en 5 kinder bueno's maar deze heb ik mooi laten staan.

Verder vond ik deze dag goed verlopen en vond dat de eerste week best wel goed meviel, heb morgen nog 1 dag te gaan en de week zit er al op!

Zo dit was het voor vandaag, nu kruip ik in mijn bed.

5de dag op het Anabolic Diet, teveneens de laatste dag van de week, morgen carb up.

's morgens nooit problemen dus weer een 4-tal eieren met 2 of 3 reepjes spek (weet niet meer juist)

tussen de middag heb ik een 180gr zalm opgegeten.

Tijdens de middag kippenpootjes met brocolli.

In de namiddag was het iets moeilijker omdat ik geen honger had en voor ik het wist was het al laat, dus dan snel nog 150gr ansjovisjes ofzo binnengewerkt.

's avonds een lekkere steak gehad

Net heb ik 2 sneedjes cheddar kaas gegeten, en een stuk salami.

Vandaag voelde ik mij wel beter, 's morgens werd ik precies beter wakker, maar mijn benen hadden wel nog een 'moe' gevoel, wrs omdat ik gisteren van 's morgens tot 's avonds gewandeld heb. (had gisteren echt last van m'n benen)

Ik voelde me met meer energie vandaag maar op het werk heb ik wel een halve schep Energized Xpand genomen, omdat ik voor m'n collega dit moest opzoeken, en op het i-net (DBB) zeiden ze dat dat spul zeer extreem was en dat het een super slechte smaak had. Daarom heb ik het even getest, wat me wel opviel was dat er Vinpocetine in zat.

Maarjah dag 5 vond ik goed verlopen, benieuwd wat morgen zal brengen, ben er zelf nog niet uit wat ik als ontbijt ga nemen :P

6de dag - Carb Up.

's morgens opgestaan en toch had ik niet zo de drang meer naar kh, vanaf dat ik natuurlijk de eerste suiker in mijn lichaam stak begon het hele plaatje in werking te komen, meer meer en nog eens meer.

Ik heb gewoon een hele dag alles gegeten wat ik wou, een beetje gekeken naar de kh/vet/eiwit zodat ik genoeg eiwit en vet binnenkreeg maar voornamelijk brood, pindakaas, paar dropjes, salade, fruit enzovoort.

Laatst bewerkt:
7de dag:

2de carb-up dag, vandaag viel alles goed mee, Ik heb een hele dag zowat vanalles gegeten, mijn carbs kwamen voornamelijk uit fruit, snelle suikers heb ik gehaald uit wat chocolade, heb ook een baguete enzo gegeten, 's avonds heb ik fritten, bicky + curryworst special gaan hale in't frituur met lekkere mammoet saus.

Mijn dag vond ik heel goed verlopen! Heb wel iets te weinig water gedronken denk ik.

Slaap ze, tot morgen.

zo de eerste carb-up dagen zitten er weer op :) Ik hou je log verder in de gaten..

ik ga pas na 11 dagen m'n eerste carb-up doen, 12 dagen wordt aangeraden, maar omdat ik morgen begin worden het er 11.. (vrijdag en zaterdag worden mijn carb-up dagen). Ik zal op die dagen ook clean eten.

Suc6 verder :thumbs:

De twaalf dagen zijn gebaseerd op het volgende: je gaat gewoon sneller omschakelen, meer is het niet, maar omdat ik teveel eten heb liggen, doe ik gewoon 5 dagen.

Ga jij ook een log bijhouden?

8ste dag op het Anabolic Diet,

Vandaag was normaal gezien de eerste dag van mijn nieuw voedingschema, maar omdat ik nog niet echt tevreden was heb ik het wat aangepast.

's morgens ik salami gegeten met spek.

als snack heb ik brie gegeten (60% vet).

middagmaal: Kippebouten met brocoli

namiddag brie met ansjovis

's avonds 2 stukken varkensvlees met spinazie

's avonds rode besjes met 2 stukjes Cheddar Cheese.

Vandaag voelde ik mij zeer fit, jammer dat ik niet moest doen op het werk en 's avonds niet ben gaan trainen.

De drang naar kh viel vandaag al vele beter mee, had er veel minder last van dan vorige week.

Denk dat alles dan toch uiteindelijk inorde komt zoals het boek voorspeld had.

Heej zeedijk mattie. Nu begrijp ik waarom jij vet niet erg vind. Je bent 60 kg :roflol: Ja dan vreet je alles wat los en vast zit.
Su6 en bedankt voor je reacties in mijn topic!

Broodje karma komt eraan!

Terug
Naar boven