AndroidHealthClinic

Ludo's Log 2007

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.394
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
dames en heren. ik ga vanaf vandaag maar eens een nieuw log beginnen, ook omdat ik nu in de gym train en de vorderingen goed wil bijhouden voor mijzelf. ik ben van plan ieder jaar een nieuw log te beginnen anders wordt het een zooitje om wat trug te vinden van al dat spam ezv.

tot nu toe heb ik al redelijk wat berijkt kwa training, voeding en gains zins ik vanaf 2004 hier op het forum zit en, en het gaat nog altijd lekker en goed.

voor 2004 trainde ik al een aantal jaar thuis zonder een vast schema of voedinspatroon.ik dee toen ook aan muay tai een kwam moelijk aan in gewicht door krachttraining (65kg 172cm 19%bf)

2004 stopte ik met muay tai en ging ik meer bb gericht trainen. tot sins voorige maand altijd thuis aan krachttraining gedaan en nu dus in de gym.

vanaf 2004 heb ik dus goed gegaind omdat ik op mijn voeding en training lette. tot nu toe ben ik vanaf die tijd heb ik zo'n 23kg spiermassa gegaind en mijn bf is vlink gedaald.

momenteel ben ik aan het cutten tot minimaal 10%bf

mijn stats zijn nu 23jr 172cm 88kg bf 15<

mijn training schema op het moment:

ma. borst voor en zijkant schouders en triceps

di. rug achterkant schouders traps biceps en kuiten (benen licht)

do. borst voor en zijkant schouders en triceps

vr. quats hams traps achterkant schouders biceps kuiten en buik (rug licht)

erbij fiets en loop ik. als nieuwe hobby erbij mountainbike'n

stukje over mijn voeding ben aan het cutten tot minimaal 10%bf hier mijn schema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f142/nieuw-cut-schema-2007-a-92380/

Veel succes man!
ik volg het hier wat op...

• Topic Starter Topic Starter
Do 4 feb 2007

heb vandaag borst voor en zijkant schouders en triceps getraint. vandaag een paar machines uitgeprobeerd maar kan merken dat je er meer spiervezels mee prikkeld dan compound oefeningen (de getrainde spier)
het was een beetje prutsen maar ging wel redelijk. ik moet nog steeds wennen. training:

BENCHPRESS
1x10x50
1x5x70
2x3x70

INCLINE dumbbell PRESS/ INCLINE BENCHPRESS
1x10x22
1x6x26
1x6x24

CABLE CROSSOVERS STANDING
2x8x10

PECDEK
1x10x30
1x7x40

MACHINE FLYES
1x8x65

DB SHOLDER PRESS
1x8x20
1x8x22

MACHINE SHOLDER PRESS
1x8x25
1x7x35

SIDE RAISES
3x8x10

TRI EXTENTIONS
1x10x30
2x6x35

BP SMALL
2x6x50

TRI PUSHDOWN
1x10x20
2x6x30

kreeg nog leuke reacties in de sportschool en dat motiveerd me goed

Laatst bewerkt door een moderator:
wel ik vind het spijtig dat je borst en triceps op dezelfde dag traint... er zijn zeker voorstanders van, maar ik vind dat je zo je triceps te hard vermoeit om te benchen. En dat je door te benchen je triceps te hard vermoeit voor de echte triceps oefeningen...

wel ik vind het spijtig dat je borst en triceps op dezelfde dag traint... er zijn zeker voorstanders van, maar ik vind dat je zo je triceps te hard vermoeit om te benchen. En dat je door te benchen je triceps te hard vermoeit voor de echte triceps oefeningen...
Die redenering snap ik echt niet. Het komt er op neer dat je je triceps vermoeid. Dat is toch goed?

ja tuurlijk, maar zo kun je toch echt niet even veel gewicht pakken dan zuiver triceps trainen zonder borst?
door 50 keer 20 kilo te benchen zijn mijn borstspieren ook kapot hé, maar daarom train ik ze niet...

weet verder ook geen andere oplossing, want train borst en tricps schouders 2 keer per week daarom ook op dezelfde dag zodat deze spiergroepen niet overbelast raken.

Ik ben het met Muay Thay eens, moordend aantal oefeningen op 1 dag!

En machine's hebben zeker zijn plaats in een goed schema inderdaad!

Lijkt me veel om dat alles 2x per week te trainen je kan beter je intensiteit een heel stuk opschroeven dan haal je de helft van je oefeningen net denk ik ;)

ps succes nog!

ik bedoel maar, stel je bencht 4 reeksen en dan train je nog eens een bepaalde triceps oefening met 30 kg (8 reps en je kan niet meer)
zonder benchen zou je 40 kg 8 reps kunnen doen, dus veel zwaarder zuiver op triceps trainen... nu oefen je véél te lang

trainen is kwaliteit of kwantiteit imo!

weet verder ook geen andere oplossing, want train borst en tricps schouders 2 keer per week daarom ook op dezelfde dag zodat deze spiergroepen niet overbelast raken.

dan wordt het wat moeilijk idd...

(sorry dat ik zoveel verschillende posts heb hé, maar ik kijk overal een beetje rond en reageer dan af en toe ;))

Lijkt me veel om dat alles 2x per week te trainen je kan beter je intensiteit een heel stuk opschroeven dan haal je de helft van je oefeningen net denk ik ;)

jeps ik ben nu an het testen welke machines ik het meeste voeld in de getrainde spier. ik vind becpec dus minder dan machine flyes machine flyes voel ik veel meer spiervezelsvezels us deze oefening hou ik erin.

cable crossover voeld ook goed aan beter dan db flyes

machine schouder press voel ook heel erg goed aan dus die wil ik zoiso er af en toe in doen

ik bedoel maar, stel je bencht 4 reeksen en dan train je nog eens een bepaalde triceps oefening met 30 kg (8 reps en je kan niet meer)
zonder benchen zou je 40 kg 8 reps kunnen doen, dus veel zwaarder zuiver op triceps trainen... nu oefen je véél te lang
Nee, maar in totaal traint je nog altijd zwaar op triceps. Dus nu is mijn vraag, waarom zouden de triceps zo niet goed groeien?

Ik heb er bij mij ook wel wat machine's inzitten.

Van wat jij zegt heb ik ook, met peck deck druk je meer met je armen imo als je zwaar gaat helemaal en met die machine fly's spant mijn borst echt goed aan en doet die het werk, als ik dan te zwaar ga sluit ik hem gewoon niet ;)

Nee, maar in totaal traint je nog altijd zwaar op triceps. Dus nu is mijn vraag, waarom zouden de triceps zo niet goed groeien?

bench press is imo een beetje triceps... ik kon 8 x 80 kg benchen met een extreem zwakke triceps.
Je traint hem niet echt vind ik, je vermoeit hem wel (zoals laag gewicht en hoge reps training vermoeien ipv trainen is)

let op! ik zeg niet dat je hem niet nodig hebt voor benchpress hé

het is een beetje zoals beweren dat je je kontspieren traint door van bil te gaan (te nken, te vogelen, de poes te palen,... moest van bil gaan Vlaams dialect zijn :D)
je traint ze niet imo, maar je hebt ze wel nodig en je vermoeit ze wel (tenzij je na 5 minuten al stopt ;))

ps succes nog!

ik was ff oefeningen aan het testen omdat ik voor het eerst in de sportschool train normaal hou ik ook 3 oefening aan voor de borst en triceps en schouders en 1 keer per week iedere spiergroep trainen vind ik te weinig

ik was ff oefeningen aan het testen omdat ik voor het eerst in de sportschool train normaal hou ik ook 3 oefening aan voor de borst en triceps en schouders

idd, lager aantal sets en reps maar hoger gewicht lijkt mij de ideale oplossing voor jouw probleem! :cool:

reps hou ik op het moment tussen de 6 en 10 hh sets 2tot3 oefeningen pper spiergroep 2tot4

reps hou ik op het moment tussen de 6 en 10 hh sets 2tot3 oefeningen pper spiergroep 2tot4

is ook ongeveer mijn richtlijn...
tussen de 4 en 10 hh per set (maar als ik meer kracht heb dan 10 hh pak ik er meer natuurlijk en verhoog ik het gewicht zodat ik de volgende keer geen 10 hh meer aankan ;))
en 3 a 4 sets per spiergroep, het hangt er wat vanaf hoeveel ik in een uurtje kan doen :)

Terug
Naar boven