MuscleMeat

Ludo's Log 2007

• Topic Starter Topic Starter
En, je pr op deadlift is 2*3*120? :thumbup:!

Squaten na enkele andere (been) oefeningen maakt veel verschil, in ieder geval bij mij, toch mooie gewichten.

zou een pr maken maar was het niet. :o wou 5 keer 120 halen naar dee hem 3 keer ondat ik nog een steje moest

jammer lup, maar idd... volgende keer haal je m wel !
flink volume op je UB1 trouwens.

hmm dat is misschien nog wel een aardig idee ja.
om dus het volume om de week tussen de UB of LB 1 en 2 wat te varieren.

dit kan ik ook wel ff uitproberen, met de motivatie zit t weer helemaal goed.. dus waarom ook niet :)

hmm dat is misschien nog wel een aardig idee ja.
om dus het volume om de week tussen de UB of LB 1 en 2 wat te varieren.

dit kan ik ook wel ff uitproberen, met de motivatie zit t weer helemaal goed.. dus waarom ook niet :)
probeer het zou ik zeggen suc6 iig;)

vandaag ub2, heb er helemaal zin in de oefeningen worden:

SMALL GRIP BENCH PRESS 5x5

CABLE CROSS OVERS/ INCLINE dumbbell FLYES 2/3x
MACHINE FLYES / DB FLYES 2/3x

BOR 5x5
LATPULLY FRONT 3/4x

DB SHOLDER PRESS / MACHINE PRESS/ UPRICHT ROW 3x
SIDE RAISES 3x

BB CURL 3x

DIPPEN MET GEWICHT 3x

Denk dat die overstap naar een gym je erg goed zal doen, mits je je tijd daar goed benut. Ik zou als ik jou was toch die machines laten voor wat ze zijn. Ze zijn wel lekker om nog ff een setje te doen op het einde, maar om legg press voor je squat te doen lijkt me onzin. Ook pecdeck is wel leuk in het begin enzo, maar als je een half jaar puur met dumbbells traint (fly's dumbbell press\bench) en je gaat erna op die peckdeck zitten druk je ook met gemak dat ding in tweeen met de volle stack!

periodisering voor meer spiermassa en kracht

naar ub lb ga ik dit uitproberen heb het boek bijna uit:

ben bezig met een boek lerzen, power periodisering voor meer spiermassa en kracht, het lijkt me een heel goed boek. en ik zal zeker deze methode een keer uitproberen. je loopt in een jaar tijd verschillende fases door zoals:

fase 1: anatomische aanpassing

doel. het belasten van alle spieren, banden en pezen van het lichaam zodat zij beterbestand zullen zijn tegen zware belastingen van de erop volgende trainingsfases

fase 2: hypertrofie

doel. het vergroten van spieromvang tot het gewenste niveau door voordurend de APT/CP energievoorraden aan te spreken.

het met elkaar in balans brengen van de spiergroepen van het lichaam.

het beter in propoties met elkaar brengen van alle spieren van het lichaam en vooral van de benen, rug, borst, buigers en strekkers van de benen.

fase 3: mengtraining

doel. doorgaan met het verbeteren van spierhypertrofie.

introduceren van MxS-trainingsmethoden om "chronisch hypertrofie" op langetermijn spiertonus en dichtheid te bevorderen.

fase 4: maximale spierkracht

doel. het verhogen van de eiwitinhoud van de sprier om een chroniche hypertrofie te bewerkstellingen waardoor er sprake is van een verhoogde spiertonus en dichtheid.

het vermerderen van dikte van verbindningsbruggen en myosinefilameten omdatdit de enige manier is om chroniche hypertrofie te bewerkstelligen

het conditioneren van de spieren om zoveel mogelijk witte (FS)spierveseld te mobiliseren, dooi het inzetten van zware belastingen omdat dit de maximale kracht ontwikkelt en de spiertonussen en dichtheid verbetert

fase 5: musculaire definitie

doel. verbranding van al het onderhuidse vet en verhoging van zichtbaarheid van het spierstreping

verhoging van het eiwitgehalte van de spieren door uitvoering van hoge rep sets. het resultaat is een betere definitie en in sommige gevallen ook enige toename van spierkracht (zoals dat het geval was bij proefpersonen die werden ingezet om de effectiviteit van ons schema testen)

vergroting van capillaire dichtheid binnen de spier door verhoogde aanpassing tegenover aerobische arbeid met mogelijk gevolg enige toename van spieromvang.

fase 6: transitie

doel. het verminderen van trainingsomvang en intensiteit om afvoer te vergemakkelijken van afvalstoffen die zijn opgebouwd in de laatste fase van het jarrschema.

het aanvullen van de uitgeputte energievoorraden.

het ontspannen van lichaam en geest.

Denk dat die overstap naar een gym je erg goed zal doen, mits je je tijd daar goed benut. Ik zou als ik jou was toch die machines laten voor wat ze zijn. Ze zijn wel lekker om nog ff een setje te doen op het einde, maar om legg press voor je squat te doen lijkt me onzin. Ook pecdeck is wel leuk in het begin enzo, maar als je een half jaar puur met dumbbells traint (fly's dumbbell press\bench) en je gaat erna op die peckdeck zitten druk je ook met gemak dat ding in tweeen met de volle stack!

voor verandering laat ik machines er nog wel ff in. nog nooit mee gertaind namelijk dus zal wel een lekkere prikkel geven.

peckdek laat ik eruit voeld niet lekker, daarintegen machine flyes wel weer heb hierbij een enorme consentratie op de borst spieren.

week1 ub2

joepie enkele pr's verder ging mijn training lekker !!

UB 2 totaal 28 sets 70 min

SMALL GRIP BENCH PRESS 5x5

1x5x40
1x5x45
1x5x50
1x5x55
1x5x60

CABLE CROSS OVERS/ INCLINE DB FLYES
1x10x7,5
1x10x10
1x6x12,5

MACHINE FLYES / DB FLYES
1x10x55
1x8x65
1x6x70 pr

BOR 5x5

1x5x50
1x5x55
1x5x60
1x5x65
1x5x70

LATPULLY FRONT
1x8x50
1x8x60

DB SHOLDER PRESS
1x8x20
2x8x24 pr

SIDE RAISES
1x8x10
1x6x12,5

DIPPEN MET GEWICHT
1x10xbw
1x10x25 pr
1x8x45 pr

BB CURL
1x10x30
1x6x40 met wat hulp

ludo heb ik dat goed gelezen ergens, train jij al 5 jaar? Of verwar ik je nu met iemand.

lekkere trainingen man! pr's zijn altijd lekker :)

maaruh, waarom op sommige oefeningen 5x5?

lekkere trainingen man! pr's zijn altijd lekker :)

maaruh, waarom op sommige oefeningen 5x5?

ombeetje meer kracht opte bouwen meer kracht te krijgen bij de laatste 5reps hoop iedere maand minstens 2;5kg meer te kunnen drukken of rukken:D

ik heb voorige week lb2 overgeslagen, omdat ik een groot parcour heb gefietst van zo'n 2 uur. ben net klaar met een kort parcour van 50 min, heerlijk.

vanaaf ub1 ;)

week2 ub1

ub training ging lekker. maar zit al paar maanden op een platou met bench press helaas.:( heb wel enkele pr's behaald en dat maakt mijn training weer goed;)

UB 1 totaal 27 sets
BENCH PRESS
1x5x50
1x5x55
1x5x60
1x5x65
1x5x70

INCLINE DB PRESS
1x8x24
1x8x26
1x5x28 pr

LATPULLY FRONT