MuscleMeat

M1randje's Log

Wat is je doel en hoe ziet je voedingsschema eruit?

Even wat opmerkingen.
Maandag benen:
- Je mist oefening voor je quads, zoals legextensions
- Abductor/adductor voegt in mijn ogen niks toe, kan je er beter uithalen & effectievere oefeningen voor in de plaats doen.
- Evt. lunges toevoegen, ook goed voor je billen.

Dinsdag lijkt me wel oke.

Donderdag rug:
- Vind 2 oefeningen voor rug, persoonlijk wat weinig helemaal in vergelijking met hoeveel oefeningen je voor je schouders pakt.

Vrijdag schouders:
- Lijkt me niet optimaal na rug traing.

Je zou je dagen anders in kunnen delen. Eventueel bijvoorbeeld dinsdag schouders, woensdag rust, donderdag borst, vrijdag rug. Daarnaast vind ik de cardio best veel. Denk dat je genoeg kan bereiken door je voeding aan te passen en bijvoorbeeld kwartiertje cardio na je training te doen. Wanneer progress stagneert, eventueel wat meer cardio gaan doen of verder je voeding aanpassen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je op/aanmerkingen, ik wil niet dagelijks twee uur in de sportschool hangen, dus ik probeer een effectieve manier te vinden om kort, maar goed te trainen, zodat de motivatie er blijft.

Het doel is dat ik er graag 15 kg af zou willen, wat strakker in me vel en sterker.

Voeding wordt aan gewerkt, probeer aan de 1800 cal. te komen (ik zat wat laag)

Adductor/abductor vervangen door Side/front lunges
voor de rug een lower back oefening
upright row eruit voor de schouders. (maar misschien beter een andere eruit???)

Dinsdag/donderdag omgedraaid

Cardio om voor de zomer al de helft van mijn doel kwijt te zijn en aangezien mijn conditie wat teleurstellend is, lijkt me dit ok, iig voor 30 min. per sessie

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 08:20 ----------

squat is toch ook voor quadriceps??

Met kort, bedoel ik +/- een uur

Laatst bewerkt:
Post je voedingsschema van nu eens :).

Squat is in principe ook voor quads maar ik geef er meestal de voorkeur aan om ook nog een losse oefening te doen specifiek voor quads. Want in principe train je met squat ook deels je hamstrings/billen dus als je zo gaat denken, zou je die oefeningen dan ook niet hoeven te doen.. Maar is ook maar net waar je zelf de voorkeur aangeeft en wat voor je werkt.

Als je cardio leuk vind om te doen is er in principe ook niks mis mee, maar je lichaam kan zich snel aan gaan passen aan de cardio. Dan zou ik ervoor kiezen om 2x in de week hiit te gaan doen voor 20 minuten (bouw je ook sneller conditie mee op) en dan 2x in de week low intensity cardio. Maar nogmaals het is maar net waar je voorkeur ligt en wat voor jou werkt.

Op sheet twee de voeding

Is nog wat veel koolhydraten en weinig vet, wordt aan gewerkt nog.
Uiteraard, gaat er wat geschoven worden in de soorten groentes en de vis, want iedere dag hetzelfde voor een week of acht is natuurlijk wat saai..

Maar volgens mij begint t ergens op te lijken ;-)

Bijlagen

Training vandaag, wegens enorme drukte geen ruimte om met losse gewichten aan de gang te gaan.

Leg press 4*12 70kg
kuiten 4*12 30kg
glute 4*35 35kg
4 setjes buikspieren tot t pijnlijk werd
en 30 min crosstrainer

thuis nog mijn squats en lunges gedaan, (best moeilijk dat goed te doen)

Lekker getraind vandaag, zal wel zware armen hebben morgen..
en 30 min cardio..

las ergens 'sweat is fat crying' duss, dat hoop ik dan maar....

Terug
Naar boven