Fitness Seller

Maakt geld gelukkig ?

Veel geld maakt je denk toch wel indirect gelukkig. Het neemt veel stress en spanningen weg als je financieel onafhankelijk bent. Staat wat positiever in het leven en kan constant leuke dingen doen. Neemt niet weg dat je mensen om je heen moet hebben die echt om je geven.

Mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt, zijn mensen die het nooit hebben gehad.

Geld maakt niet gelukkig in mijn ogen. Ik heb geen geldzorgen, maar ben niet gelukkig aangezien ik al zoveel shit heb meegemaakt > vader vroeg dood, moeder bijna dood aan kanker en zelf amper energie waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan studeren. Was liever arm geweest met geen gezondheidsklachten en gezonde nog levende ouders...

Dacht er vanmiddag nog aan. Ik zag een beetje een nerdy gozer fietsen in een donker groene outfit met een verrekijker om zn nek en zag er compleet gelukkig uit. Beetje in de natuur en met het zonnetje op zn bolletje vogels spotten. Toen dacht ik van ben vrij bemiddelt voor mn leeftijd en nog niet compleet happy. Ik wil altijd meer meer meer.

Geld is gewoon een factor, niets meer en niets minder.

Zonder geld wordt het knap lastig, maar het is niet onmogelijk. Een beetje zoals trainen zonder fatsoenlijke voeding: het is niet onmogelijk om resultaat te boeken, maar met fatsoenlijke voeding gaat het wel wat makkelijker.

Niemand wordt gelukkig van problemen, dus ook niet als ze geld-gerelateerd zijn. Met geld wordt het mogelijk om je dromen achter na te gaan, en het is aan jezelf hoe diepzinnig of oppervlakkig die zijn. Geld biedt mogelijkheden, ook op het gebied van je problemen of gezondheid. En zelfs iemand die terminaal is, heeft met geld meer kansen om nog bijzondere herinneringen waar te maken.
Dusja; wat versta je onder gelukkig maken? Want geluk(kig) is ook heel breed.

Het maakt pas gelukkig als andere factoren ook goed zitten, zoals gezondheid.

• Topic Starter Topic Starter
Ben je daar blij mee of zou je liever iets anders doen..?
Het is absoluut niet mijn droombaan, en heb er ook niet echt plezier in. Maar ik ben wel blij dat ik de kans krijg. Ikzelf heb toen ik jong was vrij veel verkloot en als je geen opleiding hebt heb je het niet voor het kiezen natuurlijk. Ik zal altijd overaal onderaan moeten beginnen en nu is dat dus niet zo. Ik denk ook dat ik ervoor kies om dus mijn geld hiermee te verdienen en plezier te zoeken in andere dingen dan werk.

Het is natuurlijk mooier als je een self made man bent en dat zou ik best willen eigenlijk liever zelfs, maar ik heb er op dit moment de puf niet voor en de kans die ik aangeboden krijg is gewoon een hele mooie ik kom net uit een zware periode, ik zou niet weten hoe ik volledig zelf mijn dromen waar zou moeten maken.

Ik denk er wel dagelijks aan, heb ook veel respect voor mensen die t allemaal zelf doen.

Alles went denk ik.
Zo wil je vandaag het ene en morgen heb je het bij wijze van, je bent het na een week gewend en het brengt niks meer.
Is alleen kort geluk want je koopt.
En geld brengt vaak ook aardig wat nieges met zich mee.
Iemand die van nul kwam en naar heel veel succes gegaan was zei het me een keer straight hoe hij zich voelde:
Financieel Top!!, Emotioneel Flop!!

Wat wel mooi is het vooruitzicht op die mooie positie in het bedrijf van je ouders.
Als je je daar in vast bijt en lekker wat te doen hebt dan denk je niet zo veel meer.
Ben je ook minder depressief.
Wij mensen zitten te veel in ons hoofd, dat is ons zwakste punt dat tegen ons kan werken dat we teveel in ons hoofd zitten.

Heel heel heel simpel.

JA.

Geld zijn alleen maar cijfers kerel....het zegt niks over jezelf ..wie je bent , wat je uitstraalt heb jij zelf in de hand en staat volledig los van geld.

Ik heb een doorsnee baan, rij een kleine auto, huur een normale woning, kan alles betalen wat ik echt nodig heb en kan je vertellen dat ik 1 happy guy ben!

Als ik me hele leven op een camping moest leven zou ik er ook iets positiefs van maken hoe dan ook!

Het is jou leven ..kies maar......werken om te leven of leven om te werken

ik kies de eerste.

neeh, maar je kan wel ongelukkig zijn in alle luxe :D

Zolang je maar geen armoede ervaart is geld niet iets wat je gelukkig maakt. Materialistische zaken verhogen maar heel kortstondig je geluksgevoel.

Wel prettig om geen geldzorgen te hebben natuurlijk. Enige wat mensen die veel geld hebben wél gelukkig maakt is het schenken aan andere mensen.

Geld maakt niet gelukkig in mijn ogen. Ik heb geen geldzorgen, maar ben niet gelukkig aangezien ik al zoveel shit heb meegemaakt > vader vroeg dood, moeder bijna dood aan kanker en zelf amper energie waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan studeren. Was liever arm geweest met geen gezondheidsklachten en gezonde nog levende ouders...
En als je vader vroeg dood is gegaan, moeder bijna dood aan kanker is en je zelf amper energie hebt waardoor je niet eens fatsoenlijk kan studeren (i.e. je huidige situatie), maar dan zonder geld, is dat hetzelfde voor jou dan qua gelukkigheid?

En als je vader vroeg dood is gegaan, moeder bijna dood aan kanker is en je zelf amper energie hebt waardoor je niet eens fatsoenlijk kan studeren (i.e. je huidige situatie), maar dan zonder geld, is dat hetzelfde voor jou dan qua gelukkigheid?
Je moet het anders stellen. Zou hij ineens gelukkig worden als hij de loterij won?

Je moet het anders stellen. Zou hij ineens gelukkig worden als hij de loterij won?
Nee, want misschien zit ie al op een treshold (ervan uitgaande dat die bestaat) waarboven meer geld niet meer geluk geeft. Daarom geef ik hem de vergelijking tussen absoluut geen geld, en z'n huidige situatie waarin hij wel over geld bezit. Als geld niet gelukkig maakt, hoort er geen verschil te zijn tussen beide situaties.

Nee, want misschien zit ie al op een treshold (ervan uitgaande dat die bestaat) waarboven meer geld niet meer geluk geeft. Daarom geef ik hem de vergelijking tussen absoluut geen geld, en z'n huidige situatie waarin hij wel over geld bezit. Als geld niet gelukkig maakt, hoort er geen verschil te zijn tussen beide situaties.
Je draait de boel zo om. Maakt gebrek aan geld ongelukkig wordt het dan

Je draait de boel zo om. Maakt gebrek aan geld ongelukkig wordt het dan
Ben jij ook iemand die vindt dat eiwit niet anabool is (wat evenzo een treshold kent), maar dat het gebrek aan eiwit katabool is? Het is helemaal niets omdraaien, taaltechnisch hebben we er een ander woord voor, maar je praat werkelijk over hetzelfde, alleen dan over een negatief of positief effect op de eigenschap.

Als een gebrek aan geld ongelukkig maakt, dan maakt geld dus gelukkig.

Terug
Naar boven