AndroidHealthClinic

Maakt geld gelukkig ?

Maakt geld gelukkig? Nee(mij niet).
En als ik zo naar de wereld kijk, maakt het heel veel mensen ''indirect'' ongelukkig.

Into+the+wild_burn+money.gif

(Meer) geld maakt gelukkig, zolang je er dusdanig op vooruit gaat dat je dingen niet langer hoeft te laten, die je anders niet zou kunnen doen ook al wil je het graag.
Het is niet zo dat wanneer je ongelukkig bent, geld je opeens gelukkig maakt.
Het is echter wel zo dat (zoals getXXL al aangaf) onder een bepaalde treshold, geld je kwaliteit van leven bevorderd.
Iedereen heeft dingen die hem/haar gelukkig maken, een bucket list van dingen die men wilt doen. Zodra geld ervoor zorgt dat er een hogere verzadiging optreedt van die lijst, kan je wat mij betreft spreken van meer gelukkigheid.

Als een gebrek aan geld ongelukkig maakt, dan maakt geld dus gelukkig.
Nou idd.

Grappig dat gezondheid zo vaak wordt aangehaald: met een goede gezondheid ben je ook niet vanzelfsprekend gelukkig.

---------- Toegevoegd om 06:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:37 ----------

En opnieuw: wat versta je (algemeen) onder geluk(kig)?
De hele dag met een stralende smile? Omstandigheden die de kwaliteit van je leven verbeteren? Of iets er tussenin?

En opnieuw: wat versta je (algemeen) onder geluk(kig)?
denk dat dit een goed begin is

- een goede baan met goede collega's en een stuk vrijheid van de baas.
- een redelijk salaris, zodat ik niet moet tellen om rond te komen (geld maakt dus, toch een stuk gelukkig ;))
- een goede echtgenote, eventueel met kids in de toekomst
en..
- een goede gezondheid niet alleen voor mij maar ook voor m'n omgeving.

denk dat dit voor de meeste mensen wel opgaat..

Geld op zich maakt niet gelukkig.

Het zorgt wel voor comfort en makat sommige dingen makkelijk.

Als ik naar mezelf kijk moet ik toegeven dat ik niet meer geld nodig heb om gelukkiger te zijn.

Ik heb een gezonde vrouw en twee knappe dochters. Ik heb een groot comfortabel huis, kan heel veel sporten, ben gezond en kan kopen wat ik wil.

Ik stelf mezelf soms de vraag wat ik zou doen moest ik meer geld hebben. En het antwoord is makkelijk: alles kopen wat ik nu heb maar dan een duurdere versie. Een duurder huis, duurder auto, ...... Maar ga ik daar gelukkiger van worden. Echt niet. Geluk zit in je hoofd.

Maar geldzorgen maken wel ongelukkiger dat geef ik ook toe. Je moet dus wel voldoende geld hebben. Maar alles boven 'voldoende' is geen extra geluk. Enkel extra comfort.

Is persoonsgebonden, waar neem je genoegen mee om gelukkig te zijn. Men is pas gelukkig als hij/zij doet in het leven wat hem gelukkig maakt. Geld is niet voor niets de meest verslavende drug op aarde, iedereen wil meer hebben. Alleen de één is pas tevreden met 10 Ferrari's voor de deur en de ander met een Mazda cx5, het is maar net waar je prioriteiten liggen.

142ubdw.jpg

Hangt van het perspectief af, als ik geld kan gebruiken om mijn familie te helpen/ondersteunen dan maakt geld mij gelukkig ja.

geld zijn alleen maar cijfers kerel....het zegt niks over jezelf ..wie je bent , wat je uitstraalt heb jij zelf in de hand en staat volledig los van geld.

Ik heb een doorsnee baan, rij een kleine auto, huur een normale woning, kan alles betalen wat ik echt nodig heb en kan je vertellen dat ik 1 happy guy ben!

Als ik me hele leven op een camping moest leven zou ik er ook iets positiefs van maken hoe dan ook!

Het is jou leven ..kies maar......werken om te leven of leven om te werken

ik kies de eerste.

+1

Geld maakt mij wel degelijk gelukkig, het ontzorgt wat automatisch meer geluk betekend.

Ookal zou ik op dit moment de loterij winnen. het zou me helaas geen **** doen.
heb toch nergens zin in.
dit zou misschien anders zijn als ik wel lekker in me vel zat.

Dat mensen in de 'westerse' wereld sneller ongelukkig zijn met minder geld, is omdat ALLES hier om geld draait. je telt alleen mee als je een mooi huis en een mooie auto hebt en elke dag een nieuw paar ondergoed draagt.

m.b.t geluk, maatschappelijke druk en tevreden zijn met wat je hebt, had ik liever ergens anders geboren willen worden. je word hier al van jongs af aan gebrainwasht dat je niet meetelt als je het iets 'minder' breed hebt.

Precies, daarom is opvoeding zo belangrijk. Ouders moeten hun kinderen steunen in het geen wat ze leuk vinden en gelukkig maakt, niet in wat veel geld verdiend.

Ookal zou ik op dit moment de loterij winnen. het zou me helaas geen **** doen.
heb toch nergens zin in.
dit zou misschien anders zijn als ik wel lekker in me vel zat.

Dat mensen in de 'westerse' wereld sneller ongelukkig zijn met minder geld, is omdat ALLES hier om geld draait. je telt alleen mee als je een mooi huis en een mooie auto hebt en elke dag een nieuw paar ondergoed draagt.

m.b.t geluk, maatschappelijke druk en tevreden zijn met wat je hebt, had ik liever ergens anders geboren willen worden. je word hier al van jongs af aan gebrainwasht dat je niet meetelt als je het iets 'minder' breed hebt.

de druk die kinderen in azie ervaren is 10x groter en mocht je in afrika zijn geboren is de kans groot dat je heel je leven honger lijdt. in amerika zal niet veel anders zijn dan hier.
ongelukkig zijn op de "westerse" wereld afschuiven is wel gemakkelijk. er zijn hier ook zat mensen die niet om geld geven, probeer je leven om te gooien als je niet tevreden bent met de huidige situatie

Al die mensen die zeggen dat het niet gelukkig maakt, zijn armen stumpers...

Al die mensen die zeggen dat het niet gelukkig maakt, zijn armen stumpers...

Armen stumpers
:roflol:

Brb ga ff naar de gym flink armen stumpen.

hey bro heb je recent nog Armen afgestumpt?

Kijk die gasten daar, die hebben flinke biceps, dat zijn echt armen stumpers.

Wanneer was jij nou 42 geworden ?
en jij heb ook geld , is me nooit opgevallen...

t*ring laat ook maar weer, ik spel weer is wat verkeerd...
tjonge....
goed ik heb het een week geprobeerd...

Laatst bewerkt:
Battle of the grandpa's! <3

Yesterday,

Yesterday, all my troubles seemed so far away
Now it looks as though they're here to stay
Oh, I believe in yesterday

Suddenly, I'm not half the man I used to be
There's a shadow hanging over me
Oh, yesterday came suddenly

---------- Toegevoegd om 12:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:21 ----------

en jij heb ook geld , is me nooit opgevallen...

t*ring laat ook maar weer, ik spel weer is wat verkeerd...
tjonge....
goed ik heb het een week geprobeerd...

Het is toch grappig Ray, wat is het probleem?
Je maakt meer mensen aan het lachen dan je zelf vaak door hebt.

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

hehehehe you nasty....... :D

Terug
Naar boven