Fitness Seller

Maakt geld gelukkig ?

Is per persoon verschillend lijkt me..

Het is makkelijk om geld te hebben, zodat je geen zorgen hebt en je altijd alles op tijd kan betalen.
Toch denk ik dat het niet alles is om ECHT veel geld te hebben. (Gates veel geld heb ik het dan over)

Je kan eigenlijk geen dromen meer hebben over wat je ooit een keer wilt doen of kopen, omdat je het zo kan kopen als je wilt.
Beetje blijven dromen over dingen die je niet (direct) kan krijgen is ook altijd wel leuk vind ik.

Aka verlangen is beter dan bezitten.

Aka verlangen is beter dan bezitten.

Zoals ik zei, is per persoon verschillend denk ik.
Maar in sommige gevallen denk ik zeker dat dat zo is ja.

Mij lijkt het dus niks om langs een mega huis te rijden bijv en dan te denken:
"Oh ja wel leuk, koop ik even."
Mijn leven zou daar echt saai van worden. Anderen die waarde hechten aan bijv status vinden dat misschien wel weer leuk.

Hmmm, interessant topic. Zelf altijd gedacht dat geld gelukkig maakte, maar bleek toch anders.

Ik ben twintig jaar en heb een jaaromzet van ongeveer anderhalf ton. Rij in een relatief nieuwe Audi en heb een prima appartement van 800 euro per maand. Echt gelukkiger heeft het me alleen niet gemaakt vergeleken met leeftijdsgenoten, eigenlijk alleen maar minder gelukkig. Ik woon in een complex met saaie mensen, maak me druk om een krasje op m'n auto en word chagrijnig als m'n maandinkomen een euro lager uitvalt dan vorige maand.

Nadat ik en m'n ex besloten hebben een punt achter de relatie te zetten (o.a. vanwege de manier van denken over geld) heb ik besloten minder waarde te hechten aan geld. Minder werken en proberen te accepteren dat er minder binnenkomt op de rekening. Was eerst lastig, maar door veel leuke dingen te doen met vrienden ben ik het gaan accepteren en realiseer ik me nu donders goed dat ik een stuk gelukkiger ben als voorheen. Een heel ander beeld gekregen van geld. Wil niet zeggen dat je kansen om geld te verdienen altijd moet laten lopen, maar zeker wel wegen met andere dingen in je leven. Geld is niet alles, dat is me duidelijk geworden.

Wat je met geld kunt doen maakt 'gelukkig', maar vanuit mijn optiek is dat gewoon tijdelijk geluk, niet als echt geluk. Na verloop van tijd is het een gewoonte geworden en wil je meer, om grotere dingen te kunnen doen (wat vervolgens ook weer een gewoonte wordt). De mens wil altijd voorruit gaan; voorruit gaan maakt je tijdelijk gelukkig, maar omlaag gaan maakt je alleen maar depressiever. Van echt geluk kan je dan (vanuit mijn optiek) niet spreken. Echt geluk zit zoals ik dus zei eerder in vriendschappen en relaties, iets waar je tenminste wat aan hebt wanneer je bijvoorbeeld een dierbare verliest of je relatie breekt.

Hmmm, interessant topic. Zelf altijd gedacht dat geld gelukkig maakte, maar bleek toch anders.

Ik ben twintig jaar en heb een jaaromzet van ongeveer anderhalf ton. Rij in een relatief nieuwe Audi en heb een prima appartement van 800 euro per maand. Echt gelukkiger heeft het me alleen niet gemaakt vergeleken met leeftijdsgenoten, eigenlijk alleen maar minder gelukkig. Ik woon in een complex met saaie mensen, maak me druk om een krasje op m'n auto en word chagrijnig als m'n maandinkomen een euro lager uitvalt dan vorige maand.

Nadat ik en m'n ex besloten hebben een punt achter de relatie te zetten (o.a. vanwege de manier van denken over geld) heb ik besloten minder waarde te hechten aan geld. Minder werken en proberen te accepteren dat er minder binnenkomt op de rekening. Was eerst lastig, maar door veel leuke dingen te doen met vrienden ben ik het gaan accepteren en realiseer ik me nu donders goed dat ik een stuk gelukkiger ben als voorheen. Een heel ander beeld gekregen van geld. Wil niet zeggen dat je kansen om geld te verdienen altijd moet laten lopen, maar zeker wel wegen met andere dingen in je leven. Geld is niet alles, dat is me duidelijk geworden.

Wat je met geld kunt doen maakt 'gelukkig', maar vanuit mijn optiek is dat gewoon tijdelijk geluk, niet als echt geluk. Na verloop van tijd is het een gewoonte geworden en wil je meer, om grotere dingen te kunnen doen (wat vervolgens ook weer een gewoonte wordt). De mens wil altijd voorruit gaan; voorruit gaan maakt je tijdelijk gelukkig, maar omlaag gaan maakt je alleen maar depressiever. Van echt geluk kan je dan (vanuit mijn optiek) niet spreken. Echt geluk zit zoals ik dus zei eerder in vriendschappen en relaties, iets waar je tenminste wat aan hebt wanneer je bijvoorbeeld een dierbare verliest of je relatie breekt.

Wel een serieuze job dan met 1,5 ton omzet op jaarbasis. Vertel?

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

Of 1,5 regenton, dat je daar minder vrolijk van kan worden is te begrijpen LOL.

Wel een serieuze job dan met 1,5 ton omzet op jaarbasis. Vertel?

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

Of 1,5 regenton, dat je daar minder vrolijk van kan worden is te begrijpen LOL.
Website ontwikkeling voor bedrijven, eigen website met ongeveer een miljoen unieke bezoekers (advertentie inkomen) en 's weekends DJ.

Lekker bezig dan! Hoeveel uren maak je normaal in de week?

Lekker bezig dan! Hoeveel uren maak je normaal in de week?
Tegenwoordig gemiddeld 30 uur per week aan websites bouwen/onderhoud aan eigen website, en zo'n 12 uur aan het draaien 's weekends. Valt nu dus op zich wel mee in totaal, maar ik studeer er ook nog naast :headbang:

+-42 uur werken, studeren en daarna nog tijd om te trainen? Busy life i guess!

+-42 uur werken, studeren en daarna nog tijd om te trainen? Busy life i guess!
Ik sport nog maar net hoor! Deze maand begonnen (zie andere topic)! Onderhoud aan eigen website wordt volledig overgedragen aan anderen binnenkort, dus die uren vallen vanaf begin april weg. En het voordeel van eigen baas zijn is dat je zelf kan bepalen hoeveel klussen je aanneemt. Sporten gaat op hogere prioriteit staan, dus als ik denk dat ik minder moet gaan werken, dan neem ik gewoon minder werk aan. Problem solved toch!? :p

Deze vraag worstel ik al een tijdje mee. Ik heb een zware periode achter de rug. Depressie, angst, en een hele batterij aan lichamelijke klachten. Dit is eigenlijk al begonnen als jong jochie en kwam tot een breekpunt ongeveer 1,5 jaar geleden. Mentaal en fysiek was ik op en ik stortte in. Ben op AD gezet ben in therapie gegaan en dat icm met hulp van mijn ouders ben ik eigenlijk beter dan dat ik daarvoor was.

Mentaal ben ik een stuk sterker geworden, en waar ik vroeger constant over piekerde (wat denken mensen van me, hoe zie ik eruit etc etc) boeit me nu eigenlijk weinig meer.

Nog steeds voel ik me vaak depressief maar niet zo heftig als daarvoor ik zou t meer beschrijven als down want een depressie is echt wel heftig, ik functioneer gewoon best goed maar t leven is nog wat leeg, laat ik t zo noemen.

Gelukkig heb ik een geweldige moeder die er altijd voor mij is als een rots in de branding. Zij heeft me gesteund in die periode en zij heeft ervoor gezorgd dat ik ondanks al mijn **** ups toch een goed toekomst perspectief heb (financieel gezien).

Ik praat ook vaak met haar en vertel haar hoe t gaat en dat ik me nog steeds regelmatig leeg voel. En zij zegt dan : Wacht maar tot je straks jouw positie in het familie bedrijf gaat pakken en een stuk meer geld gaat verdienen, dan kun je leuke dingen doen, een leuke auto kopen en komen er vast wat leuke meiden op je af. Je zult meer aandacht van mensen sowieso krijgen en mensen zullen sneller bij iemand willen zijn die succesvol is dan bij mensen met mindere sociale status.

Dit heeft me aan het denken gezet over de vraag: Gaat geld mij gelukkig maken?
Geld is natuurlijk een groot gedeelte van ons menselijk bestaan. Want wij offeren ons meest waardevolle bezit ervoor op Tijd. Er zullen uitzonderingen zijn maar iedereen werkt om geld te verdienen.

Omdat ik een groot gedeelte van mijn leven niet lekker in mijn vel heb gezeten ben ik sceptisch over dat meer geld mij gelukkig gaat maken. Bovendien moeten er ook mensen met weinig geld gelukkig zijn want anders is de wereld echt een ****ed up place, dat alleen de rijken echt geluk mogen proeven. Toch valt het mij op dat onze maatschappij toch veel draait om bezittingen en uiterlijk.

Vroeg me toch af wat de DBB boys hiervan denken en wat is jullie ervaring hierin?
Ga ik straks met meer geld gelukkiger worden en moet ik me er volledig voor gaan inzetten?
(En daarnaast natuurlijk naar de gym gaan ;))
Of moet ik oppassen dat ik niet in een valkuil loop?

deze vraag is inmiddels al (lang) beantwoord in de wetenschap en het antwoord is ja. Loopt in een aflopend stijgende lijn die 'piekt' (dat doet hij dus niet) rond de 60.000 euro. (in andere woorden het verschil tussen 60.000 en 1.000.000 is in geluk nihil) Overigens is het effect minder groot dan dat mensen denken dat het is. Maar mensen met meer geld zijn gelukkig dan mensen met minder geld, dat is een feit

Denk dat het belangrijkste van geld is dat het je de mogelijkheid geeft om te kiezen en dat maakt altijd gelukkig

Denk dat het belangrijkste van geld is dat het je de mogelijkheid geeft om te kiezen en dat maakt altijd gelukkig

veel boeken over sociale "wetenschap" beweren iets anders, namelijk dat teveel keuze leidt tot minder tevredenheid over de gemaakt keuze.

mqzUNb5.jpg

Terug
Naar boven