Deze vraag worstel ik al een tijdje mee. Ik heb een zware periode achter de rug. Depressie, angst, en een hele batterij aan lichamelijke klachten. Dit is eigenlijk al begonnen als jong jochie en kwam tot een breekpunt ongeveer 1,5 jaar geleden. Mentaal en fysiek was ik op en ik stortte in. Ben op AD gezet ben in therapie gegaan en dat icm met hulp van mijn ouders ben ik eigenlijk beter dan dat ik daarvoor was.
Mentaal ben ik een stuk sterker geworden, en waar ik vroeger constant over piekerde (wat denken mensen van me, hoe zie ik eruit etc etc) boeit me nu eigenlijk weinig meer.
Nog steeds voel ik me vaak depressief maar niet zo heftig als daarvoor ik zou t meer beschrijven als down want een depressie is echt wel heftig, ik functioneer gewoon best goed maar t leven is nog wat leeg, laat ik t zo noemen.
Gelukkig heb ik een geweldige moeder die er altijd voor mij is als een rots in de branding. Zij heeft me gesteund in die periode en zij heeft ervoor gezorgd dat ik ondanks al mijn **** ups toch een goed toekomst perspectief heb (financieel gezien).
Ik praat ook vaak met haar en vertel haar hoe t gaat en dat ik me nog steeds regelmatig leeg voel. En zij zegt dan : Wacht maar tot je straks jouw positie in het familie bedrijf gaat pakken en een stuk meer geld gaat verdienen, dan kun je leuke dingen doen, een leuke auto kopen en komen er vast wat leuke meiden op je af. Je zult meer aandacht van mensen sowieso krijgen en mensen zullen sneller bij iemand willen zijn die succesvol is dan bij mensen met mindere sociale status.
Dit heeft me aan het denken gezet over de vraag: Gaat geld mij gelukkig maken?
Geld is natuurlijk een groot gedeelte van ons menselijk bestaan. Want wij offeren ons meest waardevolle bezit ervoor op Tijd. Er zullen uitzonderingen zijn maar iedereen werkt om geld te verdienen.
Omdat ik een groot gedeelte van mijn leven niet lekker in mijn vel heb gezeten ben ik sceptisch over dat meer geld mij gelukkig gaat maken. Bovendien moeten er ook mensen met weinig geld gelukkig zijn want anders is de wereld echt een ****ed up place, dat alleen de rijken echt geluk mogen proeven. Toch valt het mij op dat onze maatschappij toch veel draait om bezittingen en uiterlijk.
Vroeg me toch af wat de DBB boys hiervan denken en wat is jullie ervaring hierin?
Ga ik straks met meer geld gelukkiger worden en moet ik me er volledig voor gaan inzetten?
(En daarnaast natuurlijk naar de gym gaan

)
Of moet ik oppassen dat ik niet in een valkuil loop?