Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De vraagstelling was of geld gelukkig maakt (i.e. is er een bepaalde waarde of waardebereik van geld die gelukkiger maakt). Veel geld is nogal een ambigu begrip.Ik heb/verdien genoeg om mezelf te onderhouden, maar van veel geld kan je niet spreken.
Hetgeen wat ik allemaal kan doen met geld maakt mij gelukkig, niet het geld zelf.
De vraagstelling was of geld gelukkig maakt (i.e. is er een bepaalde waarde of waardebereik van geld die gelukkiger maakt). Veel geld is nogal een ambigu begrip.
Omwille hetgeen je zelf al aangeeft: het is een (universeel geaccepteerd) ruilmiddel waardoor het zich vertaalt naar andere materie? Anders kan je door blijven redeneren dat niets je gelukkig maakt behalve de selecte set neurotransmitters in je hersenen (en dan nog niet, namelijk de uiteindelijke response die ze uitoefenen).Geld is slechts een ruilmiddel, hoe kan zoiets je uberhaupt gelukkig maken?

Het is absoluut niet mijn droombaan, en heb er ook niet echt plezier in. Maar ik ben wel blij dat ik de kans krijg. Ikzelf heb toen ik jong was vrij veel verkloot en als je geen opleiding hebt heb je het niet voor het kiezen natuurlijk. Ik zal altijd overaal onderaan moeten beginnen en nu is dat dus niet zo. Ik denk ook dat ik ervoor kies om dus mijn geld hiermee te verdienen en plezier te zoeken in andere dingen dan werk.
Geld maakt gewoon gelukkig of je nu hoog of laag springt...
Dat zou ik dus ook doen, als ik jou was: 4/5de of minder werken zodat je kan rondkomen en alles kan kopen wat je wil.
De rest van de tijd dan besteden aan wat je graag doet en evt van daaruit voortbouwen.
Ik denk dat je met een hoge functie binnen een familiebedrijf je bovenstaand dikgedrukte wel op je buik kan schrijven.
True, maar staat hier ergens dat hij een écht hoge functie zal krijgen (boardroom functie)? Ik las alleen dat hij niet onderaan moet starten, maar 't kan dus ook gewoon een bediendejob met hoger startloon zijn?
Even voor de duidelijkheid ik krijg een positie in het familie bedrijf maar zal wel hard moeten werken en zal niet instant rijk zijn. Maar voor de gemiddelde mens zal mijn positie best moeilijk te behalen zijn. Wat me dus ergens best dwars zit.