XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Dank je. :) De foto's was bij toeval. Als ik nu al terugkijk naar de foto's van 20 kilo lichter ben ik al zo blij! Alhoewel ik me echt schaam voor die foto's....

Shakes zat ik ook wel aan te denken als ik het met voeding niet red. Ik ga toch eens informeren naar mogelijkheden voor een koelkast. Dan kan ik gewoon wat dingen neerzetten. want soms kan ik echt niet inschatten dat ik opeens hongervlagen heb.

Ik heb al standaard een rugzak met koeltas mee. Ik ontbijt thuis en verder heb ik standaard bij me
4 bth met beleg + 2 pakjes sojamelk + pakje sap + 2 mandarijnen (op dit moment) + 1 appel + bakje kerstomaatjes + flesje drinken + een doos met eat natural reep + pakje vitalu crackers + wat sultana's + dadelnoten reep. Dat laatste vooral als ik suikerdips heb. wat helaas ook nogal eens voorkomt. los nog een blik tonijn in mijn tas en wat pakjes kippesoep.
Dus ja.. mijn hele tas is al vreetfestijn! :) ze zien me er elke dag al mee aankomen! *lol* en die kerels daarkomen dan met 2 zielige bammetjes aan.. hahahaha

Maar ik struin nog rond voor ideeën inderdaad! en tips zijn altijd welkom. :)

Voordeel; jij bent al lekker droog ^_^

Fijn dat je je draai met trainen en eten meer kan vinden :)

Ik mis in jouw tas nog wel wat noten. VEEL noten. Zeker omdat er verder nogal wat suikers rondslingeren.

Ik mis in jouw tas nog wel wat noten. VEEL noten. Zeker omdat er verder nogal wat suikers rondslingeren.

Met noten wel uitkijken met de vetten. ;) kunt zeker wel iets gebruiken, maar met mate.

Daar heb ik geen idee van. Wel heb ik buikvet en een hangkont :( ... maar dat is ook wss omdat dat nog niet terug opgevuld is misschien ??

Ja daar ben ik ook blij mee. met meer eten is het nog wat zoeken maar dat lukt me wel.

De noten eet ik vaak thuis. Ik eet van de zoete zooi bijna nooit wat als ik wat anders kan vinden. Ik ben meer van hartig eten. Maar heb nog een kast vol van dat soort spul staan van voordat ik hier kwam en verstandiger werd. :rolleyes:. Weggooien vind ik ook zonde.. zo nu en dan pak ik er dus wat van (hooguit een paar keer per week). Ik zou eens wat vaker zo een eat natural reep moeten pakken. Die heb ik ook nog in mijn kast staan. Leek me wel wat om voor het trainen te gaan nemen ook.

heb mezelf vanavond verwend met een stukje extra pure chocolade bij de thee.
Maar nu net mijn afsluiter geitenkwark met walnoten genomen. Ben ik ook zo gek op.. zou ik de hele dag door wel kunnen eten. :D

Trouwens. Ik heb nog 2 pakken sojavla staan. Wat is jullie mening daarover? Ik zou eens een pak mee kunnen nemen naar mijn werk. is 575 ml 80 kcal per 100 gram. Dat zou ik ergens op de dag wel extra weg kunnen werken als het moet.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 22:56 ----------

Met noten wel uitkijken met de vetten. ;) kunt zeker wel iets gebruiken, maar met mate.
Ik heb nu een hand in mijn kwark in de avond. Soms in de middag nog een bakje pistachenootjes of als ik ga trainen misschien een eat natural reep. Denk niet dat het overdreven veel is dan. Maar wat zou een max zijn?

Ligt aan je verhoudingen in schema ( nog niet gezien of je die had.) Meestal wordt uitgegaan van eiwit 40, kh 40, vet 20. Zie ook voedingssectie. Maar het verschilt per persoon de verhoudingen, eet zelf weinig vet en van de rest wat meer.

Ik heb een schema. Zal hem morgen even uploaden. Nu slapen... 6:00 gaat de wekker weer!
maar qua verhouding zat ik vandaag op e/k/v 30/50/20
maar het schommelt wat:

eiwit 24-30
kh 50-60
vet 20-30

daartussen steeds. Rest komt morgen. Ook wegen dan.

Lijkt goede verhouding. Benieuwd naar je schema. Ga nu ook mn bedje in.

Je zit niet in een cut; dus ik zie geen enkele,maar dan ook echt geen enkele reden je vetten niet op te hogen.

Hoeveel gr krijg je nu binnen?

Ik heb bij deze mijn schema geupload. Ik heb in het weekend een ander ritme en iets ander eetpatroon. Vandaar 3 tabbladen. Zo nu en dan vul ik dan gewoon een dag in. Zo kan ik het checken hoe het met eten gaat (tijden zijn ongeveer). Ik moet zeggen dat ik daaraan wel moet werken. In het kader daarvan heb ik vandaag al flink boodschappen gedaan. oa. 20 eieren, paar bakken kwark, walnoten, bananen (ben er niet weg van maar toch.. alles om gezond en vooral gespierder en betere vormen te krijgen) en ook een pak gewone oats ipv muesli en meer dingen. Maar nu nog even alles netjes inpasseen zien waar en waarmee ik uit ga breiden. Want er is zat aan mogelijkheden.
Misschien elke dag een banaan? maar wat is dan een goed moment. Dat soort dingen zit ik nog wat mee te puzzelen dus.

Verder vanmorgen gewogen en gewicht was 49,3 kg. Dus ik heb nu gewoon een nieuwe start gemaakt. En ook mijn stats even gemeten. Heb ik nog nooit gedaan. Dus bij deze mijn start

gewicht: 49,3 kg (weegschaal gaf 26,4% vet aan en 53,8% vocht... moet daar maar geen waarde aan hechten denk ik zo. )
Taille: 69 cm
heupen: 88 cm
Bovenbenen: 46,5 cm
bovenarm: 24,5 cm

Op mijn taille na best iel denk ik zo.. maar daar ga ik aan werken! :)

Bijlagen

Geen waarde hechten aan vp van weegschaal inderdaad.
Stats zijn niet eens zo slecht volgens mij. Mijn bovenbenen zijn 49/50cm. Valt nog mee hoe iel je bent. Op foto's lijkt het allemaal dunner vond ik.

Opzich kan je een banaan altijd tussendoor eten, maakt niet uit welk moment.
Vrij goede verhoudingen, misschien kan je nog wat hoger in vetten gaan, tikt makkelijk aan kwa kcal en kan je goed gebruiken. Eiwitten zijn in verhouding met je gewicht goed.
Nutri's gebruik je nog steeds ernaast toch. Denk wel dat je nog iets hoger in kcal moet zitten,aangezien je hier de vorige keer ook niet op aan kwam.
Ben benieuwd of het aankomen nu gaat lukken! :D

@Feedback
Dank je wel. Toch wel fijn te horen dat mijn stats nog meevallen. :) ik vind mezelf als ik zo kijk niet echt extreem dun.. wel mijn armen en bovenlijf. Maar op zich benen niet zo heel erg. Wel vind ik dat overal nog wel wat bijkan. En vooral om wat meer vorm te krijgen en wat gespierder te worden.
Het komt er dus op neer meer vetten en dan omdat ik op moet hogen ook meer kh en eiwitten om die verhouding goed te houden?
Nutri gebruik ik nog elke nacht.. heb vaak dorst in de nacht en eigenlijk verplicht ik mezelf die ook te nemen als extra.
Ik zou er 2 mogen nemen. Maar ja.. heb liever normaal eten.
Hoeveel zou ik op moeten hogen? zat zelf te denken misschien mijn ontbijt de zuivel en granen te verdubbelen en dan die bth bij het ontbijt naar mijn td te schuiven op de ochtend. Misschien ook beleg verdubbelen en in de middag wat meer td nemen en bij het avondeten wat meer vetten. Maar misschien is dat alles bij elkaar al teveel. Maar goed. ik moet ergens starten. :)
dank je in ieder geval.

Je zit niet in een cut; dus ik zie geen enkele,maar dan ook echt geen enkele reden je vetten niet op te hogen.

Hoeveel gr krijg je nu binnen?

Hoeft niet perse met vetten;) zou eerder meer koolhydraten en eiwitten doen en oke niet te laag in vet maar heeft ze niet.
Zo kun je mooi wat groter worden zonder "vetter" te worden.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 23:52 ----------

@Feedback
Dank je wel. Toch wel fijn te horen dat mijn stats nog meevallen. :) ik vind mezelf als ik zo kijk niet echt extreem dun.. wel mijn armen en bovenlijf. Maar op zich benen niet zo heel erg. Wel vind ik dat overal nog wel wat bijkan. En vooral om wat meer vorm te krijgen en wat gespierder te worden.
Het komt er dus op neer meer vetten en dan omdat ik op moet hogen ook meer kh en eiwitten om die verhouding goed te houden?
Nutri gebruik ik nog elke nacht.. heb vaak dorst in de nacht en eigenlijk verplicht ik mezelf die ook te nemen als extra.
Ik zou er 2 mogen nemen. Maar ja.. heb liever normaal eten.
Hoeveel zou ik op moeten hogen? zat zelf te denken misschien mijn ontbijt de zuivel en granen te verdubbelen en dan die bth bij het ontbijt naar mijn td te schuiven op de ochtend. Misschien ook beleg verdubbelen en in de middag wat meer td nemen en bij het avondeten wat meer vetten. Maar misschien is dat alles bij elkaar al teveel. Maar goed. ik moet ergens starten. :)
dank je in ieder geval.

Maak schema, volg een tijdje en kijk wat het doet. Een lichaam moet ook tijd hebben te wennen.
Als je kcal verhoogt kun je ook gewoon de zelfde verhoudingen aanhouden.

Heb je trouwens ook begeleiding? Misschien is dat anders een idee;)

@Natty
Dank je. Dus toch wat meer kh en eiwit maar meer vet kan geen kwaad?
Ik wil inderdaad proberen mijn schema wat aan te passen. maar zit nog een beetje vast hoe..
Ik heb geen begeleiding. Kan me dat ook ben ik bang niet veroorloven.. :( das vaak duur...

even algemeen een vraag.
ik heb ook nog een pak allbran staan. In hoeverre kan ik dat ook goed gebruiken?
samenstelling
340 kcal per 100 gr
eiwit 11 gr
kg 69 gr
vet 2 gr
vezel 15 gr

Zou de verhoudingen aanhouden die je nu hebt, ziet er goed uit. Lager vet hoeft imo niet, hoger ook niet.

Schema s hier op t forum bekijken, misschien kan iemand je helpen en daar ideeën uit op doen.
Allbran kun je wel nemen, maar hoeveel suikers? Zou eerder brinta doen of bambix rijstbloem.

Dank je. Ik dacht juist dat ik wat meer vetten moest hebben ook omdat ik nu nog zeg maar vaak zonder vetten kook bij het avondeten.

Ik zal nog meer hier bekijken in ieder geval, qua schema's
De all bran heeft 20 gr suiker. De vraag was enkel omdat ik nog een nieuw pak had staan. Zonde om weg te gooien.
Zijn oats ipv brinta ook goed? Heb die ook gehaald.

Nu snel naar het werk. :)

oats zijn perfect

Thanks Dinky! :)

net even wat oefeningen thuis.

3x12x18kg DB squat
3x12x18kg DB SDLD
3x12x5,5kg DB bent over row
3x12x5,5kg DB curl
3x12x3,5 kg DB schouder press

DB side raise (nog nooit gedaan. dat viel tegen... :()
1x10x3,5
2x9x3,5
Dat lukte nog echt niet.....

Oke.. gewichten zijn niet erg zwaar. Maar voor mij nu nog genoeg. Voel het tenminste wel. :)

Laatst bewerkt:
Thanks Dinky! :)

net even wat oefeningen thuis.

3x12x18kg DB squat
3x12x18kg DB SDLD
3x12x5,5kg DB bent over row
3x12x5,5kg DB curl
3x12x3,5 kg DB schouder press

DB side raise (nog nooit gedaan. dat viel tegen... :()
1x10x3,5
1x9x3,5
1x8x3,5
Dat lukte nog echt niet.....

Oke.. gewichten zijn niet erg zwaar. Maar voor mij nu nog genoeg. Voel het tenminste wel. :)

Durf bijna als kerel niet meer te reageren tussen het vrouwgeweld hier, maar wat je met dumbbells alleen al kunt trainen, op squatrek en/of powercage na beste uitvinding ooit.

Ik lees wat over vetten, persoonlijk zou ik die toch echt omhoog gooien, als een aantal ook zeggen. Dump wat repen en vervang die door nootjes. Geen zakken tegelijk, een handje (30gr ongeveer) should do.

Verder ga je goed !

Durf bijna als kerel niet meer te reageren tussen het vrouwgeweld hier, maar wat je met dumbbells alleen al kunt trainen, op squatrek en/of powercage na beste uitvinding ooit.

Ik lees wat over vetten, persoonlijk zou ik die toch echt omhoog gooien, als een aantal ook zeggen. Dump wat repen en vervang die door nootjes. Geen zakken tegelijk, een handje (30gr ongeveer) should do.

Verder ga je goed !
Waarom niet durven reageren? gewoon zeggen wat je wil. Ik kan wel tegen een stootje hoor! :D
Ik ben inderdaad blij dat ik die set 2 weken terug heb gekocht. Nu nog wat meer oefeningen uitvogelen. Ben eigenlijk nog helemaal niet bekend met veel oefeningen en hun benamingen. Ben echt een groentje :o

Dank je wel voor je tips over de vetten. Hoeveel ophogen zou dan verstandig zijn?
heb nl nog wel wat meer dingen die ik kan nemen. Ben ook gek op olijven bijvoorbeeld.

dank je. :)

Zelf afweging maken wbt vet. Persoonlijk zou ik niet hoger doen, wat er niet in gaat hoeft er ook niet af. Maar ieder lichaam reageert weer anders. Net als het hele koolhydraten verhaal, sommigen kunnen daar weinig van hebben en anderen veel.

Mooie thuis oefeningen, daar is dinky de expert in ;)

Terug
Naar boven