AndroidHealthClinic

Marina's Log

bij oefeningen met de BB tel je al het gewicht bij elkaar op; dus 10 kg BB+2 schijven van 10kg... en je squat 30kg

Dank u, nu realiseer ik me dat maar 90 kilo bench ipv 160, dacht dat BB 80 woog :eek:

@Marina, nog steeds goed bezig daar. Niet teveel vergelijken met gewichten die anderen pakken, zolang jij maar steeds verder gaat met die gewichten kom je uiteindelijk ook daar.

Gaat goed iig !

• Topic Starter Topic Starter
@Marina, nog steeds goed bezig daar. Niet teveel vergelijken met gewichten die anderen pakken, zolang jij maar steeds verder gaat met die gewichten kom je uiteindelijk ook daar.

Gaat goed iig !
Dank je. :)
Ik weet dat ik niet moet vergelijken. Toch doe ik het wel... :(
Maar ik hou me bij mijn eigen gewichten want als ik meer pak zal ik de oefeningen niet goed doen. Dan heb ik kans op blessures en dat is iets wat ik zeker niet wil. Zeker niet nu ik (lichamelijk) zover ben gekomen dat ik weer alles kan doen. Ik ga gewoon langzaam opbouwen.

Ik weet dat ik niet moet vergelijken. Toch doe ik het wel... :(
Maar ik hou me bij mijn eigen gewichten want als ik meer pak zal ik de oefeningen niet goed doen. Dan heb ik kans op blessures en dat is iets wat ik zeker niet wil. Zeker niet nu ik (lichamelijk) zover ben gekomen dat ik weer alles kan doen. Ik ga gewoon langzaam opbouwen.

Is ook heel verleidelijk die hoge gewichten.. :rolleyes: Maar idd langzaam opbouwen!
Geloof me, heel wat mannen in de sportschool hebben allemaal ''hoge'' gewichten maar bakken er niks van -> verkeerde uitvoering ect. Of je ziet ze juist hardcore snel snel de oefening doen zonder goed te squeezen :D .. no pain no gain haha

Ik doe mijn best Sheren.
Liever langzaam opklimmen met een mooi resultaat! :)

Vandaag eens geen ren en vlieg dag op mijn werk maar even rustig wat verslagen uit kunnen werken.
Dat merkte ik ook wel met trainen. :D Ging echt lekker!

Merk alleen wel dat ik wat spieren in mijn billen voel nu ik squat... maar dat is wel nodig ook want het is maar een slappe derrière. :( Ik heb wel het idee dat er toch nu al meer vorm in komt.. Kan dat al na 2 weken squatten? Ik denk alleen dat het een deel ook weer zeg maar "opgevuld" moet gaan worden omdat ik nog aan moet komen... Typisch voorbeeld van zo een hangkont helaas...

Training vandaag ca. 1 uur (denk eigenlijk iets meer)

Lat machine
3x12x55kg

Hyperextension
3x12x5kg

Rowing machine (+3 kg, was 32 kg, wel zwaar...)
3x12x35kg

back extension/lower back
3x12x55kg

pull over lat. (lying)
3x12x18kg

Barbell core rotation (free weight romp, excl gewicht stang)
3x12x11kg

Stiffed leg deadlift-Barbell
2x12x26kg
1x12x30kg (die voelde ik wel... deed hem pas 1 week met 26 kg..:o )

dumbbell pull over
3x12x12kg

3x12 V-crunch (abdominal crunch)
3x12 Crunch/sit-ups (mat)

Squat (smith machine)
3x12x24kg

Even geprobeerd.
Chin-ups. Ik strek mijn armen niet helemaal uit maar hou ze nog licht gebogen. Heb gelukkig niet zoveel gewicht op te trekken. :o
1x3
1x4 (laatste ging wel heel zwaar)

Nu lekker een bord pasta maken. :lick:

Als je goed blijft trainen, zal die kont van je snel in vorm geraken.
Alles op z'n tijd...

Ik zou nu ook eens beginnen met het trainen van je zelfbeeld.

- het ziet er niet uit > daar zit genoeg potentie in

- slappe kont > ongetraind

Jij woog/weegt niks. Je begint pas net met een beetje normaal eten en trainen en je bent 38. Misschien weet je het niet, maar spieren komen met heel veel tijd, bloed, zweet en tra(i)nen en je moet jezelf wel wat credits geven. Daarbij is het gewoon zwaarder boven de 30, ik weet er alles van :o Dit is waar je mee begint en geloof mij, het kan echt veel erger.
Je bent al lekker droog ^_^ en je kan rustig gaan bouwen.
Jij bent jij en dat mag er wezen. Het heeft geen zin je te vergelijken met de rest, die staan niet in jouw schoenen.

Ik zeg dit niet om bijdehand te doen ( deze keer niet :rolleyes: ) , maar omdat het me altijd een beetje zeer doet als mensen zichzelf zo afkraken. Is niet goed voor je.

Is ook heel verleidelijk die hoge gewichten.. :rolleyes: Maar idd langzaam opbouwen!
Geloof me, heel wat mannen in de sportschool hebben allemaal ''hoge'' gewichten maar bakken er niks van -> verkeerde uitvoering ect. Of je ziet ze juist hardcore snel snel de oefening doen zonder goed te squeezen :D .. no pain no gain haha

Nog veel meer mannen zeggen dat ze grote gewichten pakken.... Maar in het echt;)
Uitvoering is belangrijk hoor
Om te groeien moet je net hard genoeg trainen om je spieren een stimulans te geven, eten en rusten is daarnaast ook net zo belangrijk.
Je bent goed bezig dus lekker je eigen plan trekken en pas weer veranderen als je er aan toe bent

En geloof me iedereen ziet alleen maar die negatieve dingen zoals een slappe kont, of zoals ik zelf een vette buik. Maar anderen zien misschien wel een heel ander deel wat juist mooi is en opvalt. Werk lekker door aan je sterke punten en die zwakke punten komen vanzelf mee

Laatst bewerkt:

Jij woog/weegt niks. Je begint pas net met een beetje normaal eten en trainen en je bent 38. Misschien weet je het niet, maar spieren komen met heel veel tijd, bloed, zweet en tra(i)nen en je moet jezelf wel wat credits geven. Daarbij is het gewoon zwaarder boven de 30, ik weet er alles van :o Dit is waar je mee begint en geloof mij, het kan echt veel erger.
Jij bent jij en dat mag er wezen. Het heeft geen zin je te vergelijken met de rest, die staan niet in jouw schoenen.

Ik zeg dit niet om bijdehand te doen ( deze keer niet :rolleyes: ) , maar omdat het me altijd een beetje zeer doet als mensen zichzelf zo afkraken. Is niet goed voor je.
Dank je voor je reactie.
Ik denk ook dat het negatieve er bij mij nogal inzit omdat me altijd gezegd is dat ik er nooit uit zou komen met mijn gezondheid. De artsen hebben me toendertijd gezegd dat ze niets konden doen en zeiden leef nu maar gewoon want met een paar jaar hooguit ben je er niet meer. Altijd werd me er op mijn weg omhoog wel op gewezen hoe slecht ik dingen deed. Ja ik at niet gezond maar dat maakte wel dat ik het overleefd heb.
Ik bewoog niet genoeg. Ja maar als ik wel meer bewoog viel ik weer af. Toen kreeg ik andere problemen met cholesterol ed. werd me gezegd ja eigen schuld moet je maar gezonder leven.. en zo verder... Dus ik vind het moeilijk dingen echt positief te zien. Daarbij heb ik een moeder die alleen maar wil dat ik afval.. het is lastig. :(

Maar ik zou inderdaad positiever moeten kijken. Meer van ja ik ben er nog en kijk waar ik sta! met een vaste baan en een toekomst en nu pak ik ook KT op. En ik merk dat het me steeds meer trekt! Ik geloof echt dat het me nog heel veel moeite gaat kosten om mijn lichaam ook weer wat mooier eruit te doen laten zien. Maar ik weet ook dat zover als ik nu al ben dat ik vast ook verder kan komen. Ik ga rustig door. Op mijn tempo!

en mijn kont... ach ja.. ik zie het wel. De volhouder wint toch? :)
Dank je nogmaals. Voor het erop wijzen. Want met de dingen positief benaderen kom ik zeker weten verder!

---------- Post toegevoegd Tue 26 Mar 2013 om 19:56 ----------

Nog veel meer mannen zeggen dat ze grote gewichten pakken.... Maar in het echt;)
Om te groeien moet je net hard genoeg trainen om je spieren een stimulans te geven, eten en rusten is daarnaast ook net zo belangrijk.
Je bent goed bezig dus lekker je eigen plan trekken en pas weer veranderen als je er aan toe bent

En geloof me iedereen ziet alleen maar die negatieve dingen zoals een slappe kont, of zoals ik zelf een vette buik. Maar anderen zien misschien wel een heel ander deel wat juist mooi is en opvalt. Werk lekker door aan je sterke punten en die zwakke punten komen vanzelf mee
Dank je Grosje voor je reactie.
Toch wel fijn te horen dat ik in ieder geval goed op weg ben.
Wat anderen zien.. tja... heb daar nogal slechte ervaringen mee vanuit het verleden.. met uitgescholden worden op straat.. omdat ik te mager was. te triest voor woorden en geen uitleg vragen. de vooroordelen.
Dat speelt denk ik ook wel mee dat ik zo negatief doe. Maar je hebt gelijk ik heb er niets aan.
Wat ik mooi vind aan mezelf... weet ik nog niet zo goed. Maar in ieder geval mijn doorzettingsvermogen. Anders was ik er al lang niet meer! dus als ik daarmee verder werk zal het vast los moeten lopen! :)
dank je.

Laatst bewerkt:
Tja altijd moeilijk om je niets van anderen aan te trekken.
Maar als jij vind dat je doorzettingsvermogen je beste punt is dan zal je ook geen probleem hebben om je vast te bijten in het geen wat jij belangrijk vind. Je komt er dus best wel met zo een instelling. Alles wat je wil is mogelijk je moet het alleen zelf doen. Hulp van anderen is altijd leuk en soms nodig maar er is er maar 1 die jou kan laten groeien...... Jij zelf
En nu wat meer zelfvertrouwen hoor :)

Dank je Grosje.
Ja het is lastig niets van anderen aan te trekken. Maar ik ben op veel punten echt een doorzetter.
Ook met mijn werk. Ik ben toch een flinke tijd uitgeweest. En ja.. ik zou nooit meer aan de bak komen. Dat was de mening van het uwv.. ik kon beter thuis blijven zitten... Nou.. dat hebben ze geweten ook. Ze hebben me op alle mogelijke manieren tegengewerkt. En ik heb een tijd gedacht van dit lukt niet ik geef het op.. maar zo ben ik gewoon niet. Ik heb nu toch een vaste goed betaalde baan weer terug in mijn eigen vak. Er hebben zelfs 3 bedrijven tegen elkaar opgeboden (voelt stiekum wel heel goed in deze tijd.. :D dat was afgelopen oktober). Dat is ook alleen maar gebeurd omdat ik heb gezegd wat nu. ik blijf niet op de bank zitten!!
Dus ja.. dat gevoel wat ik daarover heb moet ik vasthouden. En daarmee wil ik ook verder!
Dank je dat je me aan dit soort momenten terug doet denken!

maar ik ben wel heel erg blij met de hulp en adviezen die ik hier krijg! :)

Even kort thuis wat doen voor het eten!

3x12x2,5kg DB side raise
3x12x2,5kg DB front raise
3x12x3,5 kg DB curl (kan ook zwaarder heb ik het idee en gevoel.)
3x12x9kg DB SDLD Merk dat dit wel heel makkelijk gaat nu... gezien ik op fitness 30 kg met barbell doe:) maar kan thuis niet zwaarder.)
3x12x9kg DB squat (kan thuis helaas niet zwaarder :( )
3x12x3,5 kg DB schouder press (gaat ook nu makkelijker. volgende keer wat gewicht erbij.)
3x12x5,5kg DB bent over row

T lijkt wel alsof alles wat makkelijker gaat. Kan dat al zo snel?

Niet altijd met je eens, maar als mensen zouden kijken naar wat mogelijk is ipv wat nu is dan zouden we allemaal een stuk verder komen.

Even kort thuis wat doen voor het eten!

3x12x2,5kg DB side raise
3x12x2,5kg DB front raise
3x12x3,5 kg DB curl (kan ook zwaarder heb ik het idee en gevoel.)
3x12x9kg DB SDLD Merk dat dit wel heel makkelijk gaat nu... gezien ik op fitness 30 kg met barbell doe:) maar kan thuis niet zwaarder.)
3x12x9kg DB squat (kan thuis helaas niet zwaarder :( )
3x12x3,5 kg DB schouder press (gaat ook nu makkelijker. volgende keer wat gewicht erbij.)
3x12x5,5kg DB bent over row

T lijkt wel alsof alles wat makkelijker gaat. Kan dat al zo snel?

Zeker kan dat snel makkelijker aanvoelen. En de ene dag zal misschien beter aanvoelen dan de andere dag.
Nette training weer;) Jammer dat je thuis zo beperkt bent met gewichten, dan maar wat reps omhoog en goed aandacht op de uitvoering. (mind/muscle)

+1 !!! Mooi gezegd

Weetje, het is gwn vrouw eigen.. Kijken naar jezelf wat nog niet goed is.. Je vergelijken met anderen.. Zal altijd zo blijven in mijn ogen dan.. Tis juist aan de mensen rondom jou die jou zien, waarvan je meer zekerheid krijgt over je lijf..

Laatst bewerkt:
Zeker kan dat snel makkelijker aanvoelen. En de ene dag zal misschien beter aanvoelen dan de andere dag.
Nette training weer;) Jammer dat je thuis zo beperkt bent met gewichten, dan maar wat reps omhoog en goed aandacht op de uitvoering. (mind/muscle)
Het gaat ook de ene dag beter dan de andere. Maar ik merk ook dat het makkelijker gaat en dat ik me inderdaad meer focus op spieren aanspannen op de goede momenten.
Hoeveel reps zou ik het beste kunnen doen?

---------- Post toegevoegd Wed 27 Mar 2013 om 18:50 ----------

[/B]

+1 !!! Mooi gezegd

Weetje, het is gwn vrouw eigen.. Kijken naar jezelf wat nog niet goed is.. Je vergelijken met anderen.. Zal altijd zo blijven in mijn ogen dan.. Tis juist aan de mensen rondom jou die jou zien, waarvan je meer zekerheid krijgt over je lijf..
Eigenlijk heb je wel gelijk ja. :) ik zal het eens goed in mijn oren knopen!
dank je.

Chin ups, knap hoor!!

dank je. :)
Was voor het eerst dat ik dat probeerde.

Nou ja.. ik heb geprobeerd het startpunt van mijn grote werkpunt met o.a. squatten vast te leggen.
Ik hoop dat er wat potentie inzit om strakker/steviger te worden en dat ik over een maand (paar maanden) wat resultaat zou kunnen zien. Dit wil ik dus echt veranderen. Ik wil daar echt voor gaan! Zou het mogelijk zijn?
Ik probeer hier wel ontspannen te staan. Alleen bij die eerste duw ik heel erg mijn buik naar voren waardoor het nog erger lijkt. :o

Laatst bewerkt:
Vandaag weer een rommelige dag. Moest eind van de middag/begin avond weer overwerken. Dus ben na de lunch even tussen mijn werk uitgegaan en van 13:40-14:30 even getraind om daarna weer te gaan werken.

Legpress
3x12x110kg (vorige week voor het eerst 2x12x106kg gehad... moet zeggen dat de laatste set wel zwaar was.)

3x12x56kg Lat machine (ik deed 55 mar ach hij stond al zo. :D)

Rowing machine
1x12x33kg
2x12x35kg

3x12x33kg abductor (buitenzijde)

3x12x35kg adductor (binnenzijde)

squat met Smith machine
2x12x24kg
1x12x30kg (was wel erg zwaar. laatste 2 van de set met moeite. Ze hebben geen gewichten hiertussen helaas...:( )

3x12x14kg Upright row

3x12x12kg dumbbell pull over

3x12 V-crunch (abdominal crunch)

cable seated row
1x12x25
2x12x35

en toen snel weer terug naar het werk.
was wel even balen dat waar ik voor terug moest dus helemaal misliep in productie.. maar ja.. heb wel lekker gesport! :)

Terug
Naar boven