MuscleMeat

Marina's Log

hahahaha..... dank je wel Natty :D

wat vetten betreft... het is niet zo dat vetten die je eet linea recta opgeslagen worden als vet hé.
Ik zou het ook gewoon een beetje gaan uitproberen. Je mag rustig wat extra vetten hebben, doe nu een handje nootjes erbij, probeer het een weekje uit, voelt het goed doe er een setje olijven bij....
Overdrijf niet teveel in een keer, maar bouw rustig op

DB side raise is ook gewoon een zware oefening hoor, niet te veel concentreren op het gewicht.
Beter minder gewicht en goeie uitvoering, niet cheeten ;)

Ik zal even funderen waarom ik hamer op die vetten.

Marina heeft niet alleen problemen met ondergewicht, maar ook nog wat andere 'probleempjes' die meer of minder in verband staan met dat ondergewicht.
Vetten zijn de beste bron om het immuunsysteem te versterken, het hart en celwanden gezond te houden en je hormoonhuishouding en bloeddruk te reguleren.

Als je lijf zulke extreme toestanden heeft moeten doorstaan, dan is het er altijd bij gebaat als iemand zich tegoed doet aan essentiele vetzuren.

Marina heeft niet alleen problemen met ondergewicht, maar ook nog wat andere 'probleempjes' die meer of minder in verband staan met dat ondergewicht.
Vetten zijn de beste bron om het immuunsysteem te versterken, het hart en celwanden gezond te houden en je hormoonhuishouding en bloeddruk te reguleren.

Als je lijf zulke extreme toestanden heeft moeten doorstaan, dan is het er altijd bij gebaat als iemand zich tegoed doet aan essentiele vetzuren.

Dat snapt iedereen denk ik wel waar vetten goed voor zijn;)

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 10:40 ----------

wat vetten betreft... het is niet zo dat vetten die je eet linea recta opgeslagen worden als vet hé.
Ik zou het ook gewoon een beetje gaan uitproberen. Je mag rustig wat extra vetten hebben, doe nu een handje nootjes erbij, probeer het een weekje uit, voelt het goed doe er een setje olijven bij....

DB side raise is ook gewoon een zware oefening hoor, niet te veel concentreren op het gewicht.

Pff side raise echt heavy, vooral met db. Je kunt evt erbij gaan zitten on niet teveel te smokkelen.

Haha klopt, vet plakt er niet gelijk aan. Gelukkig niet:D

• Topic Starter Topic Starter
Zelf afweging maken wbt vet. Persoonlijk zou ik niet hoger doen, wat er niet in gaat hoeft er ook niet af. Maar ieder lichaam reageert weer anders. Net als het hele koolhydraten verhaal, sommigen kunnen daar weinig van hebben en anderen veel.

Mooie thuis oefeningen, daar is dinky de expert in ;)
Tja.. ik weet het niet zo goed... Ik heb ook liever dat ik wat gespierder wordt. Dus ik moet maar eens zien wat het beste voegt in ieder geval.
Dank je.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 21:34 ----------

Ik weet dat het niet zomaar opgeslagen wordt. Je vrebrand ook nog een deel in het warm houden van je lichaam heb ik begrepen. Ik zal het eens uit gaan proberen. Heb nog zat potten olijven en zakken nootjes staan. :) gewoon beetje bij beetje.

Ja het was echt zwaar. zeker gezien ik het nog nooit gedaan had. Dus ik hou hem wel licht tot het helemaal lekker en goed gaat. Ik wil het wel graag goed doen. :)

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 21:35 ----------

Dank je voor je toelichting. :) ik ga het proberen stap voor stap wat aan te pakken.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 21:37 ----------

Pff side raise echt heavy, vooral met db. Je kunt evt erbij gaan zitten on niet teveel te smokkelen.

Haha klopt, vet plakt er niet gelijk aan. Gelukkig niet:D

Met de side raise is zitten misschien wel een idee. Hoe smokkel je dan? heb er geen idee van. :o
En als het vet er echt direct aan zou zijn gaan plakken dan zou ik in die eerste 2 maanden dat ik 9 kilo ben aangekomen op een ongezonde manier al veel meer vet hebben opgebouwd he. :rolleyes:
Vetten reguleren ook veel processen in het lichaam. En je hebt ook vet nodig om vetten af te breken heb ik begrepen.

Vandaag een rare dag. Moest vanavond overwerken. We hadden storing vanmorgen in de productie dus ja dan loopt alles anders. Dus ben na de lunch even tussen mijn werk uitgegaan en van 13:30-14:30 even getraind om daarna weer te gaan werken.

3x12x48kg Vertical chest press

Legpress
1x12x101kg
2x12x106kg (weer even hoger!)

3x12x55kg Lat machine

3x12x33kg Rowing machine

3x12x33kg abductor (buitenzijde)

3x12x35kg adductor (binnenzijde)

3x12x24kg squat met Smith machine

3x12x14kg Upright row

3x12x12kg dumbbell pull over

3x12 V-crunch (abdominal crunch)

cable seated row (alles 5 kg meer terwijl ik hem vorige week voor het eerst deed. :))
1x12x25
1x12x30
1x12x35

en toen snel weer terug naar het werk. Voelde mijn armen wel maar heb nu geen spierpijn.
Nu relaxen!

Morgen......dan vast spierpijn :D.

Mooie training heb je neergezet marina

Nou ik hoop het niet. Wordt morgen ook een lange dag. Morgenavond nog terug naar het werk om een productie run te begeleiden. ze verwachten problemen... dus ook geen tijd om effe uit te rusten helaas. Dus die spierpijn kan ik missen als kiespijn! :)
Misschien als het lukt morgenavond nog even onder de zonnebank. Kwam er vanaaf niet meer van.
Dank je.

Volgens degene op fitness is de barbell die ik gebruik 10 kg. Hij zou het nog een keer nawegen. Maar dan zou ik met Barbell SLDL 26 kg pakken nu.. Klinkt toch wel beter dan 16kg. :D

Laatst bewerkt:
Kijk, 26kg sldl..nice Marina..
En spierpijn..get used to it..word een haat&liefde verhouding..trust me:cool:

Thanks! :)
ik wist nooit hoeveel die stang woog. Dus ik zat op 16 kg dacht ik... das snelle vooruitgang he! :P

Spierpijn. Ik merk wel.... Ik deed nooit armspieren met dumbbell.. nu wel.. dat voel ik. hahaha
en toch voelt het gek genoeg fijn om het te voelen! heb ik tenminste het idee dat ik spieren heb! :D

Precies Marina, en dat gevoel word steeds lekkerder:P

Dat hoop ik zeker! Ik kijk nu al uit naar mijn volgende training!:)

heb alleen een klein beetje spierpijn in mijn armen. Maar ja.. hoort erbij he! :D
voelt stiekum erg goed!

Wat een doorzettingsvermogen!

Succes en ik hou je in de gaten!!

Net even wat oefeningen thuis. Ik voelde nog wel de training van donderdag een beetje.

3x12x3,5 kg DB curl
3x12x3,5 kg DB schouder press
3x12x5,5kg DB bent over row
3x12x9kg DB squat
3x12x9kg DB SDLD
3x12x2,5kg DB side raise
3x12x2,5kg DB front raise

De gewichten zijn natuurlijk nog maar minimaal. Maar ik wil de oefeningen wel goed doen. Dus beter laag beginnen en opbouwen. Maar voor mij was dit toch echt zwaar genoeg. :o Voel het wel....

Side raise en front raise vind ik erg zwaar als je het voor het eerst doet. Vorige week heb ik voor het eerst side raise gedaan (pas 1 x gedaan) en nu ook front raise erbij.

Goede start van het weekend.. Nu vanmiddag en morgen verjaardagen.... dus ja.. wilde vandaag wel even wat doen. :)

(na trainen meteen een banaan gepakt)

Laatst bewerkt:
doe jij squats en DL met 2 DB van 18kg? Vind ik behoorlijk knap, als je dat doet!

doe jij squats en DL met 2 DB van 18kg? Vind ik behoorlijk knap, als je dat doet!
Ehm... 9 kg per dumbbell:o... is het maximale gewicht van deze set. Dus zwaarder kan ik hem (thuis) niet maken.
Op fittness is het 26 kg met barbell SLDL en 24 kg met squat (smith machine)

Dus helaas.. zo knap ben ik (nog) niet. :(

zoals je aan mijn vraagstelling al zag vond ik het ook bijna ongeloofwaardig.
Om je maar gelijk op het goeie spoor te zetten....
bij oefeningen met de BB tel je al het gewicht bij elkaar op; dus 10 kg BB+2 schijven van 10kg... en je squat 30kg
bij oefeningen met de DB tel je het gewicht per DB
bij apparaten eigenlijk ook niet... ik doe bijvoorbeeld een cable fly, zowel aan de linker kant als aan de rechter doe ik 3 plates... dat is dus een fly met 3 plates, niet met 6

Oei.. kan je toch wel zien dat ik echt een beginneling ben he. :o
Heb het even verbeterd.

maakt niet uit toch... zijn gewoon dingen die je als beginner moet leren, je weet het nu voor de rest van je leven ;)

Ik zal het inderdaad nooit meer vergeten! :)
dank je.

Terug
Naar boven