markhispania3
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 582
Beste DBB'ers,
Na een half jaartje redelijk anoniem rond gespamt te hebben op dit forum, vind ik het tijd voor een logje. Om jullie een impressie te geven zal ik eerst eens wat over mijn trainingshistorie vertellen.
Ik ben op mijn 15de begonnen met trainen. Ik woog op dat moment 58 kilo, bij een lengte van 1.85m, armpjes van 23 cm, kortom een epic anorexic ecto
. Na 2.5 jaar aangekloot te hebben op superdude niveau (geen benen, geen voeding) stond ik op 70kg.
Toen kwam ik op dit forum terecht, en begon ik me als een gek in te lezen. Zowel de voeding als de training werden flink aangepast, en nu kon het echte werk beginnen. Helaas kwam ik erachter dat ik op een healthcenter trainde, waar dus geen squat rack/powerrack of zelfs maar een olympische halter was. Ik moest het stellen met een smith machine, dumbbells en een curl bar (en ja daar deadliftte ik dus mee
). In een half jaartje heb ik me toen op weten te werken naar 89 kg.
Natuurlijk was dit geen doen voor een serieuze krachtsporter en dus schafte ik begin dit jaar een home gym aan.
Zie foto's in de spoiler.
En nu kan ik dus eindelijk echt gaan trainen. Om de techniek van het squaten goed onder de knie te krijgen (is toch anders dan in de smith), ben ik vandaag begonnen aan het starting strength schema.
Stats zijn nog wat laag, moet nog even aan de techniek werken omdat dit de eerste week is dat ik met een (olympische) bar getraind heb.
Stats op dit moment:
18 jaar
89kg (+/- 17%)
1.85m
Squat: 3x5 80kg (benen lopen 2.5 jaar achter op ub
)
Bench: 2x5 80kg
Deadlift: 1x5 120kg
Press: 1x5 50kg
Bor: 1x5 60kg
Na een half jaartje redelijk anoniem rond gespamt te hebben op dit forum, vind ik het tijd voor een logje. Om jullie een impressie te geven zal ik eerst eens wat over mijn trainingshistorie vertellen.
Ik ben op mijn 15de begonnen met trainen. Ik woog op dat moment 58 kilo, bij een lengte van 1.85m, armpjes van 23 cm, kortom een epic anorexic ecto
. Na 2.5 jaar aangekloot te hebben op superdude niveau (geen benen, geen voeding) stond ik op 70kg. Toen kwam ik op dit forum terecht, en begon ik me als een gek in te lezen. Zowel de voeding als de training werden flink aangepast, en nu kon het echte werk beginnen. Helaas kwam ik erachter dat ik op een healthcenter trainde, waar dus geen squat rack/powerrack of zelfs maar een olympische halter was. Ik moest het stellen met een smith machine, dumbbells en een curl bar (en ja daar deadliftte ik dus mee
). In een half jaartje heb ik me toen op weten te werken naar 89 kg. Natuurlijk was dit geen doen voor een serieuze krachtsporter en dus schafte ik begin dit jaar een home gym aan.
Zie foto's in de spoiler.
En nu kan ik dus eindelijk echt gaan trainen. Om de techniek van het squaten goed onder de knie te krijgen (is toch anders dan in de smith), ben ik vandaag begonnen aan het starting strength schema.
Stats zijn nog wat laag, moet nog even aan de techniek werken omdat dit de eerste week is dat ik met een (olympische) bar getraind heb.
Stats op dit moment:
18 jaar
89kg (+/- 17%)
1.85m
Squat: 3x5 80kg (benen lopen 2.5 jaar achter op ub
)Bench: 2x5 80kg
Deadlift: 1x5 120kg
Press: 1x5 50kg
Bor: 1x5 60kg