AndroidHealthClinic

Review Mass perfection - Body & Fit Sports Nutrition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Waar andere Weight Gainers veredelde suikerbommen zijn pompt Mass Perfection met elke shake die je neemt je spieren bomvol waardevolle voedingstoffen. Eigenlijk is de term Weight Gainer ook niet de juiste benaming of categorie voor Mass Perfection. Mass Perfection is puur "Super Food” voor je spieren. Met elke shake die je neemt zullen je spieren sneller groeien, dat merk je, dat voel je. Pure spiermassa!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 dagen
  • Hoe is de smaak van dit supplement? goed: chocolade
  • Welke dosis heb je gebruikt? 100 gram
  • Waar heb je het supplement gekocht? bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? cadeau's, gratis levering,...
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 19.9
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker. Een zeer goede aanvulling. Ook een goede prijs-kwaliteit verhouding!

Mijn review:

Ingrediënten

Persoonlijk is dit één van de beste weightgainers die ik al ben tegengekomen. Er is enkel gebruik gemaakt van de betere koolhydraatbronnen i.p.v. bv. het goedkopere maltodextrine/dextrose.

Ook de combo van snelle en trage eiwitten vind ik mooi meegenomen. Zo deed ik het ook als ik zelf een weightgain-shake maakte.

pluspunt: ook nog eens 8 gram vezels!

Opmerking: extra vitaminen/mineralen zou misschien ook nog een leuke toevoeging zijn. Alhoewel de meeste mensen al heel wat binnen krijgen met multivitamine-supplementen.

Oplosbaarheid

Enkele keren schudden en het was zo perfect opgelost. Niets van brokken.

Smaak

Ik heb de smaak chocolade en ik vind het zeer lekker. Het heeft een lekkere lichte chocoladesmaak. Het smaakt niet sterk waardoor (en is ook niet te zoet) waardoor het aangenaam blijft om deze elke dag te blijven gebruiken.

Verder was het iets dikker qua textuur dan bv. whey. Is voor mij ook een pluspunt omdat het wat beter vult. (zal natuurlijk grotendeels afhangen van hoeveel water je erbij doet)

Al bij al vind ik dit een topproduct en zeer zeker een aanvulling op hun assortiment!

mass_perfection_body-en-fit.jpg

Goed om te horen dat het in orde is.

Ik train meestal 3 keer per week 's middags, en twee keer per week 's avonds. Al hoewel ik ongv een uur voor me training 's middags kip/zilvervlies rijst als meal heb, dus ook koolhydraten voor me training in de middag;)

Graag gedaan ;)

Enigste nadeel van dit is dat er Acesulfaam - K in zit. Dat is een Aspartaam alternatief. Ik ga gewoon weer Whey Perfection nemen.

Laatst bewerkt:
Acesulfaam-K is een synthetische zoetstof met een 200 maal sterkere zoetkracht dan normale suiker. Het wordt in voedingsmiddelen aangeduid met E950. De K duidt op het element kalium. Acesulfaam wordt op de markt verkocht met onder andere de merknamen Sunett en Sweet One.
Bij zeer hoge concentraties heeft acesulfaam een bittere smaak. In de praktijk, bij normaal gebruik, heeft de stof geen bijsmaak. De stof is in tegenstelling tot bijvoorbeeld aspartaam, stabiel bij hogere temperaturen. Eveneens is acesulfaam bestand tegen zuren en basen.
Acesulfaam-K wordt niet opgenomen door het lichaam, het levert dus 0 kJ/gram energie.
Het is niet mogelijk acesulfaam-K door middel van gisting om te zetten in alcohol of koolzuur. Het kan dus niet gebruikt worden voor het produceren van alcoholische dranken en bakken van brood of cake.
Bij normaal gebruik zijn geen bijwerkingen bekend.

Perfect toch dat b&f geen producten met aspartaam heeft :D Vind dit juist een voordeel

Lucky me heeft vandaag een halve pot Whey Perfection van een vriendin gekregen, hoe kan ik deze het beste met Mass Perfection combineren?

Lucky me heeft vandaag een halve pot Whey Perfection van een vriendin gekregen, hoe kan ik deze het beste met Mass Perfection combineren?

Gewoon whey gelijk na je training, en dan deze gainer bij het ontbijt of 's middags (of allebei)

Jazeker, dat is mogelijk. Je kan deze extra innemen op het moment wanneer jij behoefte hebt aan extra koolhydraten. Mass Perfection is zeker een leuk cadeau! :zuip:

Ralf

Mensen, sta hier even bij stil:

- Als er een review gedaan wordt van een Body&fit product, is Body&fit er onmiddellijk bij.
- Body & fit zwijgt nog liever dan een negatief kenmerk van het product te vernoemen.
- Aan het begin van een review is Body&Fit steeds aanwezig om de boel op te zwepen en promoten.

Ik bestel zelf bij Body&Fit, omdat ze DE BESTE prijzen hebben.
Maar ze maken misleidende reklame. Het beste is om je te baseren op de ingrediënten (moet wettelijk juist genoteerd worden) en hiermee naar een voedingsdeskundige te gaan.

Je zou nog versteld staan...

- Als er een review gedaan wordt van een Body&fit product, is Body&fit er onmiddellijk bij.
- Body & fit zwijgt nog liever dan een negatief kenmerk van het product te vernoemen.
- Aan het begin van een review is Body&Fit steeds aanwezig om de boel op te zwepen en promoten.

Maar ze maken misleidende reklame. Het beste is om je te baseren op de ingrediënten (moet wettelijk juist genoteerd worden) en hiermee naar een voedingsdeskundige te gaan.

Aangezien je de indruk wekt dat er veel negatieve kanten aan zouden zitten hoor ik dit graag van je. Zowel de positieve alsmede de negatieve aspecten van een review worden door forumleden alsmede B&F mensen besproken. Ik ben ook zeer benieuwt naar wat jou voedingsdeskundige hierover te melden zou hebben wat van belang is voor iedereen ?.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind eens één product waarbij er geen misleidende reclame is.
Cola Zero "zero sugar", is eigl gewoon vervangen door andere rommel, dusja :o
En over het algemeen vind ik B&F nog redelijk, maar idd veel reclame dus ik begrijp jou ook zeker, maar bekijk het product gewoon heel objectief ;)

Aangezien je de indruk wekt dat er veel negatieve kanten aan zouden zitten hoor ik dit graag van je. Zowel de positieve alsmede de negatieve aspecten van een review worden door forumleden alsmede B&F mensen besproken. Ik ben ook zeer benieuwt naar wat jou voedingsdeskundige hierover te melden zou hebben wat van belang is voor iedereen ?.

Hallo Jesse,

Wel, het komt erop neer dat die 'hoog aangeprijsde' en 'top of the top' - ingredienten eigenlijk makkelijk vervangbaar zijn met normaal voedsel. (niet eens speciaal of duur voedsel)

Hallo Jesse,

Wel, het komt erop neer dat die 'hoog aangeprijsde' en 'top of the top' - ingredienten eigenlijk makkelijk vervangbaar zijn met normaal voedsel. (niet eens speciaal of duur voedsel)

Dat is algemeen bekend dat je alles uit voeding zou kunnen halen. Daar waar het ideaal kan zijn om op sommige momenten bijvoorbeeld tijdens werk een shake te pakken ipv een hele maaltijd. Verder kan het en uitstekende aanvulling zijn op je dagelijkse voeding. Bijvoorbeeld creatine zit ook in beef koolhydraten kun je uit veel bronnen halen. Ik persoonlijk heb een hekel aan kwark dus doe mij maar caseïne shake ;). En zo is er voor ieder wat wils

Leuk dat je hier reageert en zeker een goede discussie. De producten die wij aanbieden hebben een hele goede tekst, echter is het ook zo dat wij absoluut goede producten aanbieden. We werken met leveranciers die de allerbeste kwaliteit aanbieden, waardoor je bij ons altijd de beste kwaliteit hebt. Dit streven we met elk product na, en volgens mij lukt dat zeker goed. We zitten hier in de supplementen sectie vandaar je ook alleen supplementen ziet. We verkopen inderdaad supplementen, maar dit is absoluut geen vervanging van voedsel (zetten we altijd op onze huismerkproducten). Supplementen zijn voor het gemak en ook ter ondersteuning van. Een goede toevoeging in de meeste gevallen :)

Ralf

Hallo Jesse,

Maar dat is toch niet wat er niet gezegd/ontkend wordt? Er zijn idd ingredienten die vervangbaar zijn voor vast voedsel. Over het algemeen koopt men sups voor de makkelijkheid en zuiverheid en vaak ook nog voor smaak. Of ga je nog steeds naar de ikea?:)

Het is een keuze voor de consument. Dat b&f hun producten aanprijsd is niet meer dan logisch.
Wil je aan je dagelijkse creatine level komen dan moet je behoorlijk wat kg's rundergehakt eten of tegenwoordig gemixt met paardenvlees:(

Leuk dat je hier reageert en zeker een goede discussie. De producten die wij aanbieden hebben een hele goede tekst, echter is het ook zo dat wij absoluut goede producten aanbieden. We werken met leveranciers die de allerbeste kwaliteit aanbieden, waardoor je bij ons altijd de beste kwaliteit hebt. Dit streven we met elk product na, en volgens mij lukt dat zeker goed. We zitten hier in de supplementen sectie vandaar je ook alleen supplementen ziet. We verkopen inderdaad supplementen, maar dit is absoluut geen vervanging van voedsel (zetten we altijd op onze huismerkproducten). Supplementen zijn voor het gemak en ook ter ondersteuning van. Een goede toevoeging in de meeste gevallen :)

Ralf

Maar dat is toch niet wat er niet gezegd/ontkend wordt? Er zijn idd ingredienten die vervangbaar zijn voor vast voedsel. Over het algemeen koopt men sups voor de makkelijkheid en zuiverheid en vaak ook nog voor smaak. Of ga je nog steeds naar de ikea?:)

Het is een keuze voor de consument. Dat b&f hun producten aanprijsd is niet meer dan logisch.
Wil je aan je dagelijkse creatine level komen dan moet je behoorlijk wat kg's rundergehakt eten of tegenwoordig gemixt met paardenvlees:(

Helemaal mee eens! Het is een toevoeging maar het moet zeker niet de basis zijn! Gelukkig is dat ook het geval want niemand die 100% op eiwitshakes leeft :)

De consument (wij) willen steeds meer gemak, je ziet het overal in terug. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Albert Heijn, hier kun je gesneden sla kopen voor € 1.19 per zakje. Je kan ook een krop sla kopen voor een euro en hier 4 zakjes mee vullen.

In principe zou de hele supplementen branche niet nodig zijn, netals dit soort afdelingen binnen een supermarkt. Maar dit zal blijven bestaan en alleen maar meer uitgebreid worden omdat wij hier om vragen :)

Verder ben ik ontzettend tevreden over zowel AH als body&fit :D Dus zal hier nog heel wat jaren kopen als het aan mij ligt!

Mijn 4 kilo pot mass perfection is weer bijna op smaak cookie en cream nu wil ik graag een andere smaak proberen is chocola een aanrader?

Ik wil een pot aanschaffen, welke smaak is een aanrader?

Wat zijn de beste tijden om dit te gebruiken?

Ik vind deze ideaal als maaltifvervanger als ik weinig tijd heb ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven