Ik vind weightgainers (in tegenstelling tot veel anderen) bijzonder nuttig en het werkt ook nog, is mijn ervaring. Omdat ik super dun was, ben ik aan de slag gegaan met een Weightgainer van de Bodystore, zo'n emmer van 4 kilo geloof. ca 340 kcal per portie excl. waarmee je het mengt. Door dit 3x daags in te nemen icm krachttraining thuis was het mij gelukt om in 2,5 maanden tijd 8-9 kilo aan te komen incl zichtbaar grotere spieren. Ik mixte de weightgainer met melk en daarna met chocolademelk, want die smaken zijn altijd kunstmatig en dikwijls ranzig. Met chocolademelk proef je dat niet meer zo goed.
Ik vind die weightgainers een uitkomst, omdat ik zelf een slechte eter ben. Daarnaast neem ik te weinig tijd voor eten omdat ik altijd bezig ben met dingen. Het is heel makkelijk om te zeggen: "dan moet je gewoon meer eten", maar dat is toch echt lastig als je het er echt in moet proppen. Die weightgainer die giet je er zo in, al liep ik toen wel continue met redelijk opgeblazen buik rond.
Overigens wisselde ik de weightgainer af met rauwe havermout met melk. Al met al kreeg ik toen 3000-3500 kcal per dag binnen, wat voor mijn lichaampje toch echt een superoverschot aan calorieen is.
Momenteel doe ik geen training meer, maar ben van plan dit weer op te pakken. Ik neem nu regelmatig rauwe havermout met chocolademelk om mijn calorieen en lichaamsgewicht op peil te houden, maar ik merk dat ik weer aan de weightgainer moet om weer echt aan te komen (weer paar kilootjes eraf) en om meer te gaan trainen... Heb nu een doos Mammoth besteld, eens kijken wat het is.

Oh, en Whey isolaat, heb ik ook nog nodig.