AndroidHealthClinic

Massa aankomen en vet verliezen tegelijkertijd

xRaven

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
15%
Begin januari ga ik dan eindelijk eens een abonnement afsluiten op de sportschool, dan wordt het eindelijk tijd om beest te worden :D Maar tot die tijd zit ik nog hier eenzaam op de kamer lichaamsgewicht oefeningen te doen en een beetje bicep curls met een set dumbbells :p.

Nou is natuurlijk mijn goede voornemen om in 2013 een beetje ripped te worden. Ik wil natuurlijk goed starten gelijk, en ik had wel eens gelezen dat je in het begin juist heel snel gains maakt, alleen is het daarnaast ook mogelijk om tegelijkertijd vet weg te branden d.m.v. cardio na de krachttraining?

Ik zit nu namelijk op zo'n 16% BF, en wil dit graag verminderen naar 12/13%

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

je kan geen spier aankomen en vet verliezen tegelijk

je kan wel lager komen in VP, maar je snapt vast dat dat met procentuele verhoudingen te maken heeft

Je moet niet echt cardio doen na de krachttrainingen, je moet gewoon op je voeding letten dus een voedingsschema maken. Automatisch ga je dan minder vet eten terwijl je spieren groeien. Dan lijkt het of je minder vet hebt.

Dus spieren groeien + geen vette voeding = lager vetpercentage

Natuurlijk wel, het is alleen wat lastiger. Al moet het niet zo heel lastig zijn als hij alleen nog maar thuis heeft getraind.

hoe dan :roflol:

om aan te komen in spier zit je boven onderhoud en om vet te verliezen eronder...

tuurlijk kan je wel dalen in vetpercentage.. maar in absolute kilo's vet zal het lastig worden als je spier aankomt

hoe dan :roflol:

om aan te komen in spier zit je boven onderhoud en om vet te verliezen eronder...

tuurlijk kan je wel dalen in vetpercentage.. maar in absolute kilo's vet zal het lastig worden als je spier aankomt
Vandaar dat ik 10% van mijn gewicht aan spier heb gewonnen, terwijl mijn vet aanzienlijk is gedaald. En dat terwijl ik vrouwelijk ben, en zulke dingen voor mannen makkelijker zijn.
Dus lastig(er) ja, niet onmogelijk.

Komop zeg. Is prima als jij het niet voor elkaar krijgt, maar een beetje lullig als je de ts voor de gek houdt met je eigen visie. Daarnaast is het algemeen bekend dat het voor beginners ook opgaat, en aan de OP te lezen valt de TS daar ook gewoon onder.

Vandaar dat ik 10% van mijn gewicht aan spier heb gewonnen, terwijl mijn vet aanzienlijk is gedaald. En dat terwijl ik vrouwelijk ben, en zulke dingen voor mannen makkelijker zijn.
Dus lastig(er) ja, niet onmogelijk.

Komop zeg. Is prima als jij het niet voor elkaar krijgt, maar een beetje lullig als je de ts voor de gek houdt met je eigen visie. Daarnaast is het algemeen bekend dat het voor beginners ook opgaat, en aan de OP te lezen valt de TS daar ook gewoon onder.

heb jij het niet over vetpercentage ?

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik lees is het dus niet mogelijk helaas..

Wat zouden jullie mij aanraden: eerst massa kweken en daarna het vet eraf trainen of andersom?

op onderhoud eten en flink trainen... eerst kijken hoe je lichaam reageert...
wie weet misschien ga je wel vet verliezen en spieren bouwen tegelijk ;)

Het is ook echt wel mogelijk, je gains zullen niet zo groot zijn als wanneer je bulkt, maar het is wel mogelijk. Daarnaast zou ik, juist wel de cardio pakken. Staat een goede stickie hier ergens over het beginnen met cutten waarin wordt uitgelegd hoe je dat met cardio kunt doen. Als beginner kunnen je gains enorm zijn, maar voor je eigen motivatie zou ik toch eerst gaan cutten. Werkt enorm motiverend als je na een paar maandjes wat kilo's kwijt bent om vervolgens te kunnen gaan bulken.

Als je direct gaat bulken zie je optisch de eerste maanden geen resultaat, wat als gevolg kan hebben dat je je motivatie kwijtraakt. Aan je eerste post te zien heb je die op dit moment namelijk wel.

Door meer te eten zul je niet sneller spiermassa aankomen. je wordt wel zwaarder, maar dat zit hem allemaal in het vet. Je lichaam moet vet en carbs als energiebron gebruiken, niet de spieren. werkt wel alleen bij beginners en personen die een niet al te laag bf hebben (4-6%), anders gaat je lichaam inderdaad je spieren als bron gebruiken

anders lees dit een keer door:
http://scoobysworkshop.com/gain-muscle-lose-fat/

Wel laten meten een tang, niet met zo'n raar apparaat wat je voor je moet houden en ook niet via een weegschaal.

Door meer te eten zul je niet sneller spiermassa aankomen. je wordt wel zwaarder, maar dat zit hem allemaal in het vet. Je lichaam moet vet en carbs als energiebron gebruiken, niet de spieren. werkt wel alleen bij beginners en personen die een niet al te laag bf hebben (4-6%), anders gaat je lichaam inderdaad je spieren als bron gebruiken

anders lees dit een keer door:
http://scoobysworkshop.com/gain-muscle-lose-fat/

tip: scooby met 2 of 3 (flinke) korrels zout nemen. zijn zeer goedbedoelde tips staan helaas vol contradicties. en is alles een behalve een consistente of consequente bron.
door meer te eten zul je overigens zeker wel sneller spiermassa aanzetten, maar net zoals met alles in dit leven; alles waar TE voor staat is niet goed.

dus TE veel eten ook niet.

Terug
Naar boven