XXL Nutrition

Massa aankomen en vet verliezen tegelijkertijd

Het is ook echt wel mogelijk, je gains zullen niet zo groot zijn als wanneer je bulkt
Maar wat blijft erover als je dan weer op dieet gaat?
Stel dat van iedere gewonnen kilo 1/3 vet is (iets wat niet uitzonderlijk is op dbb). En stel dat als je op dieet gaat, je 1/3 van je gewonnen massa verliest (hier op dbb zou dat zelfs netjes zijn, als ik zo in de andere topics kijk).

Dan win ik liever 1,5kg droge massa (terwijl mijn vet naar beneden gaat) in dezelfde periode, dan 3kg met wat vet erbij. Voor het eindtotaal moet je naar een jaar kijken, niet naar 12 weken. En daarbij zit ik er niet op te wachten om met een vette pens rond te lopen, of ineens een ingevallen kop te hebben.

jup, bulken is overrated ;)

heeft TS eigenlijk zijn onderhoudsbehoeft al eens uitgerekend.
15 jaar, laag gewicht tov zijn lengte....
zou me niks verbazen als hij al jaren eigenlijk te weinig eet.
Waarom hebben we het dan eigenlijk over bulken of cutten?
Waarom niet gewoon beginnen met voldoende te eten?

Als ik jou was zou ik eerst als je zeker bent dat je vet percentage 15%+ is cutten tot ongeveer 10 - 12% en ondertussen zorgvuldig de sticky's doorlezen over het "bulken" want bulken is iets anders als je helemaal volstouwen, het is gecontroleerd iets boven je onderhoud eten met de juiste ekv verhoudingen.

Het is als buitenstaander ook moeilijk om tegen een beginner te zeggen wat hij nu het beste kan gaan doen omdat het aankomen van spiermassa nogal persoonlijk is en je voor jezelf er achter moet gaan komen wat voor soort dieet voor jou het beste werkt.

Maar als je zelfs al maanden voordat je de sportschool instapt je jezelf dit soort vragen al aan het stellen bent dan ben je 90% van de nieuwelingen in de sportschool al 2 stappen voor dus maak je niet te druk of je schema al perfect is.

Ik heb ook begrepen dat dit wel degelijk kan, al is het een moeilijkere en lastigere weg.
Ik wil zelf absoluut niet bulken want ik zie er helemaal geen heil in om te gaan "jojo-en" en met vetrollen rond te lopen. Ik sluit me dus aan bij de mening van Patriciaaa.

Leuk dat iedereen hier elkaar na.praat

Vandaar dat ik 10% van mijn gewicht aan spier heb gewonnen, terwijl mijn vet aanzienlijk is gedaald. En dat terwijl ik vrouwelijk ben, en zulke dingen voor mannen makkelijker zijn.
Dus lastig(er) ja, niet onmogelijk.

Komop zeg. Is prima als jij het niet voor elkaar krijgt, maar een beetje lullig als je de ts voor de gek houdt met je eigen visie. Daarnaast is het algemeen bekend dat het voor beginners ook opgaat, en aan de OP te lezen valt de TS daar ook gewoon onder.

Aankomen in spier en je vetpercentage verminderen zie je praktisch alleen bij mensen die net beginnen met krachtsport. Wat je dus ook bij jou zag.

Hoe heb je gemeten dat je 10% van je gewicht aan spier bent bijgekomen? En hoeveel vet% was je kwijtgeraakt en op welke manier heb je dat gemeten?

• Topic Starter Topic Starter
Dan toch maar beginnen met cutten :), moet ik nu gewoon een schema op onderhoud maken en dan 3/4x per week gaan hardlopen, fietsen etc? Want ik heb sowieso al 2 keer voetbal in de week, en hardlopen doe ik ook wel 3x per week soms.

Denk dat het ligt aan hoe slecht ik eet, lees: soms 2 pizza's achter elkaar :P

Zou ik op zo'n 12% zitten voordat ik kan beginnen in de sportschool?

Aankomen in spier en je vetpercentage verminderen zie je praktisch alleen bij mensen die net beginnen met krachtsport. Wat je dus ook bij jou zag.

Hoe heb je gemeten dat je 10% van je gewicht aan spier bent bijgekomen? En hoeveel vet% was je kwijtgeraakt en op welke manier heb je dat gemeten?
Na een paar jaar zie ik mezelf nog als beginner ja. Maar waar jij op doelt (die eerste paar maand) gaat niet bij mij op ;)

Laten meten met een huidplooi natuurlijk

schema op onderhoud, cardio (fietsen,lopen) niet meetellen in je activiteits factor
2 weken uitproberen, vetpercentage in de gaten houden, zonodig aanpassen

Terug
Naar boven