XXL Nutrition

Massa bijkomen

yigit111

Novice
Waardering
0
Hallo ik ben een jongen van 21jaar en weeg66kilo. Ik ben in drie maanden tijd 4kilo spier bijgekomen.Maar mijn vraag is. Ik doe bijvoorbeeld voor borst 5oefeningen.4sets.12,10,8,6. Is dit een goede methode om spiermassa te kweken?? of wa raden jullie mij aan?

Voor borst is 20 sets veelste veel. Borst is een relatief kleine spiergroep, en heeft dus niet zoveel werk nodig. 9 sets in totaal is bij een normaal schema voldoende. Je kan wel meer sets doen, maar dan kan je het beste je herhalingen omlaag brengen. Elke spiergroep heeft een verschillend aantal sets nodig. Zo heeft borst er bijvoorbeeld maar 9 nodig, maar bij benen moet je er weer veel meer doen. Dit ligt aan de grootte van de spiergroep.

Voor borst is 20 sets veelste veel. Borst is een relatief kleine spiergroep, en heeft dus niet zoveel werk nodig. 9 sets in totaal is bij een normaal schema voldoende. Je kan wel meer sets doen, maar dan kan je het beste je herhalingen omlaag brengen. Elke spiergroep heeft een verschillend aantal sets nodig. Zo heeft borst er bijvoorbeeld maar 9 nodig, maar bij benen moet je er weer veel meer doen. Dit ligt aan de grootte van de spiergroep.
Waarom zou borst maar 9 sets nodig hebben? Het is een kleine spiergroep, maar waar basseer je dat op?

wel ik denk dat als je zoveel sets kan doen, dan neem je te weinig gewicht.
probeer eens meer gewicht, doe je bewegingen HEEL traag, en probeer zoveel mogelijk gewoon, ieder zijn lichaam is tenslotte anders. succes ermee

• Topic Starter Topic Starter
ZE zeiden tegen mij dat je de 21sets niet mochts overschrijden in totaal he.
Wat is jouw schema voor borst bijvoorbeeld?

Waarom zou borst maar 9 sets nodig hebben? Het is een kleine spiergroep, maar waar basseer je dat op?

9 vind ik toch wel de algemene richtlijn voor borst, mits je een "normaal" aantal reps gebruikt per set. Tuurlijk kan de ene persoon meer sets nodig hebben dan de ander, of juist minder, maar rond de 9 zullen de meesten wel uitkomen denk ik.

Ligt ook aan de intensiteit van je sets...

Terug
Naar boven