Fitness Seller

Massa Schema

Vince_Vince

Novice
Waardering
0
Hoi,

Wil vanaf vandaag gaan beginnen, om voor Massa te gaan trainen,

Wat is/zal een goed rooster zijn om te trainen ?

Dus op welke dagen wat doen ?

En ook nog een ander probleem, ik hoor ook: hoe beter je hoe beter je groeit ?, wat moet je dan vooral eten ?

Hopelijk kan iemand mijn vrangen beantwoorden :)

Gr33tZ

Vince_Vince zei:
Hoi,

Wil vanaf vandaag gaan beginnen, om voor Massa te gaan trainen,

Wat is/zal een goed rooster zijn om te trainen ?

Dus op welke dagen wat doen ?

En ook nog een ander probleem, ik hoor ook: hoe beter je hoe beter je groeit ?, wat moet je dan vooral eten ?

Hopelijk kan iemand mijn vrangen beantwoorden :)

Gr33tZ

pffff stel zelf eens wat voor. je denkt toch niet dat ze hier zo gek zijn om een compleet schema voor je te gaan maken. je mag zelf ook wel wat bedenken. daarvoor hebben ze de search functie uitgevonden.

• Topic Starter Topic Starter
Ook lkkr hulpzaam zeg!

Enige wat ik vraag, op welke dag ik iets moet doen, de oefeningen haal ik wel ergens vandaan, dus zoveel hoef je ook niet te typen

Wie weet doe ik wat verkeerd en dan ? :mad:

Vince_Vince zei:
Ook lkkr hulpzaam zeg!

Enige wat ik vraag, op welke dag ik iets moet doen, de oefeningen haal ik wel ergens vandaan, dus zoveel hoef je ook niet te typen

Wie weet doe ik wat verkeerd en dan ? :mad:

Dan ga je nog niet dood hoor :D

Ik help je wel hoor, weet je waar de karma knop zit ;)

1ste dag

Borst

bankdrukken 3x8 reps
incline bankdrukken 3x8 reps
flyes 3x8 reps

Voorkant schouders

Front raises 3x8 reps

Buik

crunches 3x10 reps
leg raies 3x10 reps
side crunches 3x10 reps

2de dag

Rug

Pull down met brede grip 2x8 reps
Pull down met een kortere grip 2x8 reps
Pull down met omgekeerde korte grip 2x8 reps
Bent-over row naar de borst 3x8 reps
Bent-over row naar de buik 3x8 reps
Shrugs 3x8 reps

Achterkant schouders

Bent-over raises 3x8 reps

3de dag

Benen

Squats 3x8 reps
leg extension 3x8 reps
Deadlift 3x8 reps
Leg curl 3x8 reps

Kuiten

Standing calve raise 3x10 reps
seated calve raise 3x15 reps
Tibia raise 3x10 reps

4de dag

Biceps

Incline dumbbell curl 2x8 reps
Hammer curl 2x8 reps
Preacher curl 2x8 reps

Triceps

Push down 2x8 reps
Push down omgekeerde grip 2x8 reps
Triceps extension 2x8 reps

Zijkant schouders

Side raises 5x8 reps
1x static hold (wat inhoud dat je de gewichten 30 tellen vasthoud op schouder hoogte) side raises

Bron: www.fitnessnet.nl

Maar let wel op, je kan trainen wat je wil, maar als je voeding niet in orde is, gebeurt en nog nix. Ja, je word lichter, maar dat wil je toch niet ;) Begin met een goede multivitamine en wat lijnzaadolie. Dit zijn onverzadigde vetten die goed voor je zijn.Eventueel kan je na je training wat dextrose met water nemen. Gebruik de search functie maar, ik heb geen zin om nog meer te type :D

Kijk veel rond op dit forum en stel slimme vragen (ja,tis moeilijk maar op die manier krijg je ook geen antwoorden die je niet wil :) )

Suc6

Ohja, rust van de spiergroepen is ook belangrijk en natuurlijk veel vreten

M@rsel zei:
Dan ga je nog niet dood hoor :D

Ik help je wel hoor, weet je waar de karma knop zit ;)

1ste dag

Borst

bankdrukken 3x8 reps
incline bankdrukken 3x8 reps
flyes 3x8 reps

Voorkant schouders

Front raises 3x8 reps

Buik

crunches 3x10 reps
leg raies 3x10 reps
side crunches 3x10 reps

2de dag

Rug

Pull down met brede grip 2x8 reps
Pull down met een kortere grip 2x8 reps
Pull down met omgekeerde korte grip 2x8 reps
Bent-over row naar de borst 3x8 reps
Bent-over row naar de buik 3x8 reps
Shrugs 3x8 reps

Achterkant schouders

Bent-over raises 3x8 reps

3de dag

Benen

Squats 3x8 reps
leg extension 3x8 reps
Deadlift 3x8 reps
Leg curl 3x8 reps

Kuiten

Standing calve raise 3x10 reps
seated calve raise 3x15 reps
Tibia raise 3x10 reps

4de dag

Biceps

Incline dumbbell curl 2x8 reps
Hammer curl 2x8 reps
Preacher curl 2x8 reps

Triceps

Push down 2x8 reps
Push down omgekeerde grip 2x8 reps
Triceps extension 2x8 reps

Zijkant schouders

Side raises 5x8 reps
1x static hold (wat inhoud dat je de gewichten 30 tellen vasthoud op schouder hoogte) side raises

Bron: www.fitnessnet.nl

Maar let wel op, je kan trainen wat je wil, maar als je voeding niet in orde is, gebeurt en nog nix. Ja, je word lichter, maar dat wil je toch niet ;) Begin met een goede multivitamine en wat lijnzaadolie. Dit zijn onverzadigde vetten die goed voor je zijn.Eventueel kan je na je training wat dextrose met water nemen. Gebruik de search functie maar, ik heb geen zin om nog meer te type :D

Kijk veel rond op dit forum en stel slimme vragen (ja,tis moeilijk maar op die manier krijg je ook geen antwoorden die je niet wil :) )

Suc6
kijk dat is imo een shittie schema, alles 8 en 10 reps, wat ga je daar mee bereiken, er zit nix van variatie in ??? Volgens mij is een beginner niets met een split schema, hij zou beter eerst een goeie basis opbouwen, dus squats, deadlifts, overhead presses, bench-presses, .... enkel compound oefeningen!

Wakaera zei:
kijk dat is imo een shittie schema, alles 8 en 10 reps, wat ga je daar mee bereiken, er zit nix van variatie in ??? Volgens mij is een beginner niets met een split schema, hij zou beter eerst een goeie basis opbouwen, dus squats, deadlifts, overhead presses, bench-presses, .... enkel compound oefeningen!
Probeer een beginner eens een goede dead (bijvoorbeeld) te laten uitvoeren. Stikmoeilijk. Ben het volledig met je eens dat voor een beginner compound het allerbeste is, maar een beetje feeling met de krachtinspanning lijkt me een goede start voor iemand die net komt kijken.

Splendid zei:
Probeer een beginner eens een goede dead (bijvoorbeeld) te laten uitvoeren. Stikmoeilijk. Ben het volledig met je eens dat voor een beginner compound het allerbeste is, maar een beetje feeling met de krachtinspanning lijkt me een goede start voor iemand die net komt kijken.
dat is het net, een beginner moet zo vlug mogelijk de basisoefeningen (deadlift ...) onder de knie hebben. En denk je zelf dat iemand die al een jaar traind en dan voor de eerste keer deadlift een betere techniek zal hebben? geloof me maar, zal even erg zijn hoor. Zo vlug mogelijk mee starten dus!

Wakaera zei:
dat is het net, een beginner moet zo vlug mogelijk de basisoefeningen (deadlift ...) onder de knie hebben. En denk je zelf dat iemand die al een jaar traind en dan voor de eerste keer deadlift een betere techniek zal hebben? geloof me maar, zal even erg zijn hoor. Zo vlug mogelijk mee starten dus!
Dat laatste: totally agreed!

Voor een beginner (en dan bedoel ik de eerste maand dat iemand in de sportschool komt) is zo vlug mogelijk niet de allereerste keer, vind ik. Dan komt er te veel in een keer bij de echte compound oefeningen. Mits onder goede begeleiding zou het kunnen, zo'n eerste keer. Stand van de benen en voeten, houding van de rug, stand van handen en armen, de beweging, de krachtinspanning, de concentratie, etc. Voor elke oefening geldt dat een goede houding belangrijk is, bij een compound heb je echter zo een blessure te pakken.

Wakaera zei:

Vergeef mij, O machtige Wakaera! Ik weet niet wat mij bezielde om deze beginner dit schema te geven. :D

Misschien is een full body schema gepaster, om de techniek te leren enzo ???

M@rsel zei:
Vergeef mij, O machtige Wakaera! Ik weet niet wat mij bezielde om deze beginner dit schema te geven. :D

Misschien is een full body schema gepaster, om de techniek te leren enzo ???
hehe slijmbal, on the ground and give me 20! ;)

full body vind ik veel gezegd, maar bv een algemene split onderlichaam - bovenlichaam, of push-pull, dat vind ik veel beter dan direct alle spiergroepen in een keer.

Splendid zei:
Dat laatste: totally agreed!

Voor een beginner (en dan bedoel ik de eerste maand dat iemand in de sportschool komt) is zo vlug mogelijk niet de allereerste keer, vind ik. Dan komt er te veel in een keer bij de echte compound oefeningen. Mits onder goede begeleiding zou het kunnen, zo'n eerste keer. Stand van de benen en voeten, houding van de rug, stand van handen en armen, de beweging, de krachtinspanning, de concentratie, etc. Voor elke oefening geldt dat een goede houding belangrijk is, bij een compound heb je echter zo een blessure te pakken.
meningen zijn erover verdeeld, maar de meeste beginners deadliften toch niet, ze durven niet omdat ze het niemand anders in de gym zien doen, en welke nieuweling van 50kg durft nu iets nieuws te "verzinnen" in de gym? Ik had iig het geluk in een powerlifting gym terecht te komen (ook al leerde hij me de verkeerde techniek aan, was toch beter dan nix ;))

Als je typt 5x8 reps bedoel je dan die oef 5 keer doen met telkens 8 herhalingen. Indien zo waarom is het dan slecht Wakaera? Zelf doe ik arm en rug oefeningen 3x8 en voor benen 5x8.

Daarnaast blijft het toch bunkeren! :D eten tot je erbij neervalt

Nitro zei:
Als je typt 5x8 reps bedoel je dan die oef 5 keer doen met telkens 8 herhalingen. Indien zo waarom is het dan slecht Wakaera? Zelf doe ik arm en rug oefeningen 3x8 en voor benen 5x8.
De rep range op zich is goed om hypertrophy te stimuleren, maar het gaat erom dat hij bij elke oefening hetzelfde aantal herhalingen doet, dus geen variatie! I said it before and i will repeat it till you'll understand: Variation is the key to succes! ;)

Ben geen beginner :D

Fitness vanaf Februari dit jaar,

Alleen wil het nu beter aanpakken,

En wil voor Massa gaan trainen.

Oke het enigste wat ik nooit heb gedaan, is dat 'Deadliften'

Vince_Vince zei:
Ben geen beginner :D

Fitness vanaf Februari dit jaar,

Alleen wil het nu beter aanpakken,

En wil voor Massa gaan trainen.

Oke het enigste wat ik nooit heb gedaan, is dat 'Deadliften'
kijk als je zelf niet weet hoe je een simpel schema moet maken, ben je imo een beginner. En deadliften moet je zeker doen, is de beste massabouwer na squats :D

Maar al dat eten is wel een gedoe eigenlijk :eek:

Dus als je niet goed eet, groei je niet ?

Naja minimaal ja, en wat je wilt is maximaal groeien neem ik aan.

Niet egt maximaal denk k.

Gewoon. beetje grote armen, goede schouders, grote borst etc..

Gewoon dat je er goed uitziet :)

---------------------------------------------------------------

Hoe ik nu train, is bijv met bankdrukken, 4x12 , 60 a 70 kilo, ligt eraan hoe me dag es :D

wat is groot, en wat ziet er goed uit. Heel subjectief naar mijn mening. Toch is standaard voor groei dat je meer je lichaam inpompt dat het eigenlijk nodig heeft. Als je droog wil blijven en toch veel carbs, naast je eiwitten, erbij wil eten om te groeien, zou ik wat cardio blijven doen.

Terug
Naar boven