XXL Nutrition

massa training??

Jongens, als jullie nou eens gewoon beginnen met voor iedere spiergroep de basisoefeningen te doen.
En doe dan eerst een opwarmsetje, of twee...
En dan een set die je net tot 12 reps kunt doen.
Daarna verzwaar je, en doe weer een set die misschien tot 7 of 8 reps komt.
Dan verzwaar je weer, en doe je nog een monsterset van 3 tot 6 herhalingen, tot positief spierfalen.
En dan e.v.t. op naar de volgende oefening! ;)
Zorg dan dat je training niet langer duurt dan een uur, en zorg daarna voor voldoende rust.
Als je niet de neiging hebt (te) dik te worden, vreet je een hele week zo veel mogelijk, tot het eten je de neus uitkomt, en dan zul je zien dat je zeker massa gaat aanzetten.

P.s. ik zal niet meer reageren in dit topic, want als je nu nog geen idee hebt wat je moet doen, kan ik je alleen nog maar aanraden meer te lezen, en eens rond je vragen stellen aan mensen die wel massa hebben. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Jongens, als jullie nou eens gewoon beginnen met voor iedere spiergroep de basisoefeningen te doen.
En doe dan eerst een opwarmsetje, of twee...
En dan een set die je net tot 12 reps kunt doen.
Daarna verzwaar je, en doe weer een set die misschien tot 7 of 8 reps komt.
Dan verzwaar je weer, en doe je nog een monsterset van 3 tot 6 herhalingen, tot positief spierfalen.
En dan e.v.t. op naar de volgende oefening! ;)
Zorg dan dat je training niet langer duurt dan een uur, en zorg daarna voor voldoende rust.
Als je niet de neiging hebt (te) dik te worden, vreet je een hele week zo veel mogelijk, tot het eten je de neus uitkomt, en dan zul je zien dat je zeker massa gaat aanzetten.

P.s. ik zal niet meer reageren in dit topic, want als je nu nog geen idee hebt wat je moet doen, kan ik je alleen nog maar aanraden meer te lezen, en eens rond je vragen stellen aan mensen die wel massa hebben. ;)
zo deed ik het dus al 2 maanden maar nu is het echt tijd om van schema te veranderen (mijn mening is dat je regelmatig moet afwisselen)

als je aan massa wilt winnen is het de bedoeling dat je de oefeningen TRAAG en geconcentreerd doet. Wat ik doe als het om massa gaat (bv borst: benchpress) is dat als je barbell aan je borst is 2 seconden holden, dan naar boven pushen, daar ook 2 sec holden. 10 8 6 6 vind ik niet zo'n goed alternatief omdat je bij de eerste 2 sets al veel aan kracht verloren hebt die andere twee sets 'verlies' je. 4x 5-8 sets zou beter zijn, kom je niet meer boven je 5 reps gooi er een paar kilo van af. Vergeet zeker je eiwitten niet te nemen en je benen/ rug goed mee te trainen.

??? Wat een bullshit man, je moet je oefeningen explosief doen, daarmee target je je type IIb vezels (de vezels die ook zorgen voor hypertrofie). Je langzame vezels pak je altijd mee, dus die hoef je niet apart te trainen.

Kan je nog onderscheid maken: ene type reageerd goed op een hoge load (85 - 100% oid) en het andere type op een wat lagere load (65-85% oid). Voor een brute fysiek train je ze beter allebei ;)

Train slow, get slow!

Je moet proberen het eens over een andere boeg te gooien en niet alleen wisselen in sets en reps. Gewoon een heel ander schema.
Zelf heb ik ook een jaar split getrained en op een gegeven moment ga je niet meer vooruit.... Dan is het tijd om het anders te gaan doen. Ben nu om de dag fulbody aan het trainen en dit bevalt echt goed. Gwn benchen en tussen de sets door chinnen en nog een derde oefening met maar 30 sec rust tussendoor. Dan op naar de benen, squaten en tussendoor nog biceps en schouders trainen bijvoorbeeld.
Dus niet te lang rusten tussen de sets door zoals je bij split doet. Maar wel zorgen dat je genoeg carbs eet vantevoren anders red je het niet.

Succes

als je aan massa wilt winnen is het de bedoeling dat je de oefeningen TRAAG en geconcentreerd doet. Wat ik doe als het om massa gaat (bv borst: benchpress) is dat als je barbell aan je borst is 2 seconden holden, dan naar boven pushen, daar ook 2 sec holden. 10 8 6 6 vind ik niet zo'n goed alternatief omdat je bij de eerste 2 sets al veel aan kracht verloren hebt die andere twee sets 'verlies' je. 4x 5-8 sets zou beter zijn, kom je niet meer boven je 5 reps gooi er een paar kilo van af. Vergeet zeker je eiwitten niet te nemen en je benen/ rug goed mee te trainen.
rug benen en eiwitte zit goed.... de rest is goede informatie bedankt:rolleyes:

Wat een zever in pakskes vertel jij hier, explosief trainen moet je doen.
Verder trainen in zowat elke rep range door periodiseren (dus een aantal weken 3-6, dan 7-10 en tenslotte 12-15) ofwel werken in elke rep range in elke training, of fullbody een aantal malen per week en telkens in een andere rep range.

Laatst bewerkt:
Verder trainen in zowat elke rep range door periodiseren (dus een aantal weken 3-6, dan 7-10 en tenslotte 12-15) ofwel werken in elke rep range in elke training, of fullbody een aantal malen per week en telkens in een andere rep range.
zo train ik ongeveer maar dan wel in andere aantallen van reps... zie ier boven in mijn topic ....(goed???):rolleyes:

Als je periodiseert zoals ik beschreven heb of een andere manier toepast zodat je uiteindelijk in elke rep range werkt dan moet je niet veranderen van programma, je blijft vooruit gaan. Je moet natuurlijk geen mirakels verwachten maar een langzaam maar zekere vooruitgang is gegarandeerd.

Als je periodiseert zoals ik beschreven heb of een andere manier toepast zodat je uiteindelijk in elke rep range werkt dan moet je niet veranderen van programma, je blijft vooruit gaan. Je moet natuurlijk geen mirakels verwachten maar een langzaam maar zekere vooruitgang is gegarandeerd.
verander niet van programma(oefeningen dus) maar wel van aantal reps om de 6 weken ... dat is toch wat jij oook bedoeld

verander niet van programma(oefeningen dus) maar wel van aantal reps om de 6 weken ... dat is toch wat jij oook bedoeld

Je kan verschillende methoden toepassen:
Je doet alles in één training en zorgt dat je traint in de rep range van 3-10 en een setje erachter van 12-15 voor de compounds. Dus bijvoorbeeld maandag doe je de schouders en doet dan bijvoorbeeld Overhead press 6 sets (5 sets 3-10 en 1 setje 12-15), de bijkomende isolatieoefeningen doe je dan altijd van 10-15.
Je periodiseert en gaat bijvoorbeeld 2 weken in split werken in 3-6 rep range, dan 2 weken in 7-10 en tenslotte 2 weken in 12-15 en zo altijd maar verder. In deze trainingsmethode kan je een combinatie van compounds en isolatieoefeningen inlassen.
Je doet een full body waarbij je 2 of 3 keer traint op een week en dan doe je bijvoorbeeld de ene keer van 3-8 en de andere keer van 10-15 reps. In deze trainingsmethode moet de voorrang gegeven worden aan compounds.
Je kan ook Upper Body/Lower Body trainen volgens dezelfde methode.

Nah dunno, Mijn trainings coach heeft me dit vertelt, hij heeft het diploma ervoor + hij is voedings expert ik zeg gewoon zijn woorden, ik denk wel dat hij er verstant van heeft :/ hoe sneller je trainet hoe meer kracht je wint maar niet perse massa ;)

Nah dunno, Mijn trainings coach heeft me dit vertelt, hij heeft het diploma ervoor + hij is voedings expert ik zeg gewoon zijn woorden, ik denk wel dat hij er verstant van heeft :/ hoe sneller je trainet hoe meer kracht je wint maar niet perse massa ;)

Goeie coach, doe maar wat je wilt hoor!

Terug
Naar boven