XXL Nutrition

Massive Dinosaur Log

Triceratops

Cool Novice
Waardering
4
Hallo mede DBB'ers!

Ik heb besloten om (weer) een log bij te gaan houden. In het verleden heb ik wel eens vaker een log gehad hier maar dat was ik altijd al snel beu. Hopelijk gaat dat nu beter.

Ik train al een jaar of 2,5 en daarin heb ik verschillende trainingsmethoden uitgeprobeerd. Ergens vorig jaar heb ik een tijdje stronglifts 5x5 gedaan en dat is mij toen super goed bevallen. Dat heb ik een maand of 4 gedaan en toen overgestapt op split omdat ik niet meer iedere training kon verhogen. Het laatste jaar heb ik vrijwel niet meer getraind, hier waren meerdere oorzaken voor. Ten eerst ben ik vorige zomer afgestudeerd en ben ik dus gaan werken, nu weet ik dat het een k*texcuus is maar als je gewend bent om lekker op school te "flierefluiten" dan valt 40 uur werken in de week vies tegen wat dus resulteerde in een gebrek aan motivatie om te gaan trainen. De belangrijkste reden was een ontstoken hartklep..,Dit heeft bijna 7 maanden gekost om volledig te genezen. Inmiddels ben ik weer volledig genezen verklaard en mag ik weer trainen.

Een jaar niet trainen en de ziekte hebben me wel bijna 20kg gekost en een berg kracht. Eind vorige zomer woog ik 98kg (bij 1.95m) nu haal ik met veel pijn en moeite de 80kg. Daarbij is door de inactiviteit m'n vetpercentage gestegen van 12 naar 15%. Kortom ik ben weer de ecto geworden die ik was voor ik begon met trainen.

De bedoeling is om te gaan trainen met een fullbody schema. De reden hiervoor is dat een fullbody mij het meest geschikt lijkt om mijn kracht terug op te bouwen, met uiteraard de bijbehorende massa. Daarbij zit je met een split al snel op 4 dagen en als je dan een keer een training overslaat dan komt de desbetreffende spiergroep 2 weken niet aan bod. Met een Fullbody schema is dat probleem gewoon veel minder.

Dit is het schema dat ik de komende tijd wil gaan hanteren.

A
Squat
BOR
Shrugs
Benchpress
Side Raise
Dumbbell Curl
Skullkrushers