- Waardering
- 3.888
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 82kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ook de eerste keer dat ik dit hoor, zal er dan ook maar mee stoppenHope so, word tijd dat die timbers weer eens opschieten
Vandaag weer bij de kinésist moeten langsgaan
Mn nek is weer bijna 100%, rug lag weer aardig in de kreukels LOL, par of the game I guess?!
Ook de raad gehad niet meer te stretchen op de manier die ik altijd doe (benen gestrekt, handen naar de grond brengen) het is het slechtste wat je kunt doen zei ie, weeral wat bijgeleerd, dacht dat dit net goed was...
Over 2 weken weer op controle

ook de eerste keer dat ik dit hoor, zal er dan ook maar mee stoppen![]()
Wat raadde hij dan wel aan..?Hope so, word tijd dat die timbers weer eens opschieten
Vandaag weer bij de kinésist moeten langsgaan
Mn nek is weer bijna 100%, rug lag weer aardig in de kreukels LOL, par of the game I guess?!
Ook de raad gehad niet meer te stretchen op de manier die ik altijd doe (benen gestrekt, handen naar de grond brengen) het is het slechtste wat je kunt doen zei ie, weeral wat bijgeleerd, dacht dat dit net goed was...
Over 2 weken weer op controle

Leuk die loadrace. Volgende training ga ik ook een insane medley verzinnen
Zoiets als 20m 320 yoke, 5 flips met 380kg, sleddrag 20m, zwerfkei 80kg 20m
Dit zal richting het kotsen moeten gaan denk ik.

Wat raadde hij dan wel aan..?
Ik kan wel wat rek gebruiken eigenlijk, maar had altijd al een aversie tegen die beweging...
Instinct..?
I think...![]()
Ok, dan doen we dat toch!Dat vroeg ik hem dus ook, lulde gewoon van medisch verantwoord stretchen, weten hoe het lichaam ineen zit en bla, bla, bla
Hij deed 1 oefening voor, hamstretch = voet op een verhoging (stoel) en lichtjes vooruit buigen

Kijk, daar hebben we wat aan!Tip vanuit de turnwereld: belangrijkste bij het stretchen van je hams is in mijn ogen dat je je rug recht houdt. Dus niet je neus naar je knieen, maar je buik op je bovenbenen, dus je buik naar voren duwen, zodat je je rug niet gaat bollen. Als je je rug bolt om met je bovenlichaam verder richting je tenen te komen, ben je alleen maar je onderrug verder uit elkaar aan het trekken, je hams blijven op dezelfde stretch. Hoever je bij je tenen komt is niet belangrijk. Daarom zie je turn(st)ers vaak eerst de armen in de lucht rekken voordat ze voorover gaan hangen.

Ok, dan doen we dat toch!
Ik heb ook al eens gemerkt dat "ze" dan soms zo ingewikkeld gaan doen, dat "wij" er niets meer van snappen.
Mijn huisarts neemt er dan nog al eens een boek bij met illustraties, dat helpt...
Ik had ook al eens gehoord dat zo met gestrekte benen stretchen een mooie manier is om een hernia op te lopen.
Het was altijd een goede reden om het niet (meer) te doen.
Maar ik kan het we gebruiken eigenlijk, vandaar...

Tip vanuit de turnwereld: belangrijkste bij het stretchen van je hams is in mijn ogen dat je je rug recht houdt. Dus niet je neus naar je knieen, maar je buik op je bovenbenen, dus je buik naar voren duwen, zodat je je rug niet gaat bollen. Als je je rug bolt om met je bovenlichaam verder richting je tenen te komen, ben je alleen maar je onderrug verder uit elkaar aan het trekken, je hams blijven op dezelfde stretch. Hoever je bij je tenen komt is niet belangrijk. Daarom zie je turn(st)ers vaak eerst de armen in de lucht rekken voordat ze voorover gaan hangen.
Kijk, daar hebben we wat aan!
En als je het dan zo leest, is het eigenlijk ook heel logisch...![]()