XXL Nutrition

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.541

:wave2:

Thanks, op naar sterker !!

Stoppen met leven ???

Zullen we anders de handen in elkaar slaan? Ik clean de log, jij presst hem.

Je zal er wel snel bij moeten zijn, anders sluit ik die deal met Glenn. :p

Aye, en dan doen wel alleen nog teamwedstrijden :P

wat is er dan mis met je knie sanca-man?

wil eigenlijk ook leren liften met knie banden.

Sinds een dik half jaar chronische pijn onder mn knieschijven, met momenten valt het mee en op andere momenten kan ik amper een trap af of auto rijden zonder kapot te gaan van de pijn/steken

toch een PR kunnen pakken weer

Ja, ben wel blij met die 2x110 ! Die 4x100 is trouwens een evenaring van 4rm maar dan makkelijker :)

Waarom zou je geen wraps gebruiken maar wel een deadlift suit? Go all out! Ik ga ze ook is leren meer te gebruiken!

wraps, suits ... jezes, blijf dan in je zetel zitten en gebruik een hydraulische krik om je gewichten te tillen

:trollface:

Reverse bands bij squats en deadlifts enzo zijn allemaal geen probleem, maar als mensen met wraps of suits of... beginnen, zijn er ineens een hoop tegenstanders :dunno:

Gebruiken ze hier reverse bands?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

• #16.548
Waarom zou je geen wraps gebruiken maar wel een deadlift suit? Go all out! Ik ga ze ook is leren meer te gebruiken!

Zwijg me van dat DL suit, kerel is dat al kweeni hoe lang op de post aan't doen, vind nooit de tijd en door het gebrek aan zn vrije tijd lukt het ook niet echt om iets af te spreken :(

Tja kweeni, voelde gewoon echt klote, kan ook zijn dat ze niet tegoei gewrapt waren, en neemt toch redelijk wat tijd in beslag om met die dingen bezig te zijn imo

wraps, suits ... jezes, blijf dan in je zetel zitten en gebruik een hydraulische krik om je gewichten te tillen

:trollface:

:roflol:

Als je geen olympische barbell hebt moet je in deze sectie je bek houden :trollface:

:roflol: !!

Reverse bands bij squats en deadlifts enzo zijn allemaal geen probleem, maar als mensen met wraps of suits of... beginnen, zijn er ineens een hoop tegenstanders :dunno:

Sinds ik op wedstrijden reverse bands gebruik zet ik de stats van mn leven neer

Ik heb al een oly ez-bar voor curlzzzz ! :mad:

• #16.550
  • #16.552
:roflol: :trollface:

Trouwen jimwendler.com gelezen ivm reppen voor kracht ;)

Wat dan ?! Ik heb hier ook een EZ barbell hoor maar rope curl is voor de echte mannen :D

Neen, laatste wat ik van Wendler gelezen heb was zn 531 E-book en dat is alweer een hele tijd geleden

iets van 95% van je tijd in de 5-12 rep range trainen ipv singles, doubles, triples :)

• #16.554
ik zeg al niets meer :p

iets van 95% van je tijd in de 5-12 rep range trainen ipv singles, doubles, triples :)

ondanks dat ik al een logban riskeer, vind ik toch ook dat hier een waarheid in zit :) hogere reps zijn een snellere manier om sterker te worden, met minder kans op overbelasting, blessures, overreaching, etc.

you can go ahead and ban me now :(

• #16.558

:P

ondanks dat ik al een logban riskeer, vind ik toch ook dat hier een waarheid in zit :) hogere reps zijn een snellere manier om sterker te worden, met minder kans op overbelasting, blessures, overreaching, etc.

you can go ahead and ban me now :(

Toen ik hogere reps deed, werd ik beter in hogere reps en 1rm was zelfs verminderd + heb al een paar keer blessures opgelopen in periodes dat ik hogere reps deed

Ik ook niet, sanca denkt dat ik een zyzz homo ben :(

Schaam op jou :(

Het gaat nog stil worden hier :D

Toen ik hogere reps deed, werd ik beter in hogere reps en 1rm was zelfs verminderd + heb al een paar keer blessures opgelopen in periodes dat ik hogere reps deed

je kunt je gewoon de vraag stellen: wat is gevaarlijker, een grinder met 95% op de bar of een grinder bij de 9de rep van een set van 10? het gewicht is sowieso minder al minder. Nog een punt is dat formafbraak bij hogere reps meer is door uitputting, bij lage reps is het meer een vorm van compensatie voor een te zwakke spiergroep. zo zal je bij een hoge rep squat mss wel wat GM beweging zien, maar zelden bolling van de rug zoals een 1rm attempt wel kan hebben.

en over de 1rm die zwakker werd, uiteraard zal je na 1-2 maanden op hoge reps weinig verschil teweeg brengen, maar als je consequent gaint op hoge reps zal je 1 rm gewoon meestijgen, ik heb net Ken Leistner's 'Steel Tip collection' gelezen en hij traint al 30 jaar PL'ers, en hij laat ze gewoon heel het jaar op hoge reps trainen, en alleen de laatste weken voor een wedstrijd doet hij low rep werk om gewoon te geraken aan de hoge gewichten en meer is niet nodig! :) In de nautilus training bulletins van Arthur Jones staan gelijkaardige dingen, hij zegt dat een man zijn genetisch potentieel kan bereiken zonder ooit boven de 180kg te squatten :) (hij heeft het dan wel over RAW, natty en full squats) hij zegt:

'[...if a man can squat 400lbs for 20 fast reps, his 1rm will be as high as it'll ever be...]'

uiteraard is alles persoonlijk maar ik kan het je alleen maar meegeven :)

ik vertrouw er blindelings op dat sanca door de jaren heen wel een manier heeft gevonden waar hij zelf het beste op gaat :) true story

Terug
Naar boven