XXL Nutrition

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

@Possessed: Nice! :D

Jullie hebben natuurlijk gelijk dat veel van deze dingen gewoon lapwerk zijn. Zelf heb ik geen medische kennis en kan dus alleen delen van wat ik weet uit eigen ervaring.

Natuurlijk ben je 10x beter af met een therapeut die de oorzaak van je probleem kan achterhalen en verhelpen. Zo iemand kunnen raadplegen is denk ik de natte droom van iedere geblesseerde krachtatleet. Maar je moet zo iemand kunnen vinden uit de hele mierennest van minder gekwalificeerde therapeuten. Er zijn er maar weinigen, en ik denk dat je handenvol geld kwijtspeelt als je via trial en error op zoek gaat naar iemand die echt weet waar hij/zij mee bezig is.
Dus voor velen is het een kwestie van de stukjes zelf bij elkaar te leggen. Mensen met de kennis binnen onze community (zoals DieNase hier ;) ) kunnen al bijzonder behulpzaam zijn via gewoon dit soort conversaties. Keep it coming!

@Possessed: Nice! :D

Jullie hebben natuurlijk gelijk dat veel van deze dingen gewoon lapwerk zijn. Zelf heb ik geen medische kennis en kan dus alleen delen van wat ik weet uit eigen ervaring.

Natuurlijk ben je 10x beter af met een therapeut die de oorzaak van je probleem kan achterhalen en verhelpen. Zo iemand kunnen raadplegen is denk ik de natte droom van iedere geblesseerde krachtatleet. Maar je moet zo iemand kunnen vinden uit de hele mierennest van minder gekwalificeerde therapeuten. Er zijn er maar weinigen, en ik denk dat je handenvol geld kwijtspeelt als je via trial en error op zoek gaat naar iemand die echt weet waar hij/zij mee bezig is.
Dus voor velen is het een kwestie van de stukjes zelf bij elkaar te leggen. Mensen met de kennis binnen onze community (zoals DieNase hier ;) ) kunnen al bijzonder behulpzaam zijn via gewoon dit soort conversaties. Keep it coming!

DieNase heeft gewoon een praktijk voor manuele therapie in Dordrecht hoor. /einde reclame boodschap :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.363
Reported for spam !

Beter zoek je eens tussen je collega's naar een bekwame therapeut in het Belgische Limboland :D

En het is sowieso fijn dat hier mensen meedenken en uit eigen ervaring kunnen meehelpen om zo goed en zo kwaad mogelijk met die shit om te gaan

Reported for spam !

Beter zoek je eens tussen je collega's naar een bekwame therapeut in het Belgische Limboland :D

En het is sowieso fijn dat hier mensen meedenken en uit eigen ervaring kunnen meehelpen om zo goed en zo kwaad mogelijk met die shit om te gaan

:eek:

+1000000

De portemonnee moet in ons vak nooit praten. De schoorsteen moet zeker roken (ik ben ook geen liefdadigheidsinstelling), maar je agenda moet vol staan, omdat mensen merken dat je kwaliteit levert en ze niet aan het lijntje houdt. Ik zie mensen soms maar 2x bijvoorbeeld. Ik beroep me dan echter wel op hun eigen verantwoordelijkheid om bepaalde oefeningen zelf thuis te doen. Ik hoef mensen hun handje niet vast te houden als ze oefeningen moeten doen toch? ;)

• #17.368

Hoe sta jij tegenover die fricties ?

+1000000

De portemonnee moet in ons vak nooit praten. De schoorsteen moet zeker roken (ik ben ook geen liefdadigheidsinstelling), maar je agenda moet vol staan, omdat mensen merken dat je kwaliteit levert en ze niet aan het lijntje houdt. Ik zie mensen soms maar 2x bijvoorbeeld. Ik beroep me dan echter wel op hun eigen verantwoordelijkheid om bepaalde oefeningen zelf thuis te doen. Ik hoef mensen hun handje niet vast te houden als ze oefeningen moeten doen toch? ;)

Nu ja, ik krijg gelukkig wel 90% ofzo terugbetaald dus dat valt nog mee maar als ik het zelf zou kunnen doen is het idd niet netjes om me dan toch 3x per week heen te laten gaan (deze namiddag opnieuw)

Trouwens gisteren ergens een rare move gemaakt gehad ofzo want opeens zat mn onderrug weer vast, zomaar uit het niets, merkte het weer vooral bij het opstaan uit de zetel/stoel en door het awkward wandelen en ik liep al zo awkward door de knieën :roflol:
Gisteren en daarjuist een paar minuten stevig gerold over de pijnlijk plek met een pvc buis en het voelt al iets beter, hopelijk niet weer iets wat mijn progressie in de weg gaat zitten, zucht

3x per week fysio? Damn ik zie mensen vaak 1x per 2 weken. :P
Je kan dat geld ook voor benzine gebruiken, maak je er een dagje Dordt van. Misschien kan je die dag dan bij McChick trainen bij powerhouse Dordrecht. :roflol:

• #17.370
3x per week fysio? Damn ik zie mensen vaak 1x per 2 weken. :P
Je kan dat geld ook voor benzine gebruiken, maak je er een dagje Dordt van. Misschien kan je die dag dan bij McChick trainen bij powerhouse Dordrecht. :roflol:

o_O

Hahaha, begin november ben ik nog met Mark aan't babbelen geweest dat ik binnenkort eens afschuim naar Dordrecht, misschien eens een bezoekje combineren dan :D

Of je kan natuurlijk ook gewoon op huisbezoek komen, dan kan je eens een keer trainen in Brunssum of de Kempen :roflol:

o_O

Hahaha, begin november ben ik nog met Mark aan't babbelen geweest dat ik binnenkort eens afschuim naar Dordrecht, misschien eens een bezoekje combineren dan :D

Of je kan natuurlijk ook gewoon op huisbezoek komen, dan kan je eens een keer trainen in Brunssum of de Kempen :roflol:
:roflol:

Moest gisteravond nog aan je denken...zijn nu steeds voorstukjes van cool runnings op tv! :P
Sanca...are you dead man? :roflol:

• #17.372
tumblr_m8wm0om4oN1r5yeq4o1_500.jpg

:roflol:

• #17.373
Zo, net terug van bij de kinesist, ik heb 2x een 10-tal seconden per knie een peesmassage gekregen, daar waar ik vorige keer nog door het plafond kon uitvliegen van de pijn bij de fricties op de geïrriteerde pezen voelde ik nu zo goed als niets, hij ging ze nu dan ook voorlopig verder met rust laten zei hij, de oefeningetjes moet ik wel blijven doen nog.

Toch nog maar weer eens een bewijs dat squats heal :D

Omdat ik daar nu toch was ook maar ineens mn rug laten behandelen, links vanonder zat ie weer hennig vast, echt ****ed up, dan trek je de laatste tijd zonder problemen PR's op DL en dan loopt ie buiten de trainingen om ineens weer vast, voelt gelukkig al weer een stuk beter nu.
Dinsdag terug gaan maar nu niet voor de knieën maar voor de rug :roflol:

pikachu is watching!
:D

• #17.376

Thanks bro' !!

Hahaha :D

Ik zit trouwens net in een lekker gesprek met een personal trainer van Elitefts, ik geef het begin even mee :D

The past 7 months i'm suffering from patella tendonitis (jumpersknee) and it seems like it's staying with me in everything i do (gotta love the strongman sport)
What would you recomend to fix this shit ?
Greetings
Johan

Ok...what I'm going to really tell you probably isn't new...you can only re invent the wheel so many times...first the basics...build up the strength and flexibility/mobility around the entire area...I always teach that a lot of problems are due to an overdeveloped this and an underdeveloped that...I'm big on muscle balance...every push needs a pull and every flex needs an ext...that being said, make sure to stretch both the quads and hams...it can be simple...for the hams, hinge forward at the hips and bend down as far as you can while keeping your legs straight...hold for 30-45 seconds...for quads, hold on to a chair or machine with one arm, and grab your ankle/calf area with the other arm...pull your heel towards your ass and hold 30-45 seconds...I would even do seated or standing calf raises...remember, the stronger the surrounding area, the stronger the main area...as far as primary moves, of course do leg extensions and curls...they work the knee cap...for rehab purposes, I usually do super slows or time under tension drills...for example, if your lex ext machine has a 250 pound weight stack, put about 120-150 pounds on and do full reps as slow as you can...10,12,15 seconds on the positive and negative...I feel that even though you are working the muscles and injured areas, it's less overall torque...if you have a glute iso machine, do that...take your leg back as far as you can and hold...it's a position that the leg or knee isn't really used to being in especially in practical everyday situations...2 of my favorites would be step ups or step downs...acceleration and deceleration... Put one leg on a box or platform and focus on driving up onto the box with the lead leg instead of pushing up with the rear tailing leg...on the step downs, step off with one leg, and instead of pushing back onto the box with that leg, drive back onto the box with the leg that remains on the box...don't forget ice and aspirin/ibuprofen...hope this helps some!

das niet zomaar ff kortaf advies zeg, nice

• #17.378
  • #17.380
Elitefts gasten rulen. Leest iedereen even mee...geen leg extention haat van deze man! :D

Inderdaad :D

Those are pretty standard (curls and extensions)...I'd try the step ups and step downs...I've been lucky over the years and never had knee problems, I believe the step work may be a part of it...I rarely use isolation moves at all except to balance out the surrounding areas...in fact, I hate isolation moves in general, but at the end of the day, be it body building or strong man, the body has to be strong and balanced all over

Mogelijke oorzaak, die ik in het verleden zelf ook al aangaf

8 times out of 10, it is from push presses and jerks with technical issues.

Terug
Naar boven