XXL Nutrition

Maten, wat loopt achter?

steventje

Cool Novice
Waardering
1
Hallo,

Heb altijd al matige benen gehad tov het bovenlichaam.
Ben zelf 1.90 en 90 kg maar zou toch graag het ideale gewicht van 105 bereiken voor mij persoonlijk.
Vind persoonlijk dat ik een grote borstomtrek heb van ongeveer 108 cm
Mijn armen, biceps zijn gespannen rond de 39-40 cm wat ik persoonlijk iets te weinig vind.
Mijn beenomtrek gaat van 43 cm (juist boven de knie) tot 60 cm (juist onder de lies) --> vind ik ook te weinig
Waar meet je trouwens de juiste beenomtrek?
Ik veronderstel dat dit niet de ideale verhoudingen zijn? Bestaat er trouwens zo iets als ideale verhoudingen?

Medisch gezien meet je de omtrek van je bovenbenen 15 centimeter naar boven vanaf de mediale condyl van je femur (de binnenste rand, van het onderste gedeelte van bot van het bovenbeen waar je meniscus onder zit). Deze voel je aan de binnenkant thv de onderste rand van je knieschijf en dan iets meer naar binnen toe waar je de gewrichtsspeelt kan voelen. Het makkelijkste gaat het als je zit en je onderbeen dus 90 graden maakt tov je bovenbeen. Vanaf daar ga je dus 15 cm richting je liezen.

Dit wordt iig gebruikt bij het meten van de bovenbenen in het ziekenhuis nadat iemand zijn been bv heeft gebroken of bij andere vormen van revalidatie. Maar ik kan me voorstellen voor bodybuilders dat je altijd het punt pakt waar de omtrek het grootste is

anatomie ivm moeilijke woorden:
http://www.chirurgenwerk.eu/anatomie_heup_benen.html

40 cm biceps zijn aardig groot dacht ik zo:eek:

Hallo,

Heb altijd al matige benen gehad tov het bovenlichaam.
Ben zelf 1.90 en 90 kg maar zou toch graag het ideale gewicht van 105 bereiken voor mij persoonlijk.
Vind persoonlijk dat ik een grote borstomtrek heb van ongeveer 108 cm
Mijn armen, biceps zijn gespannen rond de 39-40 cm wat ik persoonlijk iets te weinig vind.
Mijn beenomtrek gaat van 43 cm (juist boven de knie) tot 60 cm (juist onder de lies) --> vind ik ook te weinig
Waar meet je trouwens de juiste beenomtrek?
Ik veronderstel dat dit niet de ideale verhoudingen zijn? Bestaat er trouwens zo iets als ideale verhoudingen?

cm's zeggen mij jack ****ing shit.

foto's zeggen veel.

plaats een paar duidelijke foto's zou ik zeggen.

+1

Biceps van 40cm zijn wel aardig hoor:cool: , in ieder geval niet klein

Terug
Naar boven