AndroidHealthClinic

matthias's logje

Over dit schema altijd eerst de groote spiergroepen trainen daarna de kleine.
En dit geldt ook voor de oefeningen eerst grote compound oefening daarna de kleine.
Als jij deze split wilt aanhouden ook goed weet alleen dat je met fb veel meer gains maakt.
Als voorbeeld van een schema met jou 3daags split:
Maandag eerst rug daarna schouders:
Deadlift 5 sets
Pull ups/ chin ups 5 sets
Vertical row 3 sets

Military press 5 sets
side raises 4 sets
Shrugs 4 sets
Side ups/crunch

Woensdag eerst benen daarna biceps:
Squat minimaal 5 werksets
Leg press
Leg curl
Calve raises
Seated calve raises

Biceps:
Barbell curl
Dumbbell curl
Leg raises

Vrijdag:
Wat je nou doet+
Barbell rollouts

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
maakt het veel uit of ik borst + tricep vrijdag of zaterdag doe ?
hartelijk bedankt voor je hulp allesinds !

nu bezig borst + tricep te trainen, wel handig je laptop bij je hebben als je traint, nooit meer vergeten wat je net lifte, en je eigen muziek :D

comeback kid doet me precies knallen

eerst begonnen met te benchen op een horizontale bank
10x 10 kilo + bar
8x 20kg + bar
6x 25kg + bar
6x 30 kg + bar

dan licht incline
10x 20kg+ bar
8x 20 kg+ bar
6x 25kg+ bar
6x 30kg+bar

op dit punt voel ik echt dat ik mits een spotter nogwel meer zou kunnen, maar ik wil het risico niet lopen om hier onder mijn baar vast te liggen zonder enige hulp :p

hoge incline bench:
10x 20 + bank
8x 25 + bar
6x 25
6x 25 (was hier al redelijk kapot dus kon echt niet meer verhogen)

dan die bench dips

en dumbbell crossface (met 10 kilo, het meeste wat ik heb...)

die barbell rolouts, is dat niet meer voor buikspieren ?

Je zou effe moeten vragen/wegen wat je barbell weegt man. Geeft een beter beeld, toen ik dat dee kon ik overal mooi 20kg bij optellen ;)

En ik zou geen 5 sets deadliften. Ik doe 2x5 en voel em al goed iig. Misschien steek jij anders in elkaar of pak je ander gewicht, maar je core wil je niet overtrainen ;)

ja was een thuistraining dus ga het morgen even wegen !

de barbell woog maar 10 kilo dus de stats zijn nog niet echt om naar huis over te schrijven :p

Boeie, komt wel. Gaat om de progressie ;)

is wel waar, maar dat de vooruitgang maar snel komt dan ;)

:)

Maar toch, zwaardere gewichten is ook niet alles. Het gaat immers om de belasting van je spieren, niet om de nummers die op de gewichten staan (al moet ik bekennen dat die kg's wel schreeuwen om opgetild te worden!). Tenminste, ik merk bij mezelf dat ik beter niet elke workout 5kg drbij kan plakken. Daarom hanteer ik nu ook beginnen met 3x5, en als ik 4x5 kan dan gewicht 5kg omhoog en weer vanaf 3x5 opbouwen.

ik ben er wel van overtuigd dat die gewichten snel omhoog zullen gaan
het is ipc ook maar de 2de week dat ik terug deftig train in een gym enzo he ...

net ipc mijn eerste deadlift thuis hier gedaan
zo zag mijn training eruit:
eerst 10x 35 kg gedaan
dan 8x 50 kg
dan 11x 60kg (was de tel even kwijt en bleef gewoon doorgaan, heb een filmpje gemaakt zodat jullie eens naar de uitvoering kunnen kijken)
dan 8x 65kg
dan 4x 70 (behoorlijk kapot nu)

dan 4 setjes (12, 8,8,10)
met een dumbbell van 10 kilo (meeste wat ik heb)

dan eerst barbell shrugs gedaan (omdat het gewicht nog op mn barbell zat)
eerst 10x 70kg
dan 10x 50 (70 voelde ik in mijn onderrug dus dacht dat het wel verstanding zou zijn dat ik lager ging)
nog eens 10x 50
en dan nog eens 8x 50

dan bent over barbell rows
12x 10 als opwarming
10x 20
8x 30
en 8 x35

dan 1 set een clean press gedaan en bij de laatste rep de bar keihard tegen mijn rechter knieschijf gestoten, dacht ff dat ze gebroken was

nog 3 sets van 8 reps wide grip barbell upright rows
altijd met 40 kg

dit is een filmpje van mn deadlift:
http://www.youtube.com/watch?v=gT3dhJynKQw

kunnen jullie me mss tips geven qua uitvoering enzo ?

Ik zou mn schoenen uit doen! Klinkt grappig, maar dit in verband met je aflopende zool. Schoenen met een platte zool of op blote voeten is beter. Verder lijkt het of je de barbell met je rechterhand steeds iets hoger trekt dan links, maar dit kan ook door de camerahoek komen. Ziet er goed uit vind ik (controleer jezelf er wel op dat je je rug niet bol maakt, goed omhoog kijken kan hierbij helpen). Hoeveel kg heb je thuis? Je zal snel meer gewichten nodig hebben denk ik ;)

En k*t van je knie :P

in totaal 85 maar denk ik
normaal doe ik DL wel in de gym, en train ik enkel borst en triceps thuis
maar omdat ik nu een weekje thuis ben train ik dus thuis
morgen terug naar de gym benen en biceps knallen :D

dat ik mijn ene arm hoger doe is volgens mij ook gezichtsbedrog

ik had nogtans eens gelezen dat het goed is als je deadlift houten blokjes onder je hielen te steken, dus ipc toch dat je hielen een beetje hoger zijn ?
daarom dacht ik dat mijn air maxen wel gepast schoensel was voor te DL'en

Mmmz, misschien ben ik ook wel in de war met squatten, al heb ik dat ook wel eens iemand zien doen met een dikke mat onder zn hielen. Ik vind stabieler in ieder geval fijn, met aflopende zolen rol ik naar voren voor mn gevoel (kan ook tussen mn oren zitten hoor :roflol:).

vandaag me eens bezig gehouden met een voedingsschemate maken, kan jullie hulp nog wel gebruiken !
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet er wel goed uit als je het mij vraagt. Hoe laat ga je naar bed? Ik merk zelf dat ik 3 uur na mn avondeten aan mn kwak begin en pas 2-3 later weer naar bed ga, neem dan vaak nog melk voor het slapen gaan maar dan moet ik weer zo zeiken :roflol;

Terug
Naar boven