Fitness Seller

maximaal bankdrukken

spikey

Novice
Waardering
0
ik heb deze week iets geprobeerd. iedereen zit altijd te zeuren wat het maximale is wat men kan bankdrukken.

nu ben ik de laatste tijd begonnen met 20 kilo meer als het maximale gewicht waar ik normaal mee eindig met een setje van 6.
eerst 4 herhalingen. neerleggen en even paar tellen rust pakken, weer 3 herhalingen, weer effe rust en dan nog eens 3 herhalingen.
nu heb ik dus 10 herhalingen van het gewicht waar ik normaal gesproken 2 a 3 herhalingen op het einde zou pakken na mijn serie setjes....
hierna haal ik er wat gewicht af en ga voor 8 herhalingen, dit herhaal ik nog eens 3 setjes tot ik niet meer kan.

dit probeer ik om sterker te worden in m'n borst..

heeft iemand hier ervaring mee? ooit geprobeerd en weet of het nut heeft?

Dat is dus rest-paused style.
Zelf geen ervaring mee, maar dit principe wordt o.a. gebruikt in het Doggcrap schema.
Het zou idd goed kunnen helpen om sterker te worden.

Let er wel op dat je goed opwarmt, anders kan je nare blessures oplopen!

En goed eten natuurlijk...

Je maakt een combi van reps-pauze-reps en reverse piramide als ik je post goed begrijp. Kan wel, alleen warm wel goed op voordat je hier aan begint. Schrijf anders wat duidelijker uit wat je precies doet, dus hoeveel sets met hoeveel kg en hoeveel reps etc. Dan begrijpen we je misschien wat beter.

• Topic Starter Topic Starter
opwarmen is altijd belangrijk.
ik doe meestal effe 10 minuten crosstrainer. om alles even los te maken.
dan een aantal herhalingen biceps en triceps.

daarna begin ik met bankdrukken

normaal train ik dit schema bankdrukken.

bankdrukken

opwarmen:
20 x 50 kg
15 x 60 kg
sets
10 x 100 kg
8 x 110 kg
8 x 110 kg
6 x 120 kg

en tussen de sets 1,5 a 2 minuten rust

en nu dus:

opwarmen:

20 x 40 kg
15 x 50 kg
15 x 50 kg

sets:

4x140 kg 1 minuut rust
3x140 kg 1 minuut rust
3x140 kg 2 minuten rust
8x120 kg 2 minuten rust
8x110 kg 2 minuten rust
8x100 kg en dan ben ik effe kapot;)

hierna ga ik verder met schuindrukken,dummble fly, peck-deck, cabble cross en dippen....
dit doe ik dan 3x 8reps...

dit geeft mij een behoorlijke zware borsttraining...

Hoezo zuigt zijn opwarming.
Het is maar net wat je lekker vind en dat verschild per persoon.

Hoezo zuigt zijn opwarming.
Het is maar net wat je lekker vind en dat verschild per persoon.
Jaja :rolleyes:

Hij warmt op met 50kg, wat nog niet eens de helft is van het gewicht dat hij gaat gebruiken, en vervolgens doet ie er ineens 90kg bij zonder tussenstappen.
Denk je nu echt dat je spieren en gewrichten er al klaar voor zijn?

Opwarmen bestaat niet alleen uit spieren opwarmen en spieren doen doorbloeden, maar ook wenning van spieren en gewrichten aan het gewicht (wat uiteraard niet gaat met sprongen van meer dan 50% van je werkgewicht).

Hij warmt op met 50kg, wat nog niet eens de helft is van het gewicht dat hij gaat gebruiken, en vervolgens doet ie er ineens 90kg bij zonder tussenstappen.

Opwarmen bestaat niet alleen uit spieren opwarmen en spieren doen doorbloeden, maar ook wenning van spieren en gewrichten aan het gewicht (wat uiteraard niet gaat met sprongen van meer dan 50% van je werkgewicht).

de gewichten van of de opwarming of de werksets kloppen niet;)

Aaa een te grote stap tussen de opwarm set en werkset.
Nee oke, het gewicht ligt dan wel wat te ver uit elkaar.

Misschien je huidige opwarm setje, dan 5 x 100 en wat single's/double's draaien met 120 ofzo?

Buiten dat, sterke bench hoor :thumbup:

@ EPK.... thanx. heeft me wel flink wat jaar gekost om zover te komen.

@ igunick.... doe al jaren m'n opwarming zo en heb nooit problemen er mee gehad. als ik merk dat ik nog niet klaar ben voor zo'n zware set dan pak ik nog een setje opwarmen er tussen door. luisteren naar je lichaam he. plus wat misschien een voordeel is dat ik heel de dag in de montage van staalconstructies werk. dus heel de dag bezig ben met opwarmen.....

zo makkelijk om negatieve kritiek te geven dan opbouwende..... maar alsnog respect voor je mening hoor;)

@ EPK.... thanx. heeft me wel flink wat jaar gekost om zover te komen.

@ igunick.... doe al jaren m'n opwarming zo en heb nooit problemen er mee gehad. als ik merk dat ik nog niet klaar ben voor zo'n zware set dan pak ik nog een setje opwarmen er tussen door. luisteren naar je lichaam he. plus wat misschien een voordeel is dat ik heel de dag in de montage van staalconstructies werk. dus heel de dag bezig ben met opwarmen.....

zo makkelijk om negatieve kritiek te geven dan opbouwende..... maar alsnog respect voor je mening hoor;)

Igunick heeft gelijk. Je warmup tactiek is ruk.

zet maar eens een betere neer... kan ik dat eens proberen en kijken of er progressie in zit

hoe warmen jullie op?

Voor deadlift 1RM:

1*3*60
1*2*100
1*1*140
1*1*160
1*1*PR

doe al max 10reps per warmup set...
en dan al terug laten lopen hoe hoger je gaat...als je meer doet is alleen energie verspillen vind ik

zet maar eens een betere neer... kan ik dat eens proberen en kijken of er progressie in zit

hoe warmen jullie op?

Ik vind je warming up wel redelijk voor elkaar, alleen die sprong van 90 kg is inderdaad wel even schrikken voor de spieren. Ik zou na die 15 herhalingen van 50 kg, nog vijf keer 80 kg doen 1 minuut wachten, twee keer 110 kg goed geconcentreerd 2 minuten rust en dan rammen met 140.

kijk nu begint het ergens op te lijken. klinkt veel beter dan het afkraken van iemands mening.

@j2thes. zit inderdaad iets in met energie verspillen. zo denk ik er ook over.

@Halbe T. die sprong van 90 is inderdaad vrij groot. kan wel eens proberen om er een setje opwarmen met 80 of 90 kilo tussen te zetten...

maar voorlopig merk ik wel dat het een manier is om meer reps te pakken met een gewicht waar je normaal niet aan toe komt...

Ik vind je warming up wel redelijk voor elkaar, alleen die sprong van 90 kg is inderdaad wel even schrikken voor de spieren. Ik zou na die 15 herhalingen van 50 kg, nog vijf keer 80 kg doen 1 minuut wachten, twee keer 110 kg goed geconcentreerd 2 minuten rust en dan rammen met 140.

das bv dus ook ruk.

@ Barbellman: je bent tot nu toe alleen maar aan het afkraken... waarom?
zet zelf eens een opwarm schema neer. hoe train jij je borst

-opwarmen
-oefeningen
-sets/reps met welk gewicht
-rusttijd

we wachten op jou professionele manier van trainen.

Terug
Naar boven