AndroidHealthClinic

MC H3adSH0T's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

15/02/2010

Zondag: Biceps & Buik & Voorarmen

Biceps:

Barbell Curls: 10x20kg
Dumbbell Curls: 10x10kg

Buik:


Crunches: 100 à 150x per sessie
Seated Crunch: 20x60kg

Voorarmen:

Dumbbell Wrist: 10x6kg
Dumbbell Reverse Wrist: 10x6kg
Barbell Small Grip Raise: 10x20kg (Vorige: Wordt toegevoegd...)

Ik blijf echt steken... ???:(
 
16/02/2010

Dinsdag: Rug & Schouders

Rug:

Bent-Over-Row: 10x30kg (Vorige: niet zeker)
Chin-Ups: 30x per sessie
Lat Pulldown: 10x40kg
Dumbbell Rows: Onbekend (Wordt toegevoegd...) (Alweer vergeten te letten op het gewicht :mad::p)

Schouders:

Dumbbell Lateral Raise: 10x10kg (Vorige: 10x6kg)
Dumbbell Upright Row: Onbekend (Wordt toegevoegd...) (Alweer vergeten te letten op het gewicht :mad::p)
Barbell Shoulder Press: 10x40kg (Vorige: 10x35kg)
 
klasse er zit progressie in!

let wel op dat je bovenste deel van de traps ook genoeg krijgen, samen met de achterste delts :)

hoe staat het met de voeding?
 
klasse er zit progressie in!

let wel op dat je bovenste deel van de traps ook genoeg krijgen, samen met de achterste delts :)

hoe staat het met de voeding?
Thx :D
Voedingsschema nog niet verandert, moet ik nog doen :rolleyes: (Is vakantie, ben nu te lui :p)
Ennuh:
Ik weet dat traps trapezius is, wat ik ook train af en toe, maar nog niet echt een vaste dag voor heb, enige suggesties? :)
Toch heb ik nog een totale noob-vraag: wat zijn delts? :(
 
Deltoids = Schouders :)

Sucees met je training je hebt al een mooi schematje , knallen nu beast!

---------- Toegevoegd om 09:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:33 ----------

Over je traps-waar vraag,
Laten we schema even exploiten :)

Rug:

Bent-Over-Row: 10x30kg (Niet zeker...)Traps
Chin-Ups: 30x per sessie
Lat Pulldown: 10x40kg
Dumbbell Rows: Onbekend (Wordt toegevoegd...)Traps

Schouders:

Dumbbell Lateral Raise: 10x6kg Traps
Dumbbell Upright Row: Onbekend (Wordt toegevoegd...)Traps
Barbell Shoulder Press: 10x35kg

Dik gedrukt geeft aan waar je voor een best goed % traps gebruikt in mijn ogen.
Ik heb bijna nooit Schrugs gedaan of onder armen getraint voor door het feit dat ik ze als hulp spier gebruik bij veel andere oefeningen als ik deze dan nog intensief ga trainen nadat ik ze als hulp heb gebruikt dan raken ze alleen maar vermoeid en gaat dit niet veel opleveren.

Als ik naar je stats kijk kun je het best gewoon focussen op veel compounds waarmee je meerdere spieren tegelijk traint en laat die onder armen en traps aparte trainingen even weg , kijk maar wat het doet.
 
de boventkant van zn traps benut hij amper.

bor: middelste deel
DB row: middelste deel
DB lat rais: alleen als je overraised dan pak je traps, maar dat is niet de bedoeling
DB up row: same shit

hooguit als assist als hij zin oefeningen niet goed uitvoert

beter stel je noob-vragen hier dan dat je het fout doet in de gym :)

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Deltoids = Schouders :)

Sucees met je training je hebt al een mooi schematje , knallen nu beast!

---------- Toegevoegd om 09:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:33 ----------


Ik heb bijna nooit Schrugs gedaan of onder armen getraint voor door het feit dat ik ze als hulp spier gebruik bij veel andere oefeningen als ik deze dan nog intensief ga trainen nadat ik ze als hulp heb gebruikt dan raken ze alleen maar vermoeid en gaat dit niet veel opleveren.

assist is geen training voor een spier. je abs groeien toch ook niet van squats. ze assisteren. wil je goede massa erop plakken dan zul je ze moeten trainen!
 
de boventkant van zn traps benut hij amper.

bor: middelste deel
DB row: middelste deel
DB lat rais: alleen als je overraised dan pak je traps, maar dat is niet de bedoeling
DB up row: same shit

hooguit als assist als hij zin oefeningen niet goed uitvoert

beter stel je noob-vragen hier dan dat je het fout doet in de gym :)

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------



assist is geen training voor een spier. je abs groeien toch ook niet van squats. ze assisteren. wil je goede massa erop plakken dan zul je ze moeten trainen!
Mijn abs worden best hard gepakt met DL en SQ.
 
Mijn abs worden best hard gepakt met DL en SQ.

ze zullen er niet hard van gaan groeien. en ik heb nog nooit spierpijn gehad in mn abs na een squat of dl sessie... nu is spierpijn natuurlijk geen indicatie voor een goede training, maar het treed wel vaak op na een zware belasting op de spier.
 
... Tymen heeft meer posts, zal op een trainingsdag in de week dus ergens traps bijvoegen. Alleen weet ik niet welke dag het best is om traps bij te voegen...
Toch bedankt voor je posts Johnlol :)

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

(Heb de 200 posts gehaald w00t! :D)
 
... Tymen heeft meer posts, zal op een trainingsdag in de week dus ergens traps bijvoegen. Alleen weet ik niet welke dag het best is om traps bij te voegen...
Toch bedankt voor je posts Johnlol :)

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

(Heb de 200 posts gehaald w00t! :D)

postcount zegt niks over je kennis. en alles wat je wijs gemaakt word moet je altijd zelf ff controleren.

john heeft ook wel een punt hoor.
 
postcount zegt niks over je kennis. en alles wat je wijs gemaakt word moet je altijd zelf ff controleren.

john heeft ook wel een punt hoor.
Met even wat logisch nagedacht te hebben hebben jullie beiden inderdaad goede punten, het is natuurlijk moeilijk om dit te controleren aangezien het (volgens mij toch) over een "bijzonder" geval gaat :p (Daarom baseer ik me op postcount, jij bent meer "ingelezen" hier :rolleyes::p)
Maar goed, ik zal zowieso trapezius invoeren, maar weet nog niet op welke trainingsdag...
Enige tips? :)
 
met shurgs isoleer je het bovenste van je traps :)

voor de front view vind ik goede traps toch wel belangrijk :D
 
met shurgs isoleer je het bovenste van je traps :)

voor de front view vind ik goede traps toch wel belangrijk :D
Shrugs doe ik ook, alleen niet zó vaak dat ze in mn schema stonden :rolleyes:
 
18/02/2010

Vrijdag: Borst & Benen & Triceps

Borst:

Incline Bench Press: 10x40kg
Bench Press: 4x60kg
Dumbbell Press: 10x50kg (25kg/hand)
Flyes: 10x6kg
Incline Dumbbell Press: 10x30kg

Benen:

Barbell Back Squat: 10x70kg
Hack Squat: 10x70kg
Seated Leg Curl: 10x30kg
Barbell Lunge: 10x60kg

Geen vooruitgang vandaag :( (Mss omdat ik deels ziek ben :P)
Tricepstraining wegens gebrek aan tijd naar morgen verplaatst...
 
doe je van elke oefening maar een set???!

ik zou het zo doen:

borst: 3/4 verschillende oefeningen met elk 3/4 sets.
benen(quads, hams): 4/5 oef met elk 3/5 sets.

kleine spiergroepen zoals bicep of tricep hebben minder oefeningen en sets nodig.


maare alsnog goede squats!
 
doe je van elke oefening maar een set???!

ik zou het zo doen:

borst: 3/4 verschillende oefeningen met elk 3/4 sets.
benen(quads, hams): 4/5 oef met elk 3/5 sets.

kleine spiergroepen zoals bicep of tricep hebben minder oefeningen en sets nodig.


maare alsnog goede squats!
Nee, de stats 10x... duiden aan wat ik maximum 10x kan na mekaar.
Ik doe natuurlijk verschillende sets van alle oefeningen, maar dan met lager gewicht (piramidesT) :) Wat je voorstelt voor borst en benen, het mijne is ongeveer hetzelfde :D
 
waarom post je niet je hele training?
is makkelijker beoordelen :D
 
waarom post je niet je hele training?
is makkelijker beoordelen :D
Omdat ik geen "vast" aantal sets doe, het verschilt constant, ik weet niet of dit goed is enzo, maar ik probeer zoveel mogelijk sets te doen elke training. (De laatste 2 - 3 sets zijn met het gewicht dat ik heb opgeschreven in deze log) :D
 
slecht geheugen???

zonder dat ik er extra op let herinner ik mij altijd exact aantal sets reps en weight
 
19/02/2010

slecht geheugen???

zonder dat ik er extra op let herinner ik mij altijd exact aantal sets reps en weight
Haha ja inderdaad soz :(:rolleyes::p

Nieuwe stats:

Zondag: Biceps & Buik & Voorarmen

Biceps:

Barbell Curls: 10x25kg (Vorige: 10x20kg)
Dumbbell Curls: 10x14kg (Vorige: 10x10kg)
Cable Curls: 10x45kg (Vorige: nog niet toegevoegd)
Machine Curls: 10x30kg (Vorige: nog niet toegevoegd)

Buik:


Crunches: 150 à 200x per sessie (Vorige: 100 à 150 per sessie, vond dat ik dit moest verhogen omdat ik ze niet meer voelde...)
Seated Crunch: 10x90kg (Vorige: 20x60kg; ik kon ze 20x dus begon te verhogen)

Dit is wel stom maar vandaag ben ik voorarmen vergeten trainen...
Verder heb ik van biceps sommige oefeningen zwaar opgevoerd (en correct uitgevoerd) omdat ik vind dat mijn biceps veel achter komt op de triceps en de rest van m'n lichaam...
Verder heb ik nooit biceps écht intensief getraind en ik ga me dus hier ook meer op focussen.
Van buik heb ik ook geraised omdat ik vind dat ik de spanning op de buik voel wegvallen, nu ben ik weer bij ;)
 
Back
Naar boven