Fitness Seller

MCbuilder log

MCbuilder

Novice
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Train bijna 2 jaar en lees al een tijdje mee op dit forum. Eigenlijk heb ik 1,5 jaar lang zitten bulken haha. Heb altijd wel een voedingsschema gehanteerd, maar daar week ik best vaak vanaf. Inmiddels zit ik rond de 18% vetpercentage en dit moet echt een keer naar beneden. Daarom open ik dit log, zodat ik alles netjes en strak bij kan houden en jullie me eventueel tips kunnen geven!:D

Wat over mezelf:
- 1.85m
- 85,8 kg vanmorgen nuchtere maag (26 feb, 2014)
- BP 70x10, Squat 80x10, MP 50x8 en DL doe ik vrij weinig, omdat mn techniek zuigt en gauw last van mn onderrug krijg. Ga dit wel weer proberen op te pakken.

Mijn onderhoud zit ongeveer rond de 2600 kcal. Dit heb ik uitgerekend met verschillende calculatoren op het internet. Voedingsschema als volgt:

07.00
70 gram oats
schep whey perfection
eetl. lijnzaadolie
15 gram extra virgin kokosolie (lekkerrrr)
water

10.00
Appel of banaan

12.00
150 gram kipfilet
30 gram walnoten
1 paprika

15.00
50 gram oats
schep whey
water

18.00
150 gram aardappel
150 gram kip/vlees/vis verschilt per keer
Groenten

TRAINEN

20.00
40 gram waxy maize starch
halve schep whey
water

21.00
300 gram franse kwark

Totaal: 2300 calorieën--> 85 gram vet/205 gram koolhy/ 195 gram eiwit
Ga dit schema eerst een paar weken vanaf vandaag hanteren en dan zie ik wel wat er gebeurd. Doel is iig om langzaam vet kwijt te raken en de gainzzzz te behouden:cool:

Trainen doe ik een 3 daagse split. Vind dit heeft fijnste werken, meestal doe ik het zo:
Ma: Borst/tri
Di: Rug/bi
Wo: Benen/schouders

Wanneer dit klaar is neem ik meestal 1 a 2 dagen rust en ga dan weer 3 dagen trainen enz enz.
Ben benieuwd wat me dit gaat brengen!!

Laatst bewerkt:
Veel succes, ben benieuwd! Heb je ook foto's ?

• Topic Starter Topic Starter
Vond een oude foto (half jaar geleden denk). Woog hier ongeveer 82/83 kilo!:o

Foto op 01-07-13 om 19.12 #4.jpg

Benen/schouder training erop zitten. Ging aardig goed alleen niet alles kunnen doen ivm drukte...

Squat
10xstang
10x40
10x60
8x70
5x80
5x80

Legpress (schuin omhoog) wijde stand
12x100
12x120
12x120

Legpress smalle stand
12x120
12x120
12x120 oefff benen zaten hier al aardig vol

Seated hamcurl en leg extensions nog gedaan, maar weet de gewichten hiervan niet meer...

MP in smith (normaal gewoon los, maar ivm drukte)
Reken het gewicht zonder stang of iets..
8x20
8x20
5x5x40 nice!:)

Side raises
12x6
12x7
3x8x10

Machine press (vooral front delt voel ik deze)
10x60
6x65 pittig
En nog dropsetje gedaan vanaf 50 kilo tot 10. Schouders zaten goed vol, maar niet alles kunnen doen helaas!

Rustdagje vandaag:) morgen chest/tri yeah buddyyy

hnnggggg borst triceps training erop zitten. Kracht viel nog mee. Gisteren de gaine weggezopen met carnaval heuj:D

BP:
2x12xstang
10x50
opwarmen
12x60
3x5x70 hmm not bad, volgende keer 4x5 proberen. Daarna gewicht verhogen.

Incline BP (in smith, want muscle mind)
10x60
10x60
8x70
6x70

decline press machine (heerlijke mm bij deze)
12x60
10x70
8x70
10x80 yeahbuddy

Fly machine
12x25
12x35
dropsetje borst volpompen:)

Nog wat tricep werk, volgende keer gewichten onthouden fack. Lekkere train zo

Ziet er goed uit, voeding schema is ook goed.

Misschien eens keertje deadlift filmpje maken met 50kg.

Heb je niet het gevoel dat je door het volume in je opwarmsetjes, je daar last van hebt tijdens je werksets?
bijv. met je bench
2x12xstang
10x50
opwarmen
12x60
is al 46 reps om je op te warmen, ik vind dat aardig wat, ook aangezien je volgende keer 4x5 als werksets wilt proberen.
misschien dat je beter je opwarmsets ook in 5 reps kunt doen?

Heb je niet het gevoel dat je door het volume in je opwarmsetjes, je daar last van hebt tijdens je werksets?
bijv. met je bench
2x12xstang
10x50
opwarmen
12x60
is al 46 reps om je op te warmen, ik vind dat aardig wat, ook aangezien je volgende keer 4x5 als werksets wilt proberen.
misschien dat je beter je opwarmsets ook in 5 reps kunt doen?

Denk dat je het verkeerd begrijpt. 2x12xstang + 10x50= opwarmen. Daarbij 24 reps met stang stelt natuurlijk geen fluit voor. Kost geen kracht, puur gewoon ff oprekken van de borst;)

Denk dat je het verkeerd begrijpt. 2x12xstang + 10x50= opwarmen. Daarbij 24 reps met stang stelt natuurlijk geen fluit voor. Kost geen kracht, puur gewoon ff oprekken van de borst;)

Ahh okee, nee dat is dan wel duidelijk, maar dan is mijn vraag nog niet beantwoord:D, want je gaat van volume naar kracht imo.

doe je ook external/internal rotation?

Ahh okee, nee dat is dan wel duidelijk, maar dan is mijn vraag nog niet beantwoord:D, want je gaat van volume naar kracht imo.
Hmm ja daar heb je idd gelijk in! Die ene set van 12 reps behoort wel tot de werksets, maar vind het fijn om toch wat reps te maken op borst. Verstandiger om te focussen op kracht of volume volgens jou? Wil graag sterker worden bij deze oefening...

doe je ook external/internal rotation?
Wat?:p nooit van gehoord?
Edit: ff google gezocht. Doe deze alleen voor een schoudertraining. Ook voor borst verstandig? Kunnen je schouders er sterker door worden met als gevolg meer drukken?

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=uFnx9sA_LCs

Bodybuilding building is over het algemeen neit zo blessure gevoelig meestal die maar paar dagen duren.

Maar rotator cuff is bij vele wel een probleem naar maten van jaren. Ik had er ook last van sins ik deze oefening in mijn schema heb geplaatst heb ik nergens meer last van

Doe dit meestal 2 setjes van 12/15 reps voor de training op push en pul dagen.

Rug/biceps tren gehad. Voedingsschema valt toch tegen qua honger:P Vooral avonds krijg ik sterk de neiging naar lekkere carbssss. Voeg nu rond 20.30 effe 3 eiwitten en 1 eigeel toe, stilt de honger een beetje. Voor het slapen gaan nog 300 gram magere kwark. Zo is het nog te doen. Jullie nog tips n.a.v. me voedingsschema?

Training:
T-bar row (tel gewicht van stang niet mee)
2x12xstang
12x20
8x30
8x35
8x40
6x40:(

Latpulldown
12x40
12x50
10x50
9x50 viel tegen

Cable row
8x39
8x52
8x59
6x59

Low row machine
12x40
8x60
6x60 mm niet erg goed, gewicht wat zakken
8x50

Wat hyperextensions gedaan...

Nog wat bicepswerk, maar was fuarking druk. Volgende train maar bicep bijpakken

Goede training! Zie dat je geen pull ups/chin ups in je schema hebt, voorkeur voor lat pull downs?

Cutten is een hell in het begin, constant het gevoel dat je niks op hebt... ken het ben nu ook begonnen.

Goede training! Zie dat je geen pull ups/chin ups in je schema hebt, voorkeur voor lat pull downs?

Cutten is een hell in het begin, constant het gevoel dat je niks op hebt... ken het ben nu ook begonnen.

Tja, nog niet sterk genoeg om 3/4 sets van 8-12 reps te kunnen chinnen...Hoop naarmate ik lichter word dat dit beter gaat. Doe tussendoor wel setjes, probeer er aan te werken..

Hmm ja daar heb je idd gelijk in! Die ene set van 12 reps behoort wel tot de werksets, maar vind het fijn om toch wat reps te maken op borst. Verstandiger om te focussen op kracht of volume volgens jou? Wil graag sterker worden bij deze oefening...

Aangezien je zegt dat je sterker wilt worden met deze oefening zou ik hem niet op volume pakken, gewoon het 3x5 principe, ook je opwarmsets op 5 reps houden.

Verder nette training vandaag, zie je trouwens met alle oefeningen een beetje schommelen met rep ranges, is hier een specifieke reden voor? Ik probeer je niet te bashen hoor, ik vind het altijd wel interessant om iemand z'n visie op zijn manier van trainen te horen.

Terug
Naar boven