MuscleMeat

MCbuilder log

• Topic Starter Topic Starter
Aangezien je zegt dat je sterker wilt worden met deze oefening zou ik hem niet op volume pakken, gewoon het 3x5 principe, ook je opwarmsets op 5 reps houden.

Verder nette training vandaag, zie je trouwens met alle oefeningen een beetje schommelen met rep ranges, is hier een specifieke reden voor? Ik probeer je niet te bashen hoor, ik vind het altijd wel interessant om iemand z'n visie op zijn manier van trainen te horen.

Klopt, heb je gelijk in. Probeer gewoon het maximale eruit te halen en af en toe resulteert dat in minder aantal reps. Gewoon een fail dus soort van.

Verder is het trainschema ook beetje een probleem bij mij. Train al 1,5 jaar rond de 8-12 reprange. Merk dat ik qua kracht langzaam vooruit ga. Heb jij tips voor een krachtgerichtschema, maar wel met asistance oefeningen die hoog in reps zijn?:) Zo thuis schouders trainen!

65zeyc.jpg

Dit is de opzet van Starting Strength van Rippetoe, reprange is krachtgericht, voor assistance oefeningen met hogere reps heb ik niet zo'n ervaring, ik werk zelf met een soortgelijk schema, en werkt super. elke training verhogen met 2.5kg, en je zult zien dat je op lange termijn ook baad hebt bij je krachttoename.

http://i60.tinypic.com/65zeyc.jpg

Dit is de opzet van Starting Strength van Rippetoe, reprange is krachtgericht, voor assistance oefeningen met hogere reps heb ik niet zo'n ervaring, ik werk zelf met een soortgelijk schema, en werkt super. elke training verhogen met 2.5kg, en je zult zien dat je op lange termijn ook baad hebt bij je krachttoename.

Ait, oke thanks man. Ziet er wel saai uit zo'n training:p

Schouders thuis gaat hem niet worden. Zwaarste schijven die we hebben liggen zijn 5 kilo..om te huilen haha. Dan morgen maar no problemo.

haaha ja het lijkt inderdaad saai, en moet je ook niet langer dan 12 weken doen dan be je er wel klaar mee. ik vind het wel een leuke opzet omdat je elke training je gewichten verhoogt.

OT: morgen dubbel zo hard aanpakken die schouders :D

Pfff cutten is echt klote!! Schema wat ik nu gebruik, werkt gewoon niet voor mij. Kan me er niet aan houden i.v.m. met werk en eigen discipline:p (ik weet het, zeer slecht maarja..)

Nieuw schema:
07.00
70 gr havermout
Schep whey
Eetl. Kokosolie
Water

10.00
Appel
30 gram walnoten

12.00
2 boterhammen kipfilet (+-50 gram)
2 boterhammen rosbief (+-50 gram)

15.00
50 gram havermout
Schep whey
Water

18.00
150 gram aardappel
200 gram kipfilet
Groenten

Postshake
30 gram WMS met beetje whey

21.00
450 gram kwark

Enfin. 2300 cal (65 vet/230 koolhy/205 eiwit). Dit maar eens vol zien te houden en dan kijken we over 4 weken weer verder! Nu na elke training 20 min cardio toevoegen...

Terug
Naar boven