XXL Nutrition

Mediabox / HDD voor op tv

Robke78

Town Drunk
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
17.420
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Heren

Iemand een idee waar men op moet letten bij de aanschaf van zo'n externe mediaplayer. Dus voor op tv.
Buiten de gewonelijke dingen zoals WiFi, extensions die hij afspeelt, streaming enkel of ook HDD erin.

Iemand tips wat nu een goede is?

Zoek iets niet al te groot met ongeveer budget van 250eur

Wil je per se wifi etc erop?
Ïk heb een gewoon een Western Digital Media Player tweedehands aangeschaft voor paar tientjes (was volgens mij 30 euro).
Aansluiten op de tv, usb of externe hd erin en films kijken maar! Hij is ook zeer klein dus goed weg te werken in een kastje of naast de tv.

• Topic Starter Topic Starter
Wil je per se wifi etc erop?
Ïk heb een gewoon een Western Digital Media Player tweedehands aangeschaft voor paar tientjes (was volgens mij 30 euro).
Aansluiten op de tv, usb of externe hd erin en films kijken maar! Hij is ook zeer klein dus goed weg te werken in een kastje of naast de tv.

Nou nee, WiFi moet niet, dacht gewoon dat het handig zou zijn indien iets zo willen streamen...

ik heb een aantal jaar geleden zoiets gehad van grundig voor een paar 10tjes. ik vond het niks, en het haperde als ik wou streamen. ik hou het bij me bejaarde mediacenterpctje.

Ik heb er totaal geen verstand van maar ik heb thuis een PS3 staan die dat ook allemaal kan inclusief wifi. Misschien een optie?

hahaha, ja man, veel info :p

HDI Dune HD Max denk ik gaat het worden. Maar die is dan weer groot :p
Dus ja, zit nog een beetje in dubio voor die Asus Mini. Die zie je amper staan.

De HDI is inderdaad wel een flink kast :P

Inderdaad. En leg dan maar eens uit aan je vrouw waarom het zo groot moet zijn, als er ook kleintjes zijn :p
Nu ja, de interne schijf en de dvd speler ingebouwd is wel handig natuurlijk.

Maarja, voor 400eur mag dat ook wel :o

Inderdaad. En leg dan maar eens uit aan je vrouw waarom het zo groot moet zijn, als er ook kleintjes zijn :p
Nu ja, de interne schijf en de dvd speler ingebouwd is wel handig natuurlijk.

Maarja, voor 400eur mag dat ook wel :o

Flink prijskaartje inderdaad, ikzelf zou niet zoveel geld uitgeven als en dat geld lekker in je zak houden.

Kan natuurlijk ook de goedkopere versie van 130eur nemen. Maar dat is allemaal zonder HDD erin dan

De dune apparaten staan er bekend om dat ze echt alles afspelen. Als je toch alleen maar mkv wilt is dit iets minder belangrijk. med8er is ook een aardig apparaat en boxee box ook. Als je wilt streamen is een netwerkaansluiting belangrijker dan wifi, 1080p over wifi red je meestal n(i)et. Wil je iets meer moeite doen en ben je iets meer bekend met pc's dan is een raspberry pi (b.512) ook een optie met xbmc. Een ps3 kan inderdaad ook, maar dan moet je daarnaast wel je pc aan hebben staan met iets als ps3mediaserver er op.

Als je echt geen eisen stelt, dan voldoet elke mediaspeler wel zo'n beetje, alhoewel elke wel zijn eigen kuren kan hebben welke formaten hij wel en niet kan, audio formaten, aansluitingen, etc.

Nou...

- 1080 afspelen
- 5.1 ondersteunen
- VOB/DVD format spelen
- Iso spelen
- Divx etc ook
- HDMI uit

Als ik ermee op tv kan surfen (Youtube etc..) is dat ook mooi meegenomen

Ik heb een playon hd mini:

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-105836

80e.

Prima ding. Heeft 2 ubs poorten waar ik een 3TB en een 1TB schijf aan heb hangen. Had nog een 2TB schijf maar die is helaas tijdje geleden kapot gevallen (met ca. 1500 divx films en al mijn foto's :(). Natuurlijk ook een HDMI aansluiting. Ben er wel tevreden mee.

Maar je kan er dus ook USB stick inpluggen. Je kan er met wifi mee streamen of je kan hem gewoon met ethernet kabel aansluiten op je router. Als je daar dan ook je pc in plugt kan je gewoon vanaf je pc alles spelen.

Dat werkt gewoon prima.

Als je wat meer wilt investeren zal ik persoonlijk kijken voor een SATA systeem gaan. Kan je bv paar harde schijven in schroeven en gewoon bij je router in de meterkast knallen. Dan kan je op je PC als je nieuwsgroepen abbo hebt gewoon films selecteren en die worden dan direct op je SATA schijf gedownload. Die kan je dan weer aansluiten op een mediaspeler. Sowieso kan je dat ding gewoon de hele dag aan laten staan. Dus je kan dan ook als je ergens op mobiel zit en je krijgt een filmtip kan je direct die nieuwsgroep download link selecteren vanuit je mobiel en dan gaat die SATA het gewoon downloaden. Is wel een duurdere oplossing, maar als je nog geen externe schijven hebt is het wel het overwegen waard.

Ik vind het zelf wel beetje geklooi dat je iedere keer als je wat nieuwe films hebt je ze dan eerst op je externe schijf moet zetten en die dan weer aansluiten op je mediaspeler. Ik ga binnenkort dus even investeren in een SATA oplossing. Koop ik er nog 1 disk bij van 3TB en dan heb ik gewoon 2 schijven van 3TB in dat ding.

Je kan natuurlijk wel gewoon de externe schijven bij je pc zetten en die aansluiten op je router en je router op je mediaspeler. Maar dan zijn wel je usb slots bezet van je pc (als je externe schijven hebt en een laptop).

Maar als je pc hebt kan je gewoon interne schijven halen en die in je pc schroeven.

Genoeg opties dus en afhankelijk van wat je wilt besteden.

mmm ... dat klinkt ook wel aanlokkelijk natuurlijk :)

Ja zo'n sata ding heb je voor kleine 200 euro. Een 3TB schijf kost 130 euro (ik had diezelfde jaar geleden nog voor 70e, prijzen fluctueren extreem van die dingen) dus als je die er 2 in schroef.

Maar je kan ook 2 schijven van 2TB (80e per stuk) er in schroeven. Heb je 4TB en dat is voor de meeste mensen ook genoeg. Ik zelf wil graag al mijn films die tof zijn bewaren voor een mooie collectie, en met full hd films (10 gig per stuk) loopt dat dus snel op in de data opslag.

Maar ik had dus 1500 divx films waar ik echt jaren over gedaan heb om die te verzamelen. Maar die schijf is dus van de tafel gevallen toen hij aan't draaien was. Zo'n sata met 2 schijven kan je netjes opbergen in de meterkast en heeft dus minder risico op beschadiging. Maar ook zo'n ding kan kapot en je loopt dus altijd het risico dat een schijf kapot gaat. Als je echt full r*tard wilt gaan kan je ook een nas systeem aanschaffen. Daarmee heb je een extra schijf die eigenlijk als backup fungeert. Als er dan 1 schijf kapot gaat heb je altijd een backup schijf. Maarja, dat is natuurlijk weer een stapje duurder.

Er zullen vast wat ict wizkids mijn verhaal verbeteren omdat het misschien niet helemaal klopt.

Dus liefst zou ik een soort nas/sta systeem hebben, zodat ik nooit meer mijn data verlies. Maarja dat kost wel veel knaken. Maarja ik vind het eigenlijk het geld wel waard.

Ja zo'n sata ding heb je voor kleine 200 euro. Een 3TB schijf kost 130 euro (ik had diezelfde jaar geleden nog voor 70e, prijzen fluctueren extreem van die dingen) dus als je die er 2 in schroef.

Maar je kan ook 2 schijven van 2TB (80e per stuk) er in schroeven. Heb je 4TB en dat is voor de meeste mensen ook genoeg. Ik zelf wil graag al mijn films die tof zijn bewaren voor een mooie collectie, en met full hd films (10 gig per stuk) loopt dat dus snel op in de data opslag.

Maar ik had dus 1500 divx films waar ik echt jaren over gedaan heb om die te verzamelen. Maar die schijf is dus van de tafel gevallen toen hij aan't draaien was. Zo'n sata met 2 schijven kan je netjes opbergen in de meterkast en heeft dus minder risico op beschadiging. Maar ook zo'n ding kan kapot en je loopt dus altijd het risico dat een schijf kapot gaat. Als je echt full r*tard wilt gaan kan je ook een nas systeem aanschaffen. Daarmee heb je een extra schijf die eigenlijk als backup fungeert. Als er dan 1 schijf kapot gaat heb je altijd een backup schijf. Maarja, dat is natuurlijk weer een stapje duurder.

Er zullen vast wat ict wizkids mijn verhaal verbeteren omdat het misschien niet helemaal klopt.

Dus liefst zou ik een soort nas/sta systeem hebben, zodat ik nooit meer mijn data verlies. Maarja dat kost wel veel knaken. Maarja ik vind het eigenlijk het geld wel waard.

Je bedoeld een NAS ding ipv. een SATA ding. Een Network Attached Storage, daar gaan SATA schijven in inderdaad. Als je dan een 2-bay uitvoering hebt kan je hem inderdaad in RAID-1 (Mirror) draaien. De schijven vullen dan beide met dezelfde data, koop een nieuwe schijf, plug er in en hij vult beide weer. Gaat 1 schijf stuk heb je alle data nog. Gaan beide schijven stuk (bliksem inslag, brand, whatever) ben je wel alles kwijt. Gaat de NAS stuk moet je wel een nieuwe NAS kopen, aangezien de RAID vaak niet los per disk uit te lezen valt op een pc. Vaak kan je via USB aan die NAS weer een disk hangen en daar nog naar toe backuppen bijv. Dan nog blijft brand een issue. Maak van je foto's een backup op DVD bijvorrbeeld, dat je gedownloadde film kwijt bent is jammer, maar die download je wel weer of heb je al gekeken. Je kan zo'n NAS ook naar een externe locatie laten repliceren, vaak naar een NAS van hetzelfde merk. Dat is ook al veiliger. Je moet btw ook niet per ongeluk je files deleten, dan delete je van beide schijven en een virus is ook vervelend. Het is puur protectie tegen harddiskfalen, geen backup!

Mocht je er 1 willen raad ik een QNAP of Synology aan. Die ondersteunen ook dingen als couch potato en sickbeard, spot, nzb en torrent. Beide kunnen ook media streamen.

Je bedoeld een NAS ding ipv. een SATA ding. Een Network Attached Storage, daar gaan SATA schijven in inderdaad. Als je dan een 2-bay uitvoering hebt kan je hem inderdaad in RAID-1 (Mirror) draaien. De schijven vullen dan beide met dezelfde data, koop een nieuwe schijf, plug er in en hij vult beide weer. Gaat 1 schijf stuk heb je alle data nog. Gaan beide schijven stuk (bliksem inslag, brand, whatever) ben je wel alles kwijt. Gaat de NAS stuk moet je wel een nieuwe NAS kopen, aangezien de RAID vaak niet los per disk uit te lezen valt op een pc. Vaak kan je via USB aan die NAS weer een disk hangen en daar nog naar toe backuppen bijv. Dan nog blijft brand een issue. Maak van je foto's een backup op DVD bijvorrbeeld, dat je gedownloadde film kwijt bent is jammer, maar die download je wel weer of heb je al gekeken. Je kan zo'n NAS ook naar een externe locatie laten repliceren, vaak naar een NAS van hetzelfde merk. Dat is ook al veiliger. Je moet btw ook niet per ongeluk je files deleten, dan delete je van beide schijven en een virus is ook vervelend. Het is puur protectie tegen harddiskfalen, geen backup!

Mocht je er 1 willen raad ik een QNAP of Synology aan. Die ondersteunen ook dingen als couch potato en sickbeard, spot, nzb en torrent. Beide kunnen ook media streamen.

Thnx baas. Wat zijn de kosten van zo'n ding exclusief schijven?

Terug
Naar boven