XXL Nutrition

Meest griezelige film

E.T.
Zo slecht dat het gewoon eng is....

• Topic Starter Topic Starter
Dit vind ik misschien nog wel de meest 'enge' film die ik tot nu toe gezien heb, ik kreeg er een ontzettend ongemakkelijk gevoel van. Geweldige film als je het mij vraagt.

Inland Empire moet ook creepy zijn als je van dit soort dingen houdt. Het is geen horror in de klassieke zin, ik zou het eerder expressionistische verfilming van nachtmerries en angsten willen noemen.

Lynch is een ****ing baas.

haha, opt einde begon ik te lachen man, is ook een beetje grappig (einde thriller)

Wat vinden jullie van zombieland?

:roflol:, weet nog dat ik daar als kind eens een hele nacht van wakker heb gelegen en vele jaren nog aan gedacht heb. Ben er ook gans mijn leven nog achter blijven zoeken, en toen ik hem uiteindelijk meer dan 10 jaar later terugvond was ik teleurgesteld omdat ik hem totaal niet griezelig (meer) vond. :o

:roflol:, weet nog dat ik daar als kind eens een hele nacht van wakker heb gelegen en vele jaren nog aan gedacht heb. Ben er ook gans mijn leven nog achter blijven zoeken, en toen ik hem uiteindelijk meer dan 10 jaar later terugvond was ik teleurgesteld omdat ik hem totaal niet griezelig (meer) vond. :o

Zelfde hier,

Een vriendin zei dat ik die zeker moest kopen omdat het echt een cultfilm was.

met zen 3 in slaap gevallen.
Toch bleef ze goed bij stuk dat hij goed was.
Dan 2de poging, volgens mij was ik toen wel wakker gebleven maar herrinder me er niets meer van behalve dat hij heeel slecht was.

Tale of two Sisters (Janghwa, Hongryeon) redelijk onbekend maar wel goed freaky!

The Shinging en The Exorcist beide toppertjes.

Laatst bewerkt:
Dit vind ik misschien nog wel de meest 'enge' film die ik tot nu toe gezien heb, ik kreeg er een ontzettend ongemakkelijk gevoel van. Geweldige film als je het mij vraagt.

Inland Empire moet ook creepy zijn als je van dit soort dingen houdt. Het is geen horror in de klassieke zin, ik zou het eerder expressionistische verfilming van nachtmerries en angsten willen noemen.

Lynch is een ****ing baas.

+1 echt een held is hij. Ongekend. Samen met Lost Highway en Eraserhead mijn 4 favoriete films van hem.

28 weeks later heeft bij mij toch wel een indruk gemaakt. Eveneens Dawn Of The Dead (2004 versie, heb originele nog niet gezien)

Goeie opbouw van spanning en het mysterieuze (wat men niet begrijpt) is een goede truc om emotie (angst) bij de kijker los te wekken. Begrijp alleen niet waarom je dan zegt dat de film niet gezien hoeft te worden.
Die heb jij als filmfanaat nog niet gezien?

Die heb jij als filmfanaat nog niet gezien?
Ik heb ook maar een beperkte hoeveelheid tijd en je kan maar zoveel films zien als die vrije tijd toelaat. Ik heb vast ook wel films gezien die veel filmfanaten hier nog niet gezien hebben, dus beetje vreemde opmerking. Staat sowieso op de to see lijst trouwens, maar ik haal alles binnen via nieuwsgroepen en hij heeft daar tot nu toe nog niet op gestaan.

Ah ok, ik bedoelde het niet sarcastisch of zo hoor maar ik dacht dat jij zo'n beetje alle films gezien had en verbaasde me vanuit die gedachte erover dat je een culthit als deze niet herkende.

Aanrader, alhoewel de film net zo veel fans heeft als dat er mensen zijn die het helemaal niets vinden geloof ik.

Laatst bewerkt:
Brain dead, heb je ook nog wat comedy erbij gratis voor niks.

The thing is een klassieker, net als The shining en The exorcist. Dan ga je meer de psycho kant op.

Wil je meer het realistische type horror dan is Cannibal Holocaust wel nice.

The descent is een combi van thriller, horror en een beetje psycho. Neem wel zeker de Europese versie.

Alien en aliens voor meer sci-fi horror en actie.

De Saw reeks is leuk voor het visuele effect en de twist in het plot.

Hier nog wat meer titels: http://forum.dutchbodybuilding.com/...tste-update-24-november-2009-a-181211/#horror

Brain Dead :roflol: Die heb ik het eerst gezien toen ik 10-12 j was , echt de hele film zitten lachen .

Hoe kan deze vergeten worden ???

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De remake van The Hills Have Eyes (unrated) is ook nog niet vermeld.

@ Santino88

Omdat die films totaal, maar dan ook totaal niet eng zijn. Texas Chainsaw Massacre, mijn god wat was dat een saaie film. Heb er twee versies van gezien.

Wat ik een erg goede film vond was Blair Witch Project, maar echt eng... Je hebt daarvoor wel een dosis inlevingsvermogen nodig, dan is die vooral heel spannend. Zeker als je zelf eens in een tentje hebt gecampeerd ergens in een groot donker bos :D (Slovenie) kun je je goed inleven bij die film.

Mudholland drive was inderdaad enigszins griezelig, weird op een onaangename manier.

Wat ik als 16 jarige een enge film vond was The Matrix, op het moment dat Neo ontwaakt. Het idee dat alles wat je meemaakt niet 'echt' is (en in een versie die verder gaat: de mensen om je heen ook niet, je bent volledig 'alleen') werd daarmee even zo sterk verbeeld voor mij.

Verder inderdaad ook 'IT', maar daarvoor moet je wel echt jong zijn. Als 11-jarige vond ik m doodeng (het verhaal komt ook zo 'dichtbij', gezien die demoon ook vooral kinderen lastigvalt op hele dagelijkse momenten).

Alien was vooral een schrik-film, maar was verder niet eng.

Denk dat je op een bepaalde leeftijd films niet meer echt eng kunt vinden. Meestal gaat het om moordenaars, demonen, geesten, etc. Wie is daar nu bang voor? Hooguit kunnen ze je in een film laten schrikken. Vaak mis ik inlevingsvermogen bij die films.

Laatst bewerkt:
Ik vind eigenlijk niets echt 'eng' hoor, gewoon spannend of smerig.

Maar de Texas Chainsaw Massacre afbreken kan dus echt niet, ik stel een weekban voor.

Laatst bewerkt:
De originele Texas Chainsaw Massacre was wel redelijk nasty inderdaad :D

"The hills run red" vond ik wel niiiceee :D

Echt eng waren films alleen toen je nog 12 was. Maar een beklemmende sfeer kan je nog steeds wel ervaren, dat is dan ook waar voor mij de meest enge films het van moeten hebben.

Volgens m'n broertje is silent hill fokking eng. Ik zou het niet weten, ben een watje en hou niet van dat soort films. Doe mij Ice Age maar ofzo :)

Terug
Naar boven