MuscleMeat

Meest griezelige film

ik heb vroeger nachten lang wakker gelegen van "Silver bullet" en "The Howling"

was als de dood voor weerwolven :roflol:

Ah ok, ik bedoelde het niet sarcastisch of zo hoor maar ik dacht dat jij zo'n beetje alle films gezien had en verbaasde me vanuit die gedachte erover dat je een culthit als deze niet herkende.

Aanrader, alhoewel de film net zo veel fans heeft als dat er mensen zijn die het helemaal niets vinden geloof ik.

Dat mensen een film als Mulholland Drive niet goed vinden, is omdat ze de film niet begrijpen. Geen seconde mag je missen van die film of het verhaal ontloopt je... Heb 'm zelf een aantal keer moeten bekijken eer ik 't doorhad wat er aan de hand was.

Niet een meesterwerk, maar ik herinner me dat The Devil's Rejects ook vrij gortig/apart was.

Soms zijn de beste horrors niet de meest angstaanjagende films. Dus je moet ook even voor jezelf uitmaken of je kwaliteit wil, of pure horror/smerigheid.

Dat mensen een film als Mulholland Drive niet goed vinden, is omdat ze de film niet begrijpen. Geen seconde mag je missen van die film of het verhaal ontloopt je... Heb 'm zelf een aantal keer moeten bekijken eer ik 't doorhad wat er aan de hand was.

Volgens mij is er geen eenduidige allesomvattende uitleg van wat er nu precies gebeurd. Er zijn verschillende interpretaties van een aantal situaties te vinden en ik krijg toch enigszins de indruk dat Lynch ook niet echt de bedoeling had om er een eenduidig oplosbaar 'raadsel' van te maken. Als je het mij vraagt gaat het eerder om de verfilming van emoties, angsten en dromen alsof je zit te kijken naar een expressionistische schilderij die voor iedereen in nuance andere gevoelens kan oproepen dan dat er nu een of ander helder verhaal verschoven zit tussen de scenes door.

Kan ook gewoon zijn dat ik 'm niet helemaal begrijp :D
Ik weet wel dat David Lynch zichzelf, in oprecht overkomende bescheidenheid, meer als kunstenaar ziet dan als filmmaker. Hij schildert zelf ook.

Deze man heeft er in ieder geval wel wat tijd in gestoken en het meeste klinkt allemaal best logisch.

http://www.mulholland-drive.net/analysis/analysis01.htm

Psycho natuurlijk.

Candyman is ook een klassieker.

Laatst bewerkt:
The Shutter en The Eye waarschijnlijk, in beide gevallen niet de Hollywood versie uiteraard.

Goeie tip :thumbup:

Hellraiser, maar misschien 'helpt' het dat ik die film de eerste keer zag terwijl ik een LSD-trip genomen had. Was in ieder geval een zeer intens tripje toen.

Dead End

gebeurd geen ****.. maar toch echt zwaar freaky

Nosferatu met een overdosis paddo's.

evil ed :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Shakma" is ook goed :)
film over baviaan met way-too-much deca in z'n aderen, uitermate agressief

Shakma, wow dat iemand dat misbaksel nog kent.

The Ring. Heb ik een keertje een geintje mee uitgehaald. Ben zelf niet zo'n horrorfan, maar me broertje wel. Met zijn 4-en (incl. partners) bij hun thuis naar The Ring gekeken en het riep een heel apart sfeertje op.
Ik had de film al eens gezien, de rest niet. Ik had een collega gevraagd te bellen tijdens de film. Me broertje nam op .... "You've got 7 days...." Haha hij schrok zich lam die held! :D hihi....

Paranormal activity

Drag me to hell, schrok me keer op keer de t*ring (in de bios dan)

The Sitxh Sense vond ik ook aardig griezelig :thumbs:
Maar the shining toch het "engst" denk ik! Die wekt een hele beklemmende sfeer op wat ik bijvoorbeeld bij films als the ring totaal niet heb.

Terug
Naar boven