XXL Nutrition

Meest griezelige film

Hmm zo zie je maar dat dit toch behoorlijk persoonlijk is. Vond de Shining ook totaal niet eng/beklemmend of wat dan ook. De film had wel wat sfeer, maar verder deed ie me helemaal niets.

• Topic Starter Topic Starter
The Sitxh Sense vond ik ook aardig griezelig :thumbs:
Maar the shining toch het "engst" denk ik! Die wekt een hele beklemmende sfeer op wat ik bijvoorbeeld bij films als the ring totaal niet heb.

Drie dagen geleden nog gekeken, een erg goeie film, maar totaal niet eng.
Ik was niet 1x geschrokken en er was ook geen moment van echte spanning.

Japanse versie van The Grudge (Juon heet ie geloof ik). Heb deel 1 en 2 alleen in een pikdonkere kamer zonder afleiding zitten kijken. Ik scheet in m'n broek.
Mijn ervaring is dat enge films alleen tot hun recht komen als je er serieus naar wilt kijken. In gezelschap wordt de spanning vaak weggelachen met een k*topmerking van iemand die bang is om bang te worden. Dat is zonde.

White Noise, The Ring, Paranomal Activity, Mirror's...die vond ik allemaal wel aardig.

Ik vond enkel The Ring aardig freaky. Oja, Paranomal Acitivity deed het ook wel goed :thumb:

Carrie, Night of the Living Dead en de originele Texas Chainsaw Massacre hebben in dit topic ook wel een vermelding verdiend...

Carrie-Stephen-King_l.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

TexasChainsaw1.jpg

Yohan, jouw quote sloopt de layout. Heb de postings verwijderd.

Nou, ik zat anders wel flink in m'n broek te poepen bij die paranormal activity film trailer.

David Lynch heeft wel af en toe superenge of iig 'schrik'scenes maar voor de rest zijn het gewoon ****ing vage films/series. :p

Ik vond Bob in Fire walk with me of Twin Peaks ook supereng.

Wat mensen verstaan onder griezelig :roflol:

Griezelig is dat soms je hart in je keel zit, films als White Noise vallen daar niet bepaald onder, It moet je als klein kind gezien hebben, laatst zag ik em weer en vond ik er geen zak aan :D

http://www.youtube.com/watch?v=7Pdd9VBSoag

Aan de reacties te zien durf ik hier niet eens naar te kijken :roflol:

Valt heel erg mee hoor, het zijn niet bepaald dit soort schrikmomenten die films van Lynch zo griezelig maken als je het mij vraagt.

Net gekeken, snap er ook de bedoeling niet van, misschien moet ik de film gezien hebben, maar hiervan sprong ik niet bepaald van mijn stoel :D

Iemand Rosemary's Baby gezien? Is vrij oud (1968) maar moet erg creepy zijn heb ik me laten vertellen door horrorfanatici.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:haha::roflol:

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:38 ----------

Japanse versie van The Grudge (Juon heet ie geloof ik). Heb deel 1 en 2 alleen in een pikdonkere kamer zonder afleiding zitten kijken. Ik scheet in m'n broek.
Mijn ervaring is dat enge films alleen tot hun recht komen als je er serieus naar wilt kijken. In gezelschap wordt de spanning vaak weggelachen met een k*topmerking van iemand die bang is om bang te worden. Dat is zonde.

Inderdaad, dan is er gelijk geen fl**ker meer aan. Zulke films moet je, zeker de eerste keer dat je ze ziet, snachts alleen gaan kijken of anders zorgvuldig uitzoeken met wie je kijkt.

Bedankt voor de vele tips in dit topic trouwens, ben niet zo goed thuis in dit genre, ga gelijk ff e.e.a. downloaden. Mulholland Drive is bijna klaar

Mirrors is goed te pruimen, ook een vrij akelige scene van die zuster in bad :thumbup:

Iemand Rosemary's Baby gezien? Is vrij oud (1968) maar moet erg creepy zijn heb ik me laten vertellen door horrorfanatici.
Ja gezien. Maar je moet die film niet zien voor het horror gehalte imo, meer de spanning, suspense, het verhaal...

Terug
Naar boven