Fitness Seller

Meisje die K.O wordt geslagen door een jongen

Als de helft van Nederland het er niet mee eens is, is het dus niet gebaseerd op onze normen en waarden, lampie
Daarom hebben we ook mensen die wel iets van de normen en waarden snappen die deze wetten en regels maken, snappie?:o
Zodat al dat tokkie volk niet de sharia op zijn Nederlands kan invoeren met doodstraffen, etc.

Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

IJMUIDEN -
De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten hebben aangereden.

Dat meldt RTV Noord-Holland.
Twee verdachten van 14 en 15 zitten vast voor de mishandeling. De jongens komen uit Beverwijk en Heemskerk. Het meisje heeft aangifte gedaan van de mishandeling.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23101711/__Meisje__reed_scooter_aan___.html

Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

IJMUIDEN -
De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten hebben aangereden.

Dat meldt RTV Noord-Holland.
Twee verdachten van 14 en 15 zitten vast voor de mishandeling. De jongens komen uit Beverwijk en Heemskerk. Het meisje heeft aangifte gedaan van de mishandeling.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23101711/__Meisje__reed_scooter_aan___.html

Zie je die vieze h**r heeft het gewoon verdient! Kunnen alle pvv'ers nu weer snel naar dumpert gaan? Dank u!

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

Goed zo :D
lijkt me ook wel logisch, je kent me totaal niet, natuurlijk ben ik inferieur :roflol: Ben jij ook voor mij dusja.

Tuurlijk ken ik je wel, kijk hoe je hier doet :rolleyes: Tenzij je gespleten persoonlijkheid hebt ben je hier zoals in het echt lieve schat, maar blijkbaar is dat te moeilijk voor je om te begrijpen.

In het echt ben ik ook een eikel, mijn vrienden kunnen dat wel confirmen. :o

Tja, dan ben ik gelukkig toch anders dan het meerendeel van de achterlijke bevolking hier.
Tuurlijk moet je risico's afwegen (wapenbezit oid), maar kijk toch eens naar dat gastje..

Niet om op te scheppen maar ik heb wel vaker een ruzie, die dreigde uit te lopen tot vechten, gestopt.
ja, of dit later alsnog is gebeurt weet ik niet, maar op dat moment liep het goed af

In dit filmpje is het 2 tegen 1..2 personen om tegen te houden. Minimaal 2 filmen, hoeveel staan er aan de kant?
Sorry hoor, maar als mensen al bang zijn om als groep op te treden tegen 2 randdebielen, wat verwachten mensen dan als ze zelf de lul zijn?

normaal psychologisch verschijnsel hoor: hoe meer omstanders, hoe minder hulp.
(het zogenaamde bystander effect)

naar verschijnsel...

hij heeft wel gelijk hoor. MikoB is de gene die hier gewoon een goede discussie voert.

Vind half Nederland een mong**l en zegt dat ons rechtssysteem op onze waarden en normen zijn gebaseerd keurt het goed dat jonge meisjes beschadigd worden die hij overigens h**ren noemt.
Nee die kerel voert echt geweldige intelligtente discussies.

Heb je pech, want ik neem niks aan van inferieure wezens:o

Omdat je het Nederlandse rechtssysteem niet snapt, net als half Nederland, ben je idd een mong**l.
Ons rechtssysteem is gebaseerd op onze cultuur en waarden en normen, hieruit worden wetten en regels gemaakt om voor een goede samenleving te zorgen. De samenleving in Nederland is in mijn ogen al vrij goed, want je hebt alles wat je hartje wilt en hebt eigenlijk weinig tot niks te klagen. Daarbij geloof ik niet in een democratie, want het geeft mensen die er de ballen van snappen de kans hun stem uit te brengen. Een stem door iemand die zich verdiept in de materie en politiek begrijpt is veel meer waard dan de gemiddelde malloot die niet eens het partijprogramma weet/snapt.:o

Wat een aannames.

Omdat ik het niet eens ben met het Nederlandse strafrecht, is jouw conclusie dat ik het systeem niet begrijp en dus maar een mong**l moet zijn ???

Daarnaast maak je de aanname dat wij in een democratie leven. Dat is echter niet zo. Zie voorbeeld EU referendum 2010, waarin het volk een 'keuze' mocht maken over een Europese grondwet, welke resulteerde in een felle ''NEE''. Resultaat? De wet werd alsnog aangenomen. Conclusie; wij leven in een schijndemocratie.

Zie je hoe ik dat doe? Feiten baseren op daadwerkelijke feiten? Erg ironisch hoe je praat over mensen die niks begrijpen van de Nederlandse wetten c.q. politiek om vervolgens zelf elke plank mis te slaan.

Ga jij je nou maar concentreren op die eiwitten, misschien word het dan nog wat met je.

Vind half Nederland een mong**l en zegt dat ons rechtssysteem op onze waarden en normen zijn gebaseerd keurt het goed dat jonge meisjes beschadigd worden die hij overigens h**ren noemt.

man man man, maak eens onderscheid tussen trollen en serieuze reacties... :rolleyes:

Wat een aannames.

Omdat ik het niet eens ben met het Nederlandse strafrecht, is jouw conclusie dat ik het systeem niet begrijp en dus maar een mong**l moet zijn ???

Daarnaast maak je de aanname dat wij in een democratie leven. Dat is echter niet zo. Zie voorbeeld EU referendum 2010, waarin het volk een 'keuze' mocht maken over een Europese grondwet, welke resulteerde in een felle ''NEE''. Resultaat? De wet werd alsnog aangenomen. Conclusie; wij leven in een schijndemocratie.

Zie je hoe ik dat doe? Feiten baseren op daadwerkelijke feiten? Erg ironisch hoe je praat over mensen die niks begrijpen van de Nederlandse wetten c.q. politiek om vervolgens zelf elke plank mis te slaan.

Ga jij je nou maar concentreren op die eiwitten, misschien word het dan nog wat met je.

:roflol:

jesus wat een reactie.

wat zou jij dan voorstellen voor rechts systeem?

MikoB is een beetje naief. Hij denkt dat politici daadwerkelijk intelligent zijn.

Laatst bewerkt:
Ten eerste intelligtente? The f**k dude...
Hier trek je alweer foute aannames, het rechtssysteem straft de daders op de juiste manier. Blijkbaar zien veel mensen alleen de buitenlanders (altijd weer die kut buitenlanders!) en het feit dat een meisje geslagen wordt. Dus de combi buitenlanders + weerloos arm meisje is genoeg voer voor de racisten om weer flink te gaan haten. Je vergeet misschien dat er dagelijks mensen in elkaar worden gemept, waar geen aangifte van wordt gedaan. Tuurlijk is het erg voor het meisje en heeft ze het niet verdient, het enige wat ik met die comments wilde aantonen is hoe snel mensen conclusies trekken en voor eigen rechter gaan spelen. Oké deze jongen slaat een meisje, maar kom op hij heeft haar niet vermoord of zo? De reacties hier en op fb, dumpert, geenstijl, etc. zijn 100x erger dan wat deze jongen heeft gedaan.

VB: Die vent moeten ze in een kooi gooien met andere tokkies en elkaar laten afmaken.

Kom op zeg hoe belachelijk kun je jezelf maken, geweld met geweld oplossen, ja dat werkt zo lekker... Het rechtssysteem is er om een reden, anders was het chaos en werden mensen afgemaakt/gelyncht om niks. Voor voorbeelden kijk je maar naar Afrika.

Wat een aannames.

Waarmee ben je het dan niet eens qua Nederlands strafrecht? Dat deze persoon een veel te lage straf krijgt? Voor zover ik weet is er nog GEEN straf uitgesproken en ga jij je mond alweer voorbij en trek je weer te snelle conclusies.

Ooit gehoord van protesteren, dat RECHT zou je eens moeten gebruiken?
Daarbij was het niet 2010, maar 2005 waarbij de Nederlanders NEE stemde tegen.
Ik quote "In Nederland was het eveneens een raadgevend referendum. Dat houdt in dat de bevolking alleen een advies kan geven. Het is vervolgens echter aan de Tweede Kamer en Eerste Kamer om de uiteindelijke beslissing te nemen over het al dan niet accepteren van de ontwerptekst voor het verdrag."

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederl...tot_vaststelling_van_een_Grondwet_voor_Europa

inb4 wikipedia is geen goede bron, want bla bla.

Zie je hoe je weer niet verdiept hebt en weer te snelle conclusies trekt? Zie je de vicieuze cirkel al? Wel een mening hebben, maar er werkelijk waar niks van begrijpen:o

Waarmee ben je het dan niet eens qua Nederlands strafrecht? Dat deze persoon een veel te lage straf krijgt? Voor zover ik weet is er nog GEEN straf uitgesproken en ga jij je mond alweer voorbij en trek je weer te snelle conclusies.

Ooit gehoord van protesteren, dat RECHT zou je eens moeten gebruiken?
Daarbij was het niet 2010, maar 2005 waarbij de Nederlanders NEE stemde tegen.
Ik quote "In Nederland was het eveneens een raadgevend referendum. Dat houdt in dat de bevolking alleen een advies kan geven. Het is vervolgens echter aan de Tweede Kamer en Eerste Kamer om de uiteindelijke beslissing te nemen over het al dan niet accepteren van de ontwerptekst voor het verdrag."

Zie je hoe je weer niet verdiept hebt en weer te snelle conclusies trekt? Zie je de vicieuze cirkel al? Wel een mening hebben, maar er werkelijk waar niks van begrijpen:o

Exact, te lage straffen. Er is geen straf uitgesproken en dat zal ook niet gebeuren, 30 uur schoffelen noem ik geen straf. Nederland, en de EU zijn gewoon zwakzinnig. Onze bestuurders geloven niet in langdurig straffen maar in ''opvoeden''. Wat ze niet begrijpen is dat dat simpelweg niet werkt bij dit soort figureren.

Daarnaast heb ik het puur over het democratische verschijnsel genaamd ''referendum''. Misschien moet je eens de definitie van een democratie opzoeken. Als een meerderheid ergens voor kiest dan moet dat gebeuren. Dat er een wetten maker is die aan referendum het oogmerk ''raadgevend'' heeft gegeven om, indien de uitkomst van het referendum niet bevalt, het geheel maar naast zich neer te kunnen leggen, IS DUS PRECIES HET PROBLEEM. Wij kiezen geheel democratisch voor een regering welke vervolgens heel ondemocratisch achter de schermen kleine regeltjes toevoegt c.q. aanpast om maar hun eigen wil door te kunnen drukken.

En excuses, het was 2005, gaat het om het jaartal of gaat het om de inhoud? Mensen zoals jij denken in hokjes zonder dat ze het doorhebben. De wetten makers stellen de regels op welke jij blind accepteert, dat is wel duidelijk. Typerend Nederlands ook, overigens.

Exact, te lage straffen. Er is geen straf uitgesproken en dat zal ook niet gebeuren, 30 uur schoffelen noem ik geen straf. Nederland, en de EU zijn gewoon zwakzinnig. Onze bestuurders geloven niet in langdurig straffen maar in ''opvoeden''. Wat ze niet begrijpen is dat dat simpelweg niet werkt bij dit soort figureren.

Daarnaast heb ik het puur over het democratische verschijnsel genaamd ''referendum''. Misschien moet je eens de definitie van een democratie opzoeken. Als een meerderheid ergens voor kiest dan moet dat gebeuren. Dat er een wetten maker is die aan referendum het oogmerk ''raadgevend'' heeft gegeven om, indien de uitkomst van het referendum niet bevalt, het geheel maar naast zich neer te kunnen leggen, IS DUS PRECIES HET PROBLEEM. Wij kiezen geheel democratisch voor een regering welke vervolgens heel ondemocratisch achter de schermen kleine regeltjes toevoegt c.q. aanpast om maar hun eigen wil door te kunnen drukken.

En excuses, het was 2005, gaat het om het jaartal of gaat het om de inhoud? Mensen zoals jij denken in hokjes zonder dat ze het doorhebben. De wetten makers stellen de regels op welke jij blind accepteert, dat is wel duidelijk. Typerend Nederlands ook, overigens.

denk je dat straffen wel zin heeft?

normaal psychologisch verschijnsel hoor: hoe meer omstanders, hoe minder hulp.
(het zogenaamde bystander effect)

naar verschijnsel...

Inderdaad!! Als je in gevaar bent en er zijn veel omstaanders, en niemand reageert, richt je dan tot één persoon: "hey jij met je rode sweater, bel de politie en een ambulance", of iets dergelijks. Dit werd getest in een experiment en het werkt. Niet altijd maar in de meeste gevallen wel/

Wat ook werkt, en een aanvaller vaak kalmeert (maar ik niet aanraad) is je als omstaander je gewoon op het slachtoffer leggen. Als het ware het slachtoffer bedekken. Hangt af van de situatie. In deze situatie zou het gewerkt hebben, omdat de daders niet in een soort van blinde massawoede zich op 1 slachtoffer richtten. Ze waren als het ware niet "out of control". Ik zag eens, op het internet, 5 jongeren op 1 slachtoffer springen. Op zijn hoofd, werkelijk een poging de persoon gewoon te verbrijzelen. Bij zoiets hou je best afstand, film je, en bel je de politie. Zie je dat ze geen wapens gebruiken en denk je, uit ervaring, er wel een paar neer te kunnen maaien, dan denk ik dat je moreel verplicht bent in te grijpen. Desnoods pak je ergens een steen en sla je er mensen mee op de kop (als de aanval zo erg is dat er geen twijfel is dat ze het slachtoffer proberen te vermoorden. Just my 2 cents.

Bron? Uit welke onderzoeken concludeer jij dit of is dit natte vingerwerk? Dan verwijs ik je graag weer naar de laatste zin van mijn vorige reactie.
"Democratie:
Staatsvorm waarin (een vertegenwoordiging van) het volk de hoogste macht heeft die een overwegende invloed heeft op het beleid van gemeenten, provincies en rijk. Omdat het regeren van een land echter onmogelijk is als er grote groepen moeten beslissen word er altijd gekozen voor het benoemen van een wettelijke vertegenwoordiging."
Bron: http://leiden.christenunie.nl/Woordenlijst_Politiek_Jargon

Gast, kom op zeg, moet ik nu echt hierop gaan reageren? Daarbij kun je de regering gewoon omver werpen/protesteren hoor als het echt zo erg is? Met de meerderheid van Nederland lukt je dat wel...:rolleyes:
Het gaat erom dat je kennis dusdanig fout is dat je niet eens het correcte jaartal kan noemen. Deed een politicus dit dan kreeg die een shitstorm aan kritiek, van o.a. jou. Voorbereid discussiëren is wel het belangrijkste aan een discussie. Zelfde als je mening ventileren zonder er maar iets van te weten en jezelf er niet in verdiepen, maar wel een mening te vormen en deze voor juist aan te nemen.

De regering en ministers maken idd het merendeel van de wetten, nadat ze door de meerderheid van het land zijn verkoze. Dat is toch democratie of niet?:o

Jij wordt mijn favorietje MikoB, gewoon al omdat je voorgesteld hebt dat ik beter niets meer post :)

Ten eerste intelligtente? The f**k dude...
Dat is omdat hij heel snel typte in een hevige reactie, typo's do happen, get used to it.

Oké deze jongen slaat een meisje, maar kom op hij heeft haar niet vermoord of zo? De reacties hier en op fb, dumpert, geenstijl, etc. zijn 100x erger dan wat deze jongen heeft gedaan.

Ik dacht het niet, hij heeft nog altijd niets geïncasseerd. Volgens de sharia mag het slachtoffer iemand aanduiden welke deze persoon dezelfde behandeling mag geven.

In BE kan zelfs de familie van een moordenaar asiel aanvragen met als reden "weerwraak", of met andere woorden: omdat de familie van het slachtoffer volgens lokale wetten iemand van de familie van de dader mag vermoorden. Vind ik ergens niet normaal, wet is wet...

geweld met geweld oplossen, ja dat werkt zo lekker...
Ja.. sharia, kalifaat, een dief de handen afhakken werkt toch lekker preventief en zelfs ook niet preventief (het is moeilijker om iets te stelen zonder handen, dan met handen)

Voor voorbeelden kijk je maar naar Afrika.
Zoals?

In BE houden ze geen referenda, daar beslissen de politiekers wat ze willen, zonder inmenging van het gewone volk.

Ik kreeg 16 uur eten scheppen in een bejaarde tehuis voor dit soort shit op mn 14e, dus pls niet gaan praten alsof hen wat ergs staat te wachten
Het ging er mij om dat beweerd werd dat een 14-jarige niet vastgehouden kan worden. Klopt niet.

Nee, was eenmalig en geen meisje.
Blijft een mishandeling en een zeer lage straf, iets wat altijd een probleem is in NL
Dus na een taakstraf heb je het niet opnieuw gedaan? :D

Moest het je interesseren, hieronder beetje algemeen over probleemjongeren, jeugdstrafrecht, "6 MAANDEN OPSLUITEN VERDOMME!!!!" enzovoort... na 8,5 jaar werken met zo'n kerels en hun gezin. Ga het gewoon telkens copypasten in topics als deze, want de discussies lopen toch steeds op dezelfde manier.. :p

Probleem is weer (zoals in elk topic over zo'n jongeren) dat de meesten vanuit een buikgevoel reageren. Valt natuurlijk niet goed te praten en die kerel mag gestraft worden, maar dan moet die straf er in de eerste plaats voor zorgen dat het niet opnieuw gebeurt. De meesten denken precies alsof jeugdrecht nergens op gebaseerd is terwijl er constant onderzoek gedaan wordt naar oorzaken van jeugdcriminaliteit, effecten van straffen, ... en het jeugdrecht daaraan aangepast wordt.

Justitie staat gewoon haaks op enkele beginprincipes die je moet gebruiken bij straffen om effectief te zijn; de straf moet bijvoorbeeld zo snel mogelijk na de feiten gebeuren en straffen moet consequent gebruikt worden... Een jeugdrechtbank neemt soms 6 maand tijd vooraleer een jongere voor dient te komen terwijl - volgens onderzoek - een straf minder effectief blijkt te zijn van het moment dat het meer dan 2u uitgesteld wordt. Consequent is het ook niet, aangezien niet alle delicten geregistreerd of opgevolgd worden. Niet iedereen dient klacht in, de daders zijn niet bekend of pv's worden geseponeerd omdat het first offenders zijn die een licht misdrijf plegen.

Dat laatste doen ze omdat uit onderzoek blijkt dat 'het criminaliseren' van jongeren ervoor zorgt dat ze dan net vaker recidiveren. Deviant gedrag is eigen aan pubers en in de meeste gevallen (+90%) plegen ze geen tweede misdrijf indien er niet al te veel aandacht aan besteed wordt. Omgekeerd plegen sommigen net vaker nog een delict als men zich er op fixeert.

Een jeugdrechter mag ook pas in laatste instantie (wanneer alle andere mogelijkheden uitgeput zijn en niets helpt) een jongere in een gesloten instelling of jeugdgevangenis plaatsen omdat vrijheidsbeperkende maatregelen bij veel jongeren traumatiserend werkt en ook weer het omgekeerde effect heeft. En ja, die klappen kunnen voor dat meisje ook traumatiserend geweest zijn, maar zo'n jongen nog wat extra 'littekens' geven kan heel contraproductief werken. Alternatieve maatregelen (zoals een taakstraf of verplichte gezinsondersteuning) blijken véél efficiënter te zijn als het om jongeren gaat.

Los van wat justitie hiermee aanvangt (en dan ga ik er voor het gemak maar vanuit dat het echt een 'probleemjongere' is);

Zo'n kerel is vooral een 'symptoomkind' van een gezin dat niet functioneert zoals het hoort in onze maatschappij. De kans is heel groot dat die jongen niet uit een doorsnee gezin komt wat ervoor zorgt dat hij bijvoorbeeld onvoldoende grenzen kent, gebrekkige (of compleet andere) normen en waarden, hoeft amper verantwoordelijkheid te dragen voor wat hij doet, de ouders weten structureel niet hoe je kinderen opvoedt, er is niemand aanwezig om de kinderen te controleren... Zijn maar enkele voorbeelden. Natuurlijk moet hij zich verantwoorden voor zijn gedrag, je kan niet alles op de ouders afschuiven. Vaak is het gewoon de eerste keer dat hij op een duidelijke grens botst en moeten zo'n kerels echt nog leren wat kan en wat niet.

Daarmee kom je weer bij 'hoe voorkom je dit in het vervolg'? Simpelweg door de negatieve factoren in de omgeving van zo'n jongen bij te sturen en natuurlijk ook werken met die jongere zelf. Gaat over systemen binnen het gezin, school, vriendenkring, vrijetijdsbesteding... Een pak efficiënter dan 'opsluiten voor 6 maand' zonder verdere begeleiding. Probleem is dat die jongens vaak te lang onder de radar van jeugdzorg of jeugdrechtbank blijven waardoor ze eigenlijk al veel te lang ontspoord zijn en het enorm veel moeite kost om hem uit die vicieuze cirkel te halen.

ALLES wat ik getypt heb is trouwens gebaseerd op onderzoek dat we gebruiken op mijn werk en ervaring in de praktijk. Onder andere studies door van der Laan, Schubert, Boone&Poort... Moest ander onderzoek het tegendeel beweren, mag je die altijd posten. Wil niet beweren dat ik de absolute waarheid zou kennen.

kusjes mat
xx

Het zou een interessant onderwerp voor een afstudeerscriptie zijn. Een aantal van dit soort 'high' profile mishandelingen onderzoeken die de afgelopen jaren gepleegd zijn, denk bijv aan die belgen of dat jochie van niet zo lang geleden, en de daaropvolgende strafmaat. Volgens mij roept iedereen maar wat over de strafmaat in nl, vaak gebaseerd op eigen biased ervaringen of strafmaten uit langvervlogen tijden. Het zal mij benieuwen wat daar uitrolt.

Terug
Naar boven