XXL Nutrition

Meisje die K.O wordt geslagen door een jongen

stoer! meisjes vallen op badboy's

Alpha

Jammer dat hij doorgaat na die eerste b*ch slap.

Vinnet nie :o

eheh grapjeuh :D Heb het in spoiler gezet aangezien de meesten mijn gejankt wsl wel al beu zijn.

Heb het nog eens gecheckt en was blijkbaar een typo omdat ik de tekst niet kon kopiëren. Het gaat effectief in allebei de onderzoeken om jongens én meisjes. Blijft een feit dat in die documenten recidive bij plaatsing ligt tussen 60 en 54 procent ligt, bij een werkstraf 'maar' 42 procent. Verder bestaat er overigens geen onderzoek daarover in België en Nederland.
niemand oppert ook dat jongeren die wat graffiti op een muur spuiten jaren in de cel moeten zitten:eyes:
Bwa, las hier nochtans '30 jaar wegstoppen' om die klappen... Had zelfs geen zin om het te gaan hebben over de effecten van zo'n straffen :roflol:
Je hoeft ook geen zware misdrijven te plegen om geplaatst te worden. Er zit nogal wat tussen graffiti spuiten en een moord plegen waarvoor je in een gewone gesloten instelling terecht kan komen.
Als je iemand wat langer in de gevangenis ziet branden is dat fijn voor de rechtvaardigheid en voor de slachtoffers.
Vond deze wel een eye opener. Sta daar helemaal niet bij stil omdat ik aan de andere kant van zulke incidenten sta en echt geen vergeldingsdrang voel bij zo'n dingen. Uiteindelijk kan je niet 100% objectief zijn denk ik als je met zo'n kerels samenleeft. Dan zie je ze 's avonds huilen in hun bedje naast hun teddybeer :( (serious). Zie hetzelfde bij mijn collega's.

Ons interesseert wat werkt bij die jongeren, niet hoe hard hij gestraft wordt en of de omgeving daarmee tevreden is.

Studies:
(gaan allemaal over minderjarigen)
Harder straffen werkt meestal niet. Hoewel veel mensen denken dat harder straffen werkt, blijkt al jaren uit onderzoek dat harder straffen en met name opsluiten of "boot camps" een averechts effect hebben op de criminaliteitscijfers.
( Tonry, 1995; Howell, 1997; in: Junger-Tas, 2006).
Verschillende factoren vergroten de kans op recidive. Een plaatsing op jonge leeftijd, bijvoorbeeld. Bovendien blijkt er meer recidive te zijn na een verblijf in de jeugdgevangenis van Everberg dan na een verblijf in de gewone (gesloten) jeugdinstellingen.
(Jeugdbescherming in kort bestek, 2005)
A recent German secondary analysis confirmed findings that “tough on crime” strategies such as longer incarcination are ineffective (Heinz, 2005).
A Finnish study by Korander and Törrönen (2005) confirms the negative effects of a zero-tolerance project which was carried out between August 1999 and July 2000 in Tampere. Following the American example ”disruptive” behaviour was repressed and, if possible, sanctioned immediately. After all, the study showed that a lowered level of tolerance can have unwanted and uncontrollable consequences, which supports Braithwaite and Drahos’ (2002) view that zero tolerance approaches might have serious damaging effects such as increased drug use.
A recent development in Europe - the tendency to transfer adolescent to adult court proceedings as in Belgium (Van Dijk & Nuytiens, 2004) - ignore the American evidence that this increases the risk that the young offender will be incarcerated and be more likely to re-offend (Bishop, 2000). In contrast, community service has a more positive impact on recidivism, at least partly due the perceived fairness of the sentence (Killias, Aebei & Ribeaud, 2000), which increases the willingness of the offenders to reintegrate (Rex & Gelsthope, 2002).
In general, a juvenile’s involvement with the justice system seems to have a negative impact on his/her psycho-social development, even in systems which aim to help rather than repress (Gatti, Tremblay, & Vitaro, 2005).
De 4 hierboven komen uit Review of Good Practices in Preventing Juvenile Crime in the European Union. Alex Stevens, Isabel Kessler and Ben Gladstone, 2006)
Supervisie en (gevangenis)straffen hebben hooguit een matig effect op recidive en soms zelfs een averechts effect; ze leiden tot meer recidive. Daarentegen zijn de effecten van behandeling consistent positief en relatief groot.
(Lipsey, M.W. & Cullen, F.T., 2007. The effectiveness of correctional rehabilitation: a review of systematic previews.)
Experiment in Australië waarbij jongeren door de politie of een speciale jeugdbrigade een waarschuwing krijgen ipv meteen doorverwezen te worden naar het gerecht om zo criminaliteit op volwassen leeftijd te voorkomen.
Dit onderzoek laat zien dat het geven van waarschuwingen een kostenbesparende maatregel is, maar bovendien dat de meerderheid (69% van 14572 jongeren) van jonge delinquenten die een waarschuwing hebben gekregen minder snel opnieuw in contact komen met justitie voor hun 17de levensjaar dan jongeren die voor de rechtbank moesten verschijnen.
Dennison, S., Stewart, A., & Hurren, E. (2006). Police cautioning in Queensland: The impact on juvenile offending pathways. Trends and Issues Paper, 306, Australian Institute of Criminology.
Een soortgelijk onderzoek;
Resultaten laten zien dat 42% van de jongeren die een waarschuwing kregen opnieuw de fout in gingen binnen vijf jaar. Deze aantallen zijn kleiner dan de gemiddelde recidivecijfers van jongeren die gelijk naar de rechtbank worden gestuurd, namelijk 63%.
(Chen et al, 2005; in Vignaendra & Fitzgerald, 2006)
Uit onderzoek bleek dat jongeren die verwezen werden naar herstelbemiddeling beter deden op recidive dan de andere groep die een jeugdrechtelijke sanctie opgelegd kreeg.
(The long-term impact of restorative justice programming for juvenile offenders. Journal of Criminal Justice, 2007)
Kom ook overal de term massamedia tegen als het over de perceptie van jeugdcriminaliteit gaat. Men denkt dat jongeren losgeslagen zijn en criminaliteit stijgt terwijl dit helemaal niet zo is. Las ook enkele keren 'verbitterde massa' en zo die roepen om hardere straffen :p

Uit de meta-analyse van Mason en Prior (2008) blijkt dat werkrelaties met delinquenten moeten gebaseerd zijn op empathie, warmte, vertrouwen, respect en ervaring, zodat supervisie gericht kan zijn op het versterken van motivatie en gedragsverandering.
(Gesloten residentiële jeugdzorg als veilige haven, Netty Jongepier; People who Offend, Youth Justice Board.)
hihi :$

Ga er mijn tijd niet meer in steken voor de rest. Kan er nog een resem tegenaan gooien, maar zal toch niets veranderen voor mensen die al een mening hebben. Heb er zo al lang genoeg aan gezeten :o

Goeie combinatie

De politie heeft zondag een derde verdachte aangehouden, die betrokken zou zijn bij de gefilmde mishandeling van een 15-jarig meisje in IJmuiden.

Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt, weet het ANP. Het gaat om een 15-jarige knaap uit Heemskerk. Vorige week donderdag werden al twee jongens in de kraag gevat. Zij zitten nog altijd in de cel en worden maandagmiddag voorgeleid voor de rechter-commissaris, die bepaalt of ze langer blijven vastzitten.

Het slachtoffer moest een paar keiharde beuken incasseren van de lafbekken. Ze werd met een zware hersenschudding in het ziekenhuis opgenomen, maar is inmiddels weer thuis. Voor beeldmateriaal van de schandalige actie kunt u hier terecht.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/09/mishandeling_meisje_15_derde_v.html

Mat, zonet was ik met mijn dochter en mijn vrouw, na school, in een park, waar een schommel en zo'n dingen staan.Er was een vader die, een twintigtal meter achter ons zat, ook op een bankje, aan de telefoon aan het praten met zijn vrouw. Hij was er met zijn dochtertje van een jaar of drie/
Hij was aan het tieren en het roepen aan de telefoon: hij schold de moeder uit van h**r, smerige t**f, rot wijf, ... .echt alles, terwijl het vol met kleine kinderen liep. Er waren enkel vrouwen in het park. Ik was de enige man. Mijn dochtertje hoorde de man roepen en keek en ze "voelde" de agressie van de man en was heel bang. Een aantal moeders keken hem aan en hij begon tegen iedereen te roepen dat ze niet moeten luisteren en zo niet moeten kijken hun met hun eigen zaken moeten moeien. Moeilijk als die zo aan het schreeuwen is. Mijn vrouw voelde dat ik op het punt stond hem "aan te spreken" en wees me direct op mijn belofte. Echter... kon ik het niet laten en keek ik naar hem om en hij bleef roepen. Toch ben ik er niet op ingegaan. Hij vertrok en bleef roepen, doch wat stiller en keek niet meer naar mij maar naar een paar vrouwen. Toen hij weg was voelde ik me toch wat een kutkop. DIe man verdiende eigenlijk een pak rammel maar het enige slachtoffer zou zijn dochtertje geweest zijn. Erg dat haar vader zo praat met haar moeder; Een echt stuk uitschot.

Ik kreeg een pluim van mijn vrouw :)

Yeah I know, completely off topic. Bite me :)

Mat, zonet was ik met mijn dochter en mijn vrouw, na school, in een park, waar een schommel en zo'n dingen staan.Er was een vader die, een twintigtal meter achter ons zat, ook op een bankje, aan de telefoon aan het praten met zijn vrouw. Hij was er met zijn dochtertje van een jaar of drie/
Hij was aan het tieren en het roepen aan de telefoon: hij schold de moeder uit van h**r, smerige t**f, rot wijf, ... .echt alles, terwijl het vol met kleine kinderen liep. Er waren enkel vrouwen in het park. Ik was de enige man. Mijn dochtertje hoorde de man roepen en keek en ze "voelde" de agressie van de man en was heel bang. Een aantal moeders keken hem aan en hij begon tegen iedereen te roepen dat ze niet moeten luisteren en zo niet moeten kijken hun met hun eigen zaken moeten moeien. Moeilijk als die zo aan het schreeuwen is. Mijn vrouw voelde dat ik op het punt stond hem "aan te spreken" en wees me direct op mijn belofte. Echter... kon ik het niet laten en keek ik naar hem om en hij bleef roepen. Toch ben ik er niet op ingegaan. Hij vertrok en bleef roepen, doch wat stiller en keek niet meer naar mij maar naar een paar vrouwen. Toen hij weg was voelde ik me toch wat een kutkop. DIe man verdiende eigenlijk een pak rammel maar het enige slachtoffer zou zijn dochtertje geweest zijn. Erg dat haar vader zo praat met haar moeder; Een echt stuk uitschot.

Volg zo iemand de volgende keer, dan weet je waar diegene woont en pakken we hem met de DBB knokploeg als hij een keer alleen is. Lul dat het is.

Hoe oud ben je? :roflol:

Kreeg je thuis ook een snoepje omdat je je zo goed gedroeg? :roflol:

Hoe oud ben je? :roflol:

Kreeg je thuis ook een snoepje omdat je je zo goed gedroeg? :roflol:

Als je ooit vader wordt zal je dit beter begrijpen. Idioot.
Ontgroei nu maar je luier.
En neen, thuis was er sprake van zware kindermishandeling dus hou nu maar je mond, want veel zinnigs komt er niet uit.

Terug
Naar boven