XXL Nutrition

Meisje die K.O wordt geslagen door een jongen

214yr8n.gif

maar ik bedoel 14 jaar is al bijna het halve leven van disturbed en bijna mijn hele leven. Als je het zo bekijkt is 14 jaar toch erg veel

Even in detail gaan:
Haar man verkrachtte eerst 5 tienermeisjes en ze heeft slaapmiddel toegediend aan 1 ander slovaaks meisje
6 tieners welke de rest van hun leven daar nog problemen mee zullen hebben = hoeveel jaar tot aan hun dood?

Daar krijgt ze 5 jaar voor, maar ze moet er maar 3 in de gevangenis zitten.

Daarna ontvoert haar man weer 6 meisjes waar zij weet van heeft.
2 ervan laat ze sterven van de honger terwijl ze wel de honden eten geeft...

2 ervan worden bevrijd

Hoeveel jaren heeft ze van die meisjes ontnomen?

16 jaar gevangenis + de vorige 3 = 19 jaar gevangenis voor 2 moorden (in amerika zou dat 2x levenslang zijn) en het folteren en helpen verkrachten van 11 tienermeisjes, ( in amerika zou dat 11x een aantal jaren zijn) lijkt mij niet zo lang dan.

link naar al die onderzoeken?
Lol, denk dat ik er een 30-tal nodig heb voor m'n post... Ga me nu niet meteen een hele nacht bezighouden met studies opzoeken en de abstracts posten. Kijk liever een hoop dvd'tjes :D

Hier een pdf met talloze onderzoeken en de belangrijkste bevindingen erbij rond jeugdcriminaliteit. Als je iets niet terugvindt, laat het maar weten. :p
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/bijlage-literatuur-zsm-j-impact-r_d-pdf.662044/

Heb er eentje uitgepikt die m'n post eigenlijk samenvat:
Uit onderzoek blijkt dat traditionele straffen of ‘get tough’ methodes zoals opsluiten, ‘scared straight’ programma’s e.d. niet effectief zijn. Dit komt door het stigmatiserende effect van het labellen van jongeren, door versterking van het criminele gedrag als resultaat van collectieve opsluiting, door het gebrek aan prosociale invloeden en doordat het gedrag dat ten grondslag ligt aan de criminaliteit niet wordt aangepakt. Effectieve programma’s zijn gericht op de onderliggende factoren van het delictgedrag en zijn gericht op het verminderen van risicofactoren, zoals het disfunctioneren van het gezin, een delinquente vriendenkring, alcoholgebruik, en het versterken van beschermende factoren zoals goede opvoeding, een positief rolmodel hebben of parttime werk. Doorgaans wordt getracht om te voorkomen dat jongeren het strafrechtsysteem ingaan. Effectieve aanpakken bevatten vaak programma’s waarbij familie, school of behandeling en diensten in de samenleving worden betrokken. Het is dan ook een voorwaarde dat het justitiële systeem samenwerkt met andere organisaties (ook behandelaars, afkickorganisaties, GGZ etc.) om alle problemen te adresseren. Deze programma’s zijn ook kosteneffectief.
Noetic Solutions Pty Limited. (2010). A Strategic Review of the New South Wales Juvenile Justice System: Report for the Minister for Juvenile Justice.
faker :)

Bijlagen

Even in detail gaan:
Haar man verkrachtte eerst 5 tienermeisjes en ze heeft slaapmiddel toegediend aan 1 ander slovaaks meisje
6 tieners welke de rest van hun leven daar nog problemen mee zullen hebben = hoeveel jaar tot aan hun dood?

Daar krijgt ze 5 jaar voor, maar ze moet er maar 3 in de gevangenis zitten.

Daarna ontvoert haar man weer 6 meisjes waar zij weet van heeft.
2 ervan laat ze sterven van de honger terwijl ze wel de honden eten geeft...

2 ervan worden bevrijd

Hoeveel jaren heeft ze van die meisjes ontnomen?

16 jaar gevangenis + de vorige 3 = 19 jaar gevangenis voor 2 moorden (in amerika zou dat 2x levenslang zijn) en het folteren en helpen verkrachten van 11 tienermeisjes, ( in amerika zou dat 11x een aantal jaren zijn) lijkt mij niet zo lang dan.

had het niet over dit geval specifiek. Ga daar verder niet op in of de straf hier gerechtigd is. Maar het algemeen en over de mensen die gewoon schreeuwen harder straffen!

Kijk wie schopt daar kinderen,
Kijk wie schopt daar hard op iemands hoofd?
Tis een vreemde zeker, die verdwaald is zeker.
Dat is wat men in Den Haag geloofd.

Een Marokkaan, een Marokkaan.
Is stoer genoeg om meisjes te slaan.
Maar gaat huilen bij de rechter,
dan mag tie snel weer gaan.
Koekoek.

• Like
Waarderingen: DrX
Kijk wie schopt daar hard op iemands hoofd?
Tis een vreemde zeker, die verdwaald is zeker.
Dat is wat men in Den Haag geloofd.

Een Marokkaan, een Marokkaan.
Is stoer genoeg om meisjes te slaan.
Maar gaat huilen bij de rechter,
dan mag tie snel weer gaan.
Koekoek.

hahahaha misschien een mooie vervanger voor die sinterklaasliedjes :D:D:D:D:cheer:

Ten eerste intelligtente? The f**k dude...

Als dit je pet al te boven gaat, dat gewoon in de snelheid van het typen fout ging denk ik dat je moet accepteren dat een forum te ingewikkeld voor jou is.

Hier trek je alweer foute aannames, het rechtssysteem straft de daders op de juiste manier.

Mij beschuldigen van aannames en vervolgens zelf met de aanname komen dat het rechtssysteem juist straft.
Overigens klopt alles wat ik daar zeg hoor.
Over de juiste manier valt te discuseren, maar gezien de arrogantie denk ik dat een lesje vanuit de maatschappij effectiever is.
En bovenal gun ik ze dat van harte.

Blijkbaar zien veel mensen alleen de buitenlanders (altijd weer die kut buitenlanders!) en het feit dat een meisje geslagen wordt. Dus de combi buitenlanders + weerloos arm meisje is genoeg voer voor de racisten om weer flink te gaan haten.

Ik ben geen racist en heb ook niks over de huidskleur gezegd.
Heb slechts over de daad geoordeeld, en die vind ik walgelijk en laf, ook als het door een blanke man gedaan werd.
Maar dat Marokkanen vaak dit soort laf gedrag vertonen valt gewoon op.

Je vergeet misschien dat er dagelijks mensen in elkaar worden gemept, waar geen aangifte van wordt gedaan. Tuurlijk is het erg voor het meisje en heeft ze het niet verdient, het enige wat ik met die comments wilde aantonen is hoe snel mensen conclusies trekken en voor eigen rechter gaan spelen.

Vergeet ik helemaal niet, hoe kom je erbij.
Dit is slechts het filmpje dat ik zie, dus daar oordeel ik over.
Kan lastig oordelen over dingen die ik niet zie he...
Je doet heel bijdehand, maar het gaat echt nergens over wat je zegt.
Je liegt omdat je wat wilde aantonen, rare gedachtegang.

Ok deze jongen slaat een meisje, maar kom op hij heeft haar niet vermoord of zo? De reacties hier en op fb, dumpert, geenstijl, etc. zijn 100x erger dan wat deze jongen heeft gedaan.

Hij hoeft van mij ook niet dood.
En vernederend lesje met een gebroken kaak en een aantal kneuzingen lijkt me voldoende.

Paar dingen over 'hardere straffen' voor minderjarigen.

We use longitudinal data from a large sample of serious juvenile offenders from two large cities to 1) estimate a causal treatment effect of institutional placement, as opposed to probation, on future rate of rearrest and 2) investigate the existence of a marginal effect (i.e., benefit) for longer length of stay once the institutional placement decision had been made. We accomplish the latter by determining a dose-response relationship between the length of stay and future rates of rearrest and self-reported offending. The results suggest that an overall null effect of placement exists on future rates of rearrest or self-reported offending for serious juvenile offenders. We also find that, for the group placed out of the community, it is apparent that little or no marginal benefit exists for longer lengths of stay.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1745-9125.2009.00165.x/abstract
- Geen verschil in recidive tussen een voorwaardelijke straf of een rechterlijke plaatsing.
- Weinig of geen relevant verschil qua recidive bij een langere plaatsing.

Het percentage ex-JJI-pupillen (justitiële jeugdinrichting) dat binnen twee jaar na vertrek uit de inrichting (opnieuw) voor een misdrijf werd vervolgd, schommelde in de periode 1997-2003 tussen 60 en 54 procent.
Het WDOC heeft onderzoek gedaan naar de strafrechtelijke recidive onder jongens die in 2006 een werkstraf kregen. Van de ruim 15000 jongeren kwam bijna 42 procent binnen twee jaar opnieuw met justitie in aanraking.
WODC-recidivestudies Fact sheet 2006-7 Strafrechtelijke recidive van jongeren uit justitiële jeugdinrichtingen
WODC-recidivestudies Factsheet 2010-5 Recidive onder werkgestrafte jongeren
Dat dit kan in Nederland.

- Geen verschil in recidive tussen een voorwaardelijke straf of een rechterlijke plaatsing.

Je noemt hier geen nadeel van langer straffen, naast dat het natuurlijk duurder is? Het is niet alleen het voorkomen van recidive wat meespeelt he. Als je iemand wat langer in de gevangenis ziet branden is dat fijn voor de rechtvaardigheid en voor de slachtoffers.

• Like
Waarderingen: mat
Je noemt hier geen nadeel van langer straffen, naast dat het natuurlijk duurder is? Het is niet alleen het voorkomen van recidive wat meespeelt he. Als je iemand wat langer in de gevangenis ziet branden is dat fijn voor de rechtvaardigheid en voor de slachtoffers.
Tja, punt is net dat ik het 38u per week objectief moet bekijken in plaats van gewoon maar wat roepen zonder er iets vanaf te weten.

Eén van de voordelen van een werkstraf is dat die niet residentieel zijn waardoor er minder kans is dat een jongere te veel school mist, ook het positief deel van zijn sociaal netwerk verliest, is net de leeftijd waarop je prikkels en 'leermomenten' nodig hebt, stigmatisering, net de verkeerde mensen leert kennen... Zal op het werk moeten zoeken, want vind het niet meteen. Ander onderzoek spreekt net van een negatief effect (onder andere op emotioneel en sociaal vlak) door een plaatsing en nog groter door een lange plaatsing.

Een ander alternatief is herstelgericht overleg waarbij de dader zich stomweg verontschuldigt bij het slachtoffer en zelfs voor hem of haar 'werkt'. Heel positieve resultaten als het goed aangepakt wordt; geen beetje wrok bij het slachtoffer. Zal ik ook eens zoeken als ik er tijd voor heb. Taakstraffen zijn gewoonweg effectiever als het niet over de zwaarste misdrijven gaat, vind ik wel een argument om een jongere niet op te sluiten. Ook lichaamsdelen goedkoper.

Blijft enkel nog de meute over die maar wat roepen over jeugdcriminelen, maar dat zal me worst wezen :)

en dat is een reden om niet harder te straffen?
brotip: een delinquent die achter de tralies zit is een delinquent die in die tijdspanne 100 zeker geen recidive gaat plegen, terwijl iemand die voorwaardelijk of een minder lange celstraf krijgt wel die mogelijkheid heeft. Gezien er GEEN verschil in recidive is (dus ook geen negatieve correlatie) tussen deze 2 soort straffen zal statistisch gezien de overall criminaliteit bij (langere) plaatsing wel afnemen ;)

brotip: een delinquent die achter de tralies zit is een delinquent die in die tijdspanne 100 zeker geen recidive gaat plegen, terwijl iemand die voorwaardelijk of een minder lange celstraf krijgt wel die mogelijkheid heeft. Gezien er GEEN verschil in recidive is (dus ook geen negatieve correlatie) tussen deze 2 soort straffen zal statistisch gezien de overall criminaliteit bij (langere) plaatsing wel afnemen ;)

Hoe ist in usa dan

Jaaaaaaaaaa gvd, heb al door dat ik m'n eigen ramen aan het ingooien ben "Bobby10" :roflol:

Zie trouwens net dat het een onderzoek is over jongeren die zware misdrijven pleegden, begreep het zelf niet. Ligt anders bij minder ernstige vergrijpen. Beetje geduld man, heb nachtdienst gehad hoor.

kakhoofd

Als je het hebt over het feit dat het een Amerikaans onderzoek is, Nederland en België hebben ongelofelijk weinig statistieken bijgehouden over zo'n onderwerpen en kijken meestal naar Amerika en Engeland. Daar worden er tenminste ook effectief nieuwe dingen uitgeprobeerd.

Neu weet nie waar ik het over heb ben moe

die meisje

viel me ook al op:roflol:

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Jaaaaaaaaaa gvd, heb al door dat ik m'n eigen ramen aan het ingooien ben "Bobby10" :roflol:

Zie trouwens net dat het een onderzoek is over jongeren die zware misdrijven pleegden, begreep het zelf niet. Ligt anders bij minder ernstige vergrijpen. Beetje geduld man, heb nachtdienst gehad hoor.

kakhoofd

Als je het hebt over het feit dat het een Amerikaans onderzoek is, Nederland en België hebben ongelofelijk weinig statistieken bijgehouden over zo'n onderwerpen en kijken meestal naar Amerika en Engeland. Daar worden er tenminste ook effectief nieuwe dingen uitgeprobeerd.

niemand oppert ook dat jongeren die wat graffiti op een muur spuiten jaren in de cel moeten zitten:eyes:

Terug
Naar boven