MuscleMeat

Meisje Vermoord Door Duizend Mannen! Schokkend Filmpje!

Teveel mong*len op deze planeet...

hopelijk bestaat er een hel:fire:

Jezidi's, ook Duivelaanbidders genoemd, zijn de leden van een syncretische sekte, vnl. geconcentreerd in Koerdistan, in de bergen ten noordoosten van Mosoel, waarzich, bij het dorpje Ba‑Adra, hun heiligdom Sjeich Adi bevindt. Zij tellen enige tienduizenden aanhangers, theocratisch georganiseerd. Hun leer, die zij zoveel mogelijk geheim houden ‑ hun in het Koerdisch geschreven heilige boeken worden nooit aan buitenstaanders getoond ‑ bevat sji'ietische, Zoroastrische, christelijke en heidense elementen. Zij vereren een wezen, genaamd Melek Taoes (= de Engel Pauw), dat niet het opperwezen is, doch eerder een gevallen engel, die tijdelijk de wereld bestuurt (vandaar de naam 'duivelaanbidders'). Zij zijn verplicht jaarlijks het heiligdom van Sjeich Adi te bezoeken. Voorts kennen zij enige vreemde taboes, zoals het dragen van wapens en van de kleuren zwart en rood, die aan de duivel en het uitspreken van de naam Satan het eten val en het vuur herinneren andijvie. De christenen die in de dorpen met Jezidi's samenwonen, onthouden zich ter wille van hen soms van bepaalde christelijke gebruiken zoals bijv. het ontsteken van vuren op de bergen bij het feest van kruisverheffing.

JEZIEDEN. De Jezieden of Duivelaanbidders behoren wat ras en taal betreft tot de Koerden. Zij vormen een religieuze sekte, waarvan de aanhangers wonen in de bergen ten no. en w. van Mosoel, in Noord‑Syrië en in de Kaukasus. Hun godsdienstig centrum is het heiligdom Sjeich Adi (ten no. van Mosoel), waarheen de aanhangers elk jaar een bedevaart maken. Hun heilige boeken, die in het Koerdisch geschreven zijn, mogen door buitenstaanders niet gelezen worden, zodat hun godsdienstige opvattingen slechts oppervlakkig bekend zijn. Het wezen, dat zij aanbidden, heet Melek Taoes ("de Engel Pauw"). Daarnaast vereren zij een aantal vogelfiguren, die de Engel afbeelden. De M. T. is een gevallen engel, die tijdelijk de wereld bestuurt (vandaar de naam "Duivelaanbidders"). Onder de taboe‑voorschriften behoort o. a. het verbod om blauwe klederen te dragen, bepaalde woorden uit te spreken en in militaire dienst te gaan. Het laatste verbod was vaak oorzaak van bloedige vervolging van de zijde van de Turkse overheid.

Meisjes dood schieten op een openbare plek omdat ze kind had gekregen zonder gehuwd te zijn zit er anders niet ver naast vind ik.

Volgens mij heb ik iets gemist:eek:
Uit eerwraak, of dat soort achterlijke praktijken? Bah!
Krijgen we dat soort flauwekul.

Waar doen mensen toch moeilijk over:mad:
Leven en laten leven.

Als vergelding werden later drieëntwintig Koerdische jezidi-mannen door Iraakse moslims vermoord

Ik wou net zeggen: "gelukkig zijn 23 van die eikels uit een bus getrokken en afgeschoten", maar je was me voor.

Sinds dit voorval heb ik opeens geen sympathie meer voor Koerden, laat de Turken maar lekker hun gang gaan daar.

binnen die koerden heb je ook weer verschillende groepen...dit is echt van die jezidi sekte....ik ben blij dat ik vorige week mn koerdische vriendin gedumpt heb

Zet de grenzen open en haal ze binnen!!!

diegene die haar doodmaakten zijn haar eigen familie! die sekte heeft juist afkeer tegen de islam dus ga nou niet de islam aan zitten vallen!! tik maar in op google jezidi

Bepaalde groepen moslims maken zich net zo goed schuldig aan dit soort praktijken:rolleyes:
Zelfde verhaal eigenlijk ook met christenen. Kijk eens naar bv midden Afrika en Indonesie. Zitten ook weer monsterverschillen tussen.

Ken onder ander Surinaamse moslims wat werkelijk de meest vriendelijk mensen op aarde zijn. Aan de andere kant heb ik ook de nodige idioten meegemaakt. Zelfde verhaal eigenlijk ook met christenen.

Wat ik van een aantal moslims heb begrepen ligt de Arabische cultuur voor een flink deel ten grondslag aan het zieke gedrag van bepaalde groepen. Dat is mij ook verteld bij werkbezoek aan een moskee in het kader van mijn opleiding.

In landen als Suriname kunnen Hindoes, moslims, joden en christenen doorgaans wel met elkaar overweg. Dat zou in de rest van de wereld ook best mogelijk moeten zijn.

Volgens mij zit het probleem toch in het brainwashen en indoctrineren wat je ziet bij veel fundementalisten en sektes. Die mensen denken alleen vanuit hun eigen straatje, zien hun geloof als de enige juiste absolute waarheid. Daar gaat het volgens mij vaak mis.

Ik heb zowel atheistische, Joodse, Christelijke als Islamitische vrienden, die onderling prima met elkaar overweg kunnen. Van hun leer ik ook het een en ander over verschillende religies en percepties. Het verschil is dat zij geen oogkleppen dragen:)

mee eens! maar dit filmpje is juist omdat dat meisje met een moslim ging en zichzelf bekeert had tot moslim... ik hoor hier gelijk bepaalde mensen zeggen dat het typisch moslim cultuur is..maar dat is niet zo...wij hebben totaal geen idee wat die cultuur in houd en zijn de mensen die er een eigen draai aan geven en met datgeen het geloof een fout beeld geven maar dat heeft ieder geloof....

Mensen worden afgemaakt voor een geloof die misschien niet eens bestaat

Wat niet bestaat kan door anderen niet worden gezien en vergeleken, maar anderen laten geloven dat het een overschrijdend rijkdom is, zorgt dat wat wel voor hun bestaat niet meer het mindere of arme aandeel is.

Gelovigen; Religie, jullie troost, niet het mijne. :D

Wat is dit gvd, dit is niet menselijk meer.

Dit is ook imo geen eerwraak of iets dergelijks, dit zijn gewoon beesten en ik hoop dat ze gewoon afgeslacht worden.

hij die zonder zonde is werpe de eerste steen...:no:

diegene die haar doodmaakten zijn haar eigen familie! die sekte heeft juist afkeer tegen de islam dus ga nou niet de islam aan zitten vallen!! tik maar in op google jezidi

Ow was het haar eigen familie, nee dan is het normaal.
Wat heb ik over de islam gezegt?

Wie heeft gister op Nederland1 een programma gezien waar ze (Moslim)jongeren vroegen over eerwraak. Allemaal zeiden ze: ik maak hem af, en haar sla ik haar tanden uit haar bek. Iedere moslim heeft eerwraak.
Menneke van 10 had het al over ''afmaken'' en zijn broer reageerde over zijn broertje: Hij is de man, hij is de man.
Zieke shit, wat misschien erg weinig met dit topic te maken heeft maar wou het even melden :P

Wie heeft gister op Nederland1 een programma gezien waar ze (Moslim)jongeren vroegen over eerwraak. Allemaal zeiden ze: ik maak hem af, en haar sla ik haar tanden uit haar bek. Iedere moslim heeft eerwraak.
Menneke van 10 had het al over ''afmaken'' en zijn broer reageerde over zijn broertje: Hij is de man, hij is de man.
Zieke shit, wat misschien erg weinig met dit topic te maken heeft maar wou het even melden :P

Eerwraak heeft niets te maken met moslim zijn of christen of jood. Het is een traditie, cultuur, gewoonte. Een vastgeroest denkpatroon waarbij het individu niet telt maar waarbij je leeft voor de groep. Als je niet past in de groep, wordt je verstoten of in het ergste geval gedood. Dit groepsgevoel kom je trouwens overal tegen. Er zijn genoeg psychische tests uitgevoerd zoals de beroemde Milgram experiment waarbij mensen echt ALLES doen voor de groep. Zelfs moord. Het leger is het beste voorbeeld hiervan. Zo zitten we in elkaar. Triest maar waar.

Jij bedoelt vast deze:

Uitzendinggemist.nl

Onder op knop drukke en kan iedereen hem alsnog zien ;)

Terug
Naar boven