Fitness Seller

Sticky Melanotan Topic

Misschien al eerder gepost maar toch:

Overdosis Melanotan-II breekt spieren af

Weer wat geleerd. Als je teveel van het research chemical Melanotan-II injecteert, kunnen je spieren afbreken en je nieren beschadigd raken. Onderzoekers van het Illinois Poison Control Center in Chicago beschrijven een geval in Clinical Toxicology

In de hersenen maakt de hypofyse het hormoon pro-opiomelanocortin [POMC] aan. Dat hormoon is een precursor van ACTH, en ACTH is weer een precursor van alpha-melanocyte stimulating hormone of alpha-MSH. Dat laatstgenoemde hormoon staat model voor de groep research chemicals waartoe Melanotan-II behoort.

Hierboven zie je structuurformule van alpha-MSH. Je kunt er van alles en nog wat van afknippen, zolang het gearceerde deel maar intact blijft. Dat is de voorwaarde om de verbinding te laten interacteren met melanocortinreceptoren. Daarvan zijn er vier interessant.
De type-1 melanocortinreceptor [MC-1-receptor] zit in huidcellen, die door prikkeling van de MC-1-receptor bruin worden. Zo helpen alpha-MSH-analogen blanke mensen aan een zongebruinde huid zonder dat daarvoor zonlicht nodig is.
In de hersenen en de belangrijke zenuwbanen zitten MC-3- en MC-4-receptoren. Prikkeling daarvan veroorzaakt coïtusuele opwinding en - bij mannen - erecties.
En dan heb je nog de MC-5-receptor. Die is betrokken bij het regelen van de lichaamstemperatuur. Veel alpha-MSH-analogen hebben dankzij die receptor een afslankende werking.
Er zijn drie alpha-MSH-analogen op de markt. Ze hebben met elkaar gemeen dat enzymen ze minder makkelijk kunnen neutraliseren dan alpha-MSH.

Melanotan-1 is een experimenteel medicijn tegen ziekten waarbij de huid overgevoelig is voor zonlicht. Melanotan-1 heet ook wel afamelanotide of Scenesse. Het is voor zover bekend veilig, al maken wetenschappers zich zorgen over het stimulerende effect van Melanotan-1 op moedervlekken. Veel huidkankers beginnen als moedervlek.
Melanotan-2 is ook een bruiningsmiddel, maar heeft daarnaast ook een duidelijke procoïtusuele werking. Om die reden heeft het Amerikaanse Palatin Technologies het verder ontwikkeld tot PT-141 of bremelanotide. Palatin heeft gespeeld met het idee om PT-141 in een spray te stoppen, maar stapte daarvan af toen proefpersonen een verhoogde bloeddruk kregen.
De 39-jarige blanke man waarover dit stukje gaat kocht op het web het flesje Melanotan-2 dat je hierboven aan de pagina ziet. De webmasters hadden aangegeven dat gebruikers 1 mg per dag moeten injecteren, maar de man had het zesvoudige van die dosis ingespoten. Hij wilde zo snel mogelijk een bruinere huid.
Twee uur later ging het fout. De man ging zweten en beven, voelde zich onrustig en kreeg overal pijn. Hij ging naar een ziekenhuis. Daar constateerden artsen dat zijn hartslag en bloeddruk waren verhoogd en er in zijn urine het eiwit myoglobine zat. Dat wijst op spierschade. Kennelijk liet de overdosis Melanotan-2 spiercellen uit elkaar vallen, waardoor spiereiwitten in het bloed terecht komen. Daardoor kunnen de nieren beschadigen.
De artsen dienden de man intraveneus natriumbicarbonaat toe, en remden zo de spierafbraak. Dat werkte. Drie dagen later kon de man weer naar huis.
De onderzoekers gooiden het product dat de man had gebruikt in een massa-spectrometer, en vergeleken de uitdraai met die van een gegarandeerd zuivere verbinding. Er was een overeenkomst van 99.41 procent. Het product dat de man had ingespoten was dus waarschijnlijk in orde.

De onderzoekers roepen hun collega's op om soortgelijke gevallen te rapporteren. "Continued monitoring and reporting of these unique exposures can help elucidate potential complications and educate the medical community on arising Internet-based products", schrijven ze.

http://www.ergogenics.org/overdosis-melanotan-2-breekt-spieren-af.html

Tja dan moet je ook maar niet 6mg in 1x inspuiten :roflol:

Het is wel jammer dat veel mensen zich door zo'n artikel laten afschrikken en ook hun mening al klaar hebben over hoe slecht het zou zijn. Het is gewoon lastig dat dit middel geinjecteerd moet worden, het is dan lastiger maat te houden. Makkelijker zou het in pil vorm zijn, maar goed... ook die kunnen te veel en te vaak geslikt worden.

Maar als je het artikel leest, snap je dat iemand met z'n gezonde verstand wel begrijpt dat het heel dom was wat die persoon deed.

Het is wel jammer dat veel mensen zich door zo'n artikel laten afschrikken en ook hun mening al klaar hebben over hoe slecht het zou zijn. Het is gewoon lastig dat dit middel geinjecteerd moet worden, het is dan lastiger maat te houden. Makkelijker zou het in pil vorm zijn, maar goed... ook die kunnen te veel en te vaak geslikt worden.

Maar als je het artikel leest, snap je dat iemand met z'n gezonde verstand wel begrijpt dat het heel dom was wat die persoon deed.

Daarom, maar de meeste mensen lezen niet verder dan hun neus...

Zou hetzelfde zijn als iemand die zijn eerste x aan de AAS gaat en ipv 500mg ew 3gr test gaat zetten elke week :roflol:

Zo ken ik ook iemand die bijna 10 weken lang 60mg Dbol heeft geslikt...

Gezond verstand, dat is toch wel iets wat bij veel mensen ontbreekt..

Zijn er ook ervaringen van mensen met huidtype 1 die sproeten hebben? Hoe zit dat met sproeten? Worden die donkerder? Of worden het er meer? Als ik namelijk in de zon ga zitten, krijg ik meer sproeten en ze worden opvallender. Of kun je het beetje beperken door niet teveel te gebruiken? En ik lees erg veel ervaringen over een erg bruin gezicht en een veel lichtere kleur op het lichaam...en krijgt iedereen er meer en donkere moedervlekken bij of is dat per persoon verschillend?

Zijn er ook ervaringen van mensen met huidtype 1 die sproeten hebben? Hoe zit dat met sproeten? Worden die donkerder? Of worden het er meer? Als ik namelijk in de zon ga zitten, krijg ik meer sproeten en ze worden opvallender. Of kun je het beetje beperken door niet teveel te gebruiken? En ik lees erg veel ervaringen over een erg bruin gezicht en een veel lichtere kleur op het lichaam...en krijgt iedereen er meer en donkere moedervlekken bij of is dat per persoon verschillend?

Ik heb wel een paar moedervlekken die een stuk donkerder zijn geworden. Heb overigens huidtype 2.
Verder wordt je hoofd veel bruiner omdat deze het meeste wordt blootgesteld aan UV licht. Net als de onderarmen en deels de bovenarmen. Dat heb je als het goed is normaal ook zonder MT.

Over sproeten kan ik je weinig vertellen...

Meeste mensen met sproeten, krijgen inderdaad iets donkere sproeten. Ook krijgt het gros van de mensen extra moedervlekken erbij, die na verloop van tijd wel verdwenen als je stopt met gebruik van M2.

Ik ben er zelf overigens mee gestopt, omdat ik met name in het gelaat extra donkere stipjes e.d. kreeg, waardoor ik soms de vraag kreeg of ik modder ofzo op me gezicht had XD

Als je ze door 'gewoon' in de zon zitten al krijgt, dan krijg je ze met M2 helemaal is mijn ervaring. En dan ook nog degenen die je normaal nooit ziet (maar die trekken weer weg na gebruik).

Afgaande op jouw vragen lees ik een bepaalde angst met betrekking tot sproet(vorming) en dan kan ik alleen maar adviseren: afblijven. Maar blijft jouw keuze natuurlijk!

Eerste shot gezet een half uur staan kijken naar de vial en de spuit. Sta nog altijd een beetje te trillen. Stom de naald scheef in de vial gestoken door het rubber.
Denk dat m'n hoofd warm aan het worden is, placebo?

Liquidsun is down, ik raak er althans niet op. Wilde de instructies bekijken.
Ik heb 3 vials van de 10mg, en 1 plastic vial met injectiewater. Het injectiewater is na opening toch niet bewaarbaar voor de 2 resterende mela vials? Of moet ik nu reeds de 3 vials mixen met 1ml injectiewater en dan in de koelkast bewaren?

Lees dit topic maar eens door bij hem zie je op een gegeven moment niets meer van zijn sproeten: [Link niet meer beschikbaar]

yes

Hoi, ik heb drie keer een injectie gekregen van Melaton 2.

Moest echter wel binnen twee uur naar de zonnebank voor opimaal resultaat, en geloof mijn woorden, ik ben echt bruin haha.

Eerste shot gezet een half uur staan kijken naar de vial en de spuit. Sta nog altijd een beetje te trillen. Stom de naald scheef in de vial gestoken door het rubber.
Denk dat m'n hoofd warm aan het worden is, placebo?

Flushing is een normaal verschijnsel. Hoeveel mg heb je gezet?

Niet zo duidelijk tussen de 0.2 en 0.4mg. Jammer genoeg geen boner gehad :o

Liquidsun is down, ik raak er althans niet op. Wilde de instructies bekijken.
Ik heb 3 vials van de 10mg, en 1 plastic vial met injectiewater. Het injectiewater is na opening toch niet bewaarbaar voor de 2 resterende mela vials? Of moet ik nu reeds de 3 vials mixen met 1ml injectiewater en dan in de koelkast bewaren?

Zou ik wel doen dan, is toch erg lang houdbaar in de koelkast. :thumbup:

@ keniam, het beste maak je al je vials aan en pre load je al je naalden, en vries je deze in zo blijft het het beste houdbaar, als je al je vials aanmaakt en ze in de koelkast zet voor een lange periode vergroot je de kans op bacteriën en schimmels.

(in de koelkast verliest bac water zijn bacteriostatische werking na +-30 dagen)

Ik was gisteren na 8 dagen gebruik door mijn eerste vial heen. :eek:
Vreemd, want ik had in 8 dagen maar zo'n 2,6mg genomen.

Nou kwam ik er achter dat er in elke spuit zo'n 0,4mg achter bleef na het leeg spuiten.
Deze hoeveelheid blijft niet in de naald zitten, maar het stukje tussen de naald en de cilinder (zwarte rubbertje). Ik heb daarna alle spuiten van de afgelopen week nagekeken en bij allemaal (op 1 na) was er wat oplossing achter gebleven.

Kortom, elke keer dat ik 0,4mg ging zetten, nam ik zo'n 0,8 op uit het potje.
Ik heb nu van alle spuiten de 0,4mg eruit gehaald en toen had ik opeens een spuit van 0,5ml.

Dus ik had opeens weer een half potje vol in plaats van een leeg potje! :p

Insulin-Syringe-0-3ml-0-5ml-1ml-.jpg

Misschien heeft het te maken met de spuiten welke ik heb. Daar gaat de naald op die aan een oranje/geel houder zit.

Hebben jullie dit probleem ook? Dat er altijd een beetje in het tuitje blijft zitten?

Terug
Naar boven