AndroidHealthClinic

Sticky Melanotan Topic

Volgens mij ben ik echt de enige die juist NIET onder de zonnebank gaat. Ik heb van mezelf een hele lichte huid en bruin heel moeilijk. Vorig jaar heb ik na heel vaak naar de zonnebank te gaan iets van een bruine huid kunnen verkrijgen, maar ik heb enkele keren na het zonnen gigantische jeuk gekregen, vooral op mijn borst waar de huid dun is. Ook had ik een jeukende moedervlek, dit bleek gelukkig niks te zijn.

Om de angst voor huidkanker en het niet te zien zitten om 100x per dag mezelf in te smeren op vakantie en zon te vermijden ben ik begonnen aan de mela. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe GEWELDIG dit spul is. Echt een uitkomst. Met Q day vorige week merkte ik het voor het eerst. Waar dat zonnetje voorheen genoeg was om bij te verbranden (en vervolgens niet bruin te worden...) heb ik nu niet hoeven smeren en ben zelfs bruiner ervan geworden, vooral in mijn gezicht. Met elk beetje zon verkleurd mijn huid, zoals het hoort wil ik zeggen maar dat was vóór de mela wel anders.

Misschien dat ik voor de zomer wel even ga zonnen om te voorkomen dat ik straks zo'n epic tan heb met alleen bruine armen en nek :o maar in principe is dat niet nodig aangezien ik inmiddels al een gezonde kleur heb verkregen van de mela.

Ik zie dit echt als mijn redmiddel voor een fijne huidkanker vrije zomer :D En ook een enorm voordeel ervan; ik heb iets donkerder haar gekregen en git zwarte baardharen. Ziet er zeker wel nice uit.

^ Hoe lang ben je al bezig met mela en zit je nu op onderhoud of ? Zo ja, hoeveel spuit je wekelijks?

Heb er nu bijna 20mg (2 vials) opzitten. Ik spuit in principe dagelijks 1ml, maar soms, in het weekend bijvoorbeeld, sla ik weleens een dag over. Spuit overigens nooit meer dan die 1ml, want alles daarboven vind ik de sides een beetje too much.

Onderhoud zou ik 1ml per 5 dagen doen, maar ik denk dat ik na 30mg geen onderhoud ga doen omdat de zomer er toch aan zit te komen.

Heb er nu bijna 20mg (2 vials) opzitten. Ik spuit in principe dagelijks 1ml, maar soms, in het weekend bijvoorbeeld, sla ik weleens een dag over. Spuit overigens nooit meer dan die 1ml, want alles daarboven vind ik de sides een beetje too much.

Onderhoud zou ik 1ml per 5 dagen doen, maar ik denk dat ik na 30mg geen onderhoud ga doen omdat de zomer er toch aan zit te komen.

Geen extra moedervlekken met dat huidtype?

Dus met huidtype 1 (maak ik op uit je posts) met 20mg mela2 al goede zichtbare/merkbare resultaten?

@Fierce, heb er wel meer moedervlekken van gekregen. Zijn wel hele kleine en perfect ronde moedervlekjes en het is tot nu toe niemand echt opgevallen. Vind ik dus geen probleem. Heb eenmaal eerder mela gebruikt, dus ik weet ook dat ze binnen 3 maanden weer zo goed als weg zijn. Punt is, de eerste tekenen van dat de mela werkt is het donkerder worden van pigmentvlekken. Moedervlekjes die je in principe altijd al had worden nu zichtbaarder en bestaande vlekken donkerder. En zeker als je nog niet bruin bent kunnen ze wel opvallen. Maar als je eenmaal ook een tan heb gekregen zie je ze bijna niet.

@Barteh, het is niet dat ik kneiter bruin ben alsof ik van vakantie terug kom, maar zichtbaar is het zeker. En het feit dat ik nu door de zon verkleur is voor mij bewijs genoeg dat mela werkt. Maar als je doel is om echt bruin te worden dan zul je natuurlijk een paar week onder de zonnebank moeten.
Of ik echt huidtype 1 heb weet ik niet. Dat zijn echt rood harige mensen. Ik ben blond (inmiddels donker blond) met blauwe ogen en zoals ik al in een eerdere post zei, na langdurig zonnebanken (en daarna op vakantie in griekenland) werd ik uiteindelijk wel wat bruiner. Maar ik ben gewoon heel bang voor huidkanker. Zoveel onder zonnebank is ook echt niet goed voor je huid.

Dus met huidtype 1 (maak ik op uit je posts) met 20mg mela2 al goede zichtbare/merkbare resultaten?

Ik ben huidtype 1 zelfs minder. Blond met blauwe ogen en ik kon vroeger echt nooit bruin worden. Nu kan ik zwart worden als ik wil. Ben zelf nu eigelijk al te bruin aan het worden na 4 keer zonnebank en 10 mg melanotan.

Leuk om al deze leuke en blije reacties op die MII te lezen.
Ben ondertussen zelf 1 week ver en zit op 0.45mg. Nog 2 dagen op deze dosis en schakel over naar 0.6mg. Merk er nog niks van,maar das normaal denk ik.
Denk wel van volgende zaterdag eens een zonnebank met lichte lampen te zoeken om er een 5tal minuutjes onder te gaan liggen en zien wat het geeft.

Ben zelf roodharig,dus zeker type 1, sommigen onder jullie denken dat ze type 1 zijn maar ik denk eerder dat het 2 is,gezien jullie met de melanotan heel bruin worden.

Mijn bedoeling is om gewoon mijn rozige kleur weg en een gezonde tint te krijgen en om beter tegen zonnebrand beschermd te zijn. Heb er goede hoop in.

Leuk om al deze leuke en blije reacties op die MII te lezen.
Ben ondertussen zelf 1 week ver en zit op 0.45mg. Nog 2 dagen op deze dosis en schakel over naar 0.6mg. Merk er nog niks van,maar das normaal denk ik.
Denk wel van volgende zaterdag eens een zonnebank met lichte lampen te zoeken om er een 5tal minuutjes onder te gaan liggen en zien wat het geeft.

Ben zelf roodharig,dus zeker type 1, sommigen onder jullie denken dat ze type 1 zijn maar ik denk eerder dat het 2 is,gezien jullie met de melanotan heel bruin worden.

Mijn bedoeling is om gewoon mijn rozige kleur weg en een gezonde tint te krijgen en om beter tegen zonnebrand beschermd te zijn. Heb er goede hoop in.

Als je rustig opbouwt met zonnebank en je verbrandt niet dan ga je goed bruin worden. Gewoon geduld hebben, toen ik het voor de allereerste keer deed dan ben ik 5 keer onder de lichtste zonnebank (400) gegaan, dan 3 keer onder een iets zwaardere (475) en dan en nog iets zwaardere ( 500) en bij de 475 zag ik echt al goed verschil maar werd niet echt donker bruin, met de 500 kan ik echt zo bruin worden dat het niet meer mooi is met mijn haarkleur (blond) dus zeker geduld hebben en zeker niet overhaasten met zonnebank, als je een keertje jeuk hebt of verbrandt na zonnebank, toch minstens 4-5 dagen wachten voor je nog eens gaat en dan komt dat helemaal in orde.

En ik kan je met zekerheid zeggen dat ik typ 1 ben. Zie je de witte achtergrond van dit forum? Tja, ik denk dat ik nog witter was.

Succes en ben zeker dat het gaat lukken.

Ga donderdag beginnen met zonnebank. Sportschool heeft er 1 voor 4 euro voor 15 minuten.

Gisteren zat ik op 0.8mg. Heb het een beetje verprutst met spuiten preloaden, te veel lagere mg hoeveelheden. Vandaag nog een keer 0.8 en dan 1.

Weet iemand of er een andere benaming is voor bacterieel water? 2 apotheken bezocht maar beide snapte er niets van. Steriel water kende ze wel?

Bacteriostatisch water?

Maar denk niet dat het te verkrijgen is bij een apotheek. Zie voornamelijk mensen vragen over links waar ze het online kunnen bestellen.

P.s. Steriel water is ook gewoon goed hoor.

Ga donderdag beginnen met zonnebank. Sportschool heeft er 1 voor 4 euro voor 15 minuten.

Gisteren zat ik op 0.8mg. Heb het een beetje verprutst met spuiten preloaden, te veel lagere mg hoeveelheden. Vandaag nog een keer 0.8 en dan 1.

Heb het ook gebruikt en ben nooit boven de 0.6 ofzo geweest en ik was echt super bruin, denk dat je jezelf in de vingers snijd door er zoveel van te gebruiken, hebje alleen maar meer nodig.

Maar mis reageer ik er gewoon goed op kan ook...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Heb het ook gebruikt en ben nooit boven de 0.6 ofzo geweest en ik was echt super bruin, denk dat je jezelf in de vingers snijd door er zoveel van te gebruiken, hebje alleen maar meer nodig.

Maar mis reageer ik er gewoon goed op kan ook...
Weet niet of het mogelijk is maar het lijkt net alsof er een paar meer moedervlekjes op mijn armen zitten en ik al echt ietsjes bruiner ben. Misschien klopt het wel helemaal niet omdat ik nog maar 4 dagen gebruikt heb. Als ik merk dat 1mg te veel is ga ik ook wel weer iets lager.

Eerst kijken hoe het straks verloopt met het zonnebanken erbij.

Weet niet of het mogelijk is maar het lijkt net alsof er een paar meer moedervlekjes op mijn armen zitten en ik al echt ietsjes bruiner ben. Misschien klopt het wel helemaal niet omdat ik nog maar 4 dagen gebruikt heb. Als ik merk dat 1mg te veel is ga ik ook wel weer iets lager.

Eerst kijken hoe het straks verloopt met het zonnebanken erbij.

Had ik ook duurde nog geen week Voordat ik al goed verkleurd was, heb ook geen zonnebank gedaan. Alleen die mela 2. Bedoelde niet qau sides maar het feit dat wanneer je met 10 mg 10 dagen doet of met 10 mg 20 dagen.... er zijn er meer op het forum die goede resultaten boeken met veeeeel minder als wat er geadviseerd wordt.

Had ik ook duurde nog geen week Voordat ik al goed verkleurd was, heb ook geen zonnebank gedaan. Alleen die mela 2. Bedoelde niet qau sides maar het feit dat wanneer je met 10 mg 10 dagen doet of met 10 mg 20 dagen.... er zijn er meer op het forum die goede resultaten boeken met veeeeel minder als wat er geadviseerd wordt.
Hmm, welke huidtype heb jij eigenlijk? Ik zit met 2.

Beetje uitzoeken allemaal voor mij op het moment. Hoorde idd dat er mensen met 0.5mg op onderhoud bleven.

Als ik terug ben ga ik ook starten. De tan die ik nu heb is echt epic, en voor mij heel bijzonder want ik werd nooit bruin. Ik verbrandde altijd, bleef altijd rood. Bruin werd ik nooit, altijd rood. Nu na 2.5 maanden in de volle zon iedere dag ben ik eindelijk een beetje bruin aan het worden. En dat terwijl andere mensen na 4 dagen hier al teringbruin waren. Zit gewoon in je of niet.

Hmm, welke huidtype heb jij eigenlijk? Ik zit met 2.

Beetje uitzoeken allemaal voor mij op het moment. Hoorde idd dat er mensen met 0.5mg op onderhoud bleven.

Ben type 3 heb donkerblond haar groen/bruine ogen. Ja iedereen is anders idd, had geloof ik in animallegs zijn log gelezen dat hij onderhoud op 0.2. Ikzelf hoef ook gewoon niet zoveel te gebruiken terwijl ik best zwaar ben, zoals ik zij heb er geen zonnebank mee gepakt terwijl ik qua kleur net zo goed op vakantie geweest kon zijn,

Stomme vraag die ik waarschijnlijk ook ergens in het topic kan teruglezen, hoelang duurt zo'n gemiddelde M2 kuur?

kan ik deze benodigdheden ook bewaren in de koeling ipv vriezer?

Terug
Naar boven