MuscleMeat

Melkan kwark vs Melkan kwark

Bezoekers in dit topic

Bodybuilder0071

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
22
Waardering
1
Lengte
1m98
Massa
108kg
Hoi ik koop wel is Melkan kwark omdat die supermarkt dichterbij is.. ( heb hem liever van de appie )
En had wel zin in een kilotje vandaag.. Melkan magere Franse Kwark 2 potten van halve kilo.

De eerste pot was prima.
Nu ben ik de tweede pot aan het vreten en die is super waterig ( nog erger dan yoghurt )

Hoe de fuck kan dit? hij is niet bedorven ofzo hij smaakt prima.. ik kan het zelfs wegdrinken uit de pot alsof het melk is.
Zullen ze er nou perongeluk magere yoghurt in de fabriek hebben ingedaan?? ik snap er geen zak van..

Mijn vraag is dus is het gewoon een waterige kwark en hebben mensen dit vaker gehad?
 
Geroerd / omgeschept voor gebruik ?
Het gebeurd overigens wel vaker hoor , kan zijn dat die kwark wat langer staat ( doet niets af aan de hoeveelheid eiwit en / of houdbaarheid )
 
Ik roer hem altijd goed door, en nu je het zegt.. de dikke ( normale ) kwark had houdbaarheid tot 17-08..en de super waterige kwark had nog tot 12-08, en als ik me kan herinneren is de kwark van 12-08 ( waterige ) op een zeer warme zomerdag gekocht en had een stuk langer de hitte doorstaan omdat ik nog andere dingen ging kopen..

Maar goed om te weten.. maakt niks uit voor de eiwitten dus. ik dacht maybe is het magere yoghurt ofzo.
Kwark verdunt dus gewoon als die wat langer staat en maybe ook als die een tijd warm gestaan heeft..
 
Er spelen soms wel meer dingen mee.
Kwark is en blijft een natuurproduct dus er kunnen altijd schommelingen zijn. In eiwitgehalte en in consistentie.
Daarbij is het een machinaal proces waarmee het wordt verwerkt en kan het ook gewoon een productie fout zijn die niet ontdekt is. Teveel vocht in het product. Het is immers ook zo dat gewichten soms ook best af kunnen wijken van een product. Een afwijking van een keer 30 gramop 500 gram kan ook zomaar voorkomen. Het blijft machinaal.
Dat zijn allemaal dingen die voor de gezondheid geen kwaad kunnen maar wel verschillen kunnnen geven.

Ook voedingswaardes op etiketten zijn gemiddelden. Het is nooit exact en er zit ook altijd variatie in. Ook seizoenen spelen mee.. wat voor gras eet een koe en uit welke omgeving komt deze. Dit heeft allemaal invloed op natuurproducten. Dus een voedingssschema op de kcal nauwkeurig zal je nooit kunnen maken en die variaties zitten er nu eenmaal in.
 
Is normaal.
 
Hoi ik koop wel is Melkan kwark omdat die supermarkt dichterbij is.. ( heb hem liever van de appie )
En had wel zin in een kilotje vandaag.. Melkan magere Franse Kwark 2 potten van halve kilo.

De eerste pot was prima.
Nu ben ik de tweede pot aan het vreten en die is super waterig ( nog erger dan yoghurt )

Hoe de fuck kan dit? hij is niet bedorven ofzo hij smaakt prima.. ik kan het zelfs wegdrinken uit de pot alsof het melk is.
Zullen ze er nou perongeluk magere yoghurt in de fabriek hebben ingedaan?? ik snap er geen zak van..

Mijn vraag is dus is het gewoon een waterige kwark en hebben mensen dit vaker gehad?
Wat Marina zegt, natuurproduct. Luistert redelijk nauw om de dichtheid goed te krijgen. Dat kan best een keer een batch wat minder goed gaan. Zeker als er een stagiair aan het werk is oid.
 
Ja hier zou ik ook echt een topic voor openen ja, goed man!
 
Back
Naar boven