Fitness Seller

Met spierpijn trainen

ingmar131313

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
84kg
Hallo Allemaal

Ik ben nieuw hier dus stel me ff voor
Ik ben Ingmar de Jong en 15 jaar oud en ben vorige zomer begonnen met trainen van me lichaam ,na de zomer is het trainen allemaal weer wat minder geworden en dus ben ik gister weer begonnen.

Nou is mijn vraag (ik weet niet of deze vraag hier hoort maar wist niet waar die anders bij moest )

Als je na 48 uur nog steeds spierpijn hebt mag je dan wel weer gewoon trainen of Moet je echt wachten todat de spierpijn over is?

Dit is mijn schema

Maandag Rug,schouders,traps
Di rust
Wo Biceps ,Onderarmen ,Buik
Do rust
Vrij Borst,Triceps
Za rust
Za Benen

Ik heb gister dus me rug,schouder,traps getraind en nu heb ik best wel spierpijn en denk dat het morgen ook nog zo is. Maar kan ik dan wel gewoon me Biceps,onderarmen,buik trainen?

alset echt hevige spierpijn is wachten tot het over is als het lichte vermoeidheid is zou ik doordoen :D

• Topic Starter Topic Starter
ok tnx

Maar ik heb vooral spierpijn in me traps
Kan ik dan wel gewoon me biceps,onderarmen buik trainen ?
Als ik me biceps doe dan voel ik het wel licht maar niet zo erg en ik denk dat het morgen nog wel minder is
Of kan ik toch beter morgen overslaan

ok tnx

Maar ik heb vooral spierpijn in me traps
Kan ik dan wel gewoon me biceps,onderarmen buik trainen ?
Als ik me biceps doe dan voel ik het wel licht maar niet zo erg en ik denk dat het morgen nog wel minder is
Of kan ik toch beter morgen overslaan
Spierpijn kan je verminderen door met lichte intensiteit (dus licht gewicht) de bewuste spiergroep voorzichtig te trainen.
Als je wat vaker getraind hebt zal de spierpijn sterk verminderen of zelfs wegblijven, de eerste keer dat ik gebankdrukt had had ik een week spierpijn, nu nog nauwelijks.

Hallo Allemaal

Ik ben nieuw hier dus stel me ff voor
Ik ben Ingmar de Jong en 15 jaar oud en ben vorige zomer begonnen met trainen van me lichaam ,na de zomer is het trainen allemaal weer wat minder geworden en dus ben ik gister weer begonnen.

Nou is mijn vraag (ik weet niet of deze vraag hier hoort maar wist niet waar die anders bij moest )

Als je na 48 uur nog steeds spierpijn hebt mag je dan wel weer gewoon trainen of Moet je echt wachten todat de spierpijn over is?

Dit is mijn schema

Maandag Rug,schouders,traps
Di rust
Wo Biceps ,Onderarmen ,Buik
Do rust
Vrij Borst,Triceps
Za rust
Za Benen

Ik heb gister dus me rug,schouder,traps getraind en nu heb ik best wel spierpijn en denk dat het morgen ook nog zo is. Maar kan ik dan wel gewoon me Biceps,onderarmen,buik trainen?

Ja, je kan andere groepen gewoon trainen. komt je spierpijn door blessure of gewoon door vermoeidheid. In het eerste geval zou ik een paar dagen wachten met de spiergroepen die geblesseerd zijn.

me spierpijn komt door vermoeidheid,ben gister weer voor het eerst begonnen sinds 3 maanden dus daardoor komt het

Als het lichte spierpijn is gewoon doortrainen. Misschien iets lichter, maar bewegen is beter dan rust. Pas als het meer een blessure is dan kan je beter echt rust houden.

ok tnx allemaal

Gewoon trainen.. alleen niet de spier die je voelt.. die moet herstellen..

Indien de spier te fel pijn doet, zou ik rusten. Overbelasting van spier enzo spierblessures is het laatste wat je wilt hebben, dan ben je langere tijd uit.

Terug
Naar boven