MuscleMeat

metabolisme

Tja , of ik nu echt een ecto ben dat weet ik niet. Wel dat ik weer terug op mijn oude gewicht zat na 8 weken en zelfs meer ben gaan eten maar mijn gewicht zie dalen op het moment. Ik ga mij om de week wegen vanaf nu want ik weeg nu 2/3 keer per dag en dat is teveel......want bij iedere kg denk je ohjee wat nu en das niet verstandig. Ik wordt in de spiegel te zien op het moment namelijk wel droger. Nu moet ik wel zeggen dat ik helemaal niet droger wil worden want ik ben al dun zat......

k heb het zelfde probleem...ik had er ook al eens een topic over gemaakt :( Ik ga het advies van Big T opvolgen...:) erg goed advies denk ik zo.

Nog ff vakantie vieren en frustratie negeren, en daarna er weer tegenaan:) met een nieuw schema

Ik was al nog maar 77.5kg, en dat zal nu wel 75kg zijn :( t*ring zeg, wat kan 6kg droge spiermassa veel uitmaken. Toen had ik nog 39cm armen, nu 36,5. Van spiergeheugen valt bij mij volgens mij weinig te merken, dit gaat weer een half jaar knokken worden voordat het terug is.

2 tips

je vetinname opschroeven
vet levert 9kcal en eiwitten en kcal maar 4kcal
daarnaast is het, zolang je de goede vetten neemt, goed voor hormonale processen
denk hierbij aan lijnzaadolie, olijfolie, visolie
omega 3 vetten

daarnaast weet ik niet of je een blender hebt, maar tijd om er een aan te schaffen. als je moeite hebt met veel eten, gooi alles in de blender en drink het weg :) kan erg helpen

succes ermee

benchMarc zei:
Ik was al nog maar 77.5kg, en dat zal nu wel 75kg zijn :( t*ring zeg, wat kan 6kg droge spiermassa veel uitmaken. Toen had ik nog 39cm armen, nu 36,5. Van spiergeheugen valt bij mij volgens mij weinig te merken, dit gaat weer een half jaar knokken worden voordat het terug is.
Na 2 weken kan je echt nog wel aanspraak maken op je spiergeheugen hoor, wat voor jou belangrijk blijft naast goeie training is veel eten, maar dar wist je natuurlijk al.

Als ecto zijnde verbruik je veel energie, eet je niet genoeg om die energie te leveren, dan gaat je lichaam zoeken naar manieren om minder energie te verbruiken. Spierweefsel is actief weefsel, en verhoogt de metabolisme, dus het energieverbruik. Je lichaam wil het energieverbruik verminderen, dus wordt spierweefsel afgebroken.

Oplossing: zorgen dat je lichaam de gevraagde energie uit je voeding kan halen, en zo geen spierweefsel af hoeft te breken.

Big_T zei:
- weightgainers na je vaste maaltijd drinken: eten van vaste voeding heeft een grens, op een bepaald moment gaat je lichaam protesteren en je maag/slokdarm kan het ook niet zo goed aan. Maar drinken lukt altijd, het is een natuurlijke reactie omdat vocht belangrijk is en gemakkelijk doorslikt. Zo vul je natuurlijk je maag goed (oprekken)

-t.

weight gainers vind ik zowiezo te duur maar om die maag uit te rekken kan je dan gewoon hetzelfde doen met zuiver water na je maaltijd?

BTW ben ook ecto die op tijdens 2 maand examens en dan vakanties 4-5 kg verloren is (van 67 naar 62) maar heb wel veel minder problemen dan jullie. Na 3 weken 5000 kcal eten en met creatine te beginnen is het gewicht, de cm's en de kracht al terug. Op dagen dat ik 11 uur slaap het ik het ook moeilijk om veel meer dan 3500-4000 kcal te eten maar in gewone weekdagen raak ik met gemak aan die 5000 (zal moeilijker zijn wanneer ik naar school moet en soms dikke 3 uur niets kan eten)

calibre zei:
weight gainers vind ik zowiezo te duur maar om die maag uit te rekken kan je dan gewoon hetzelfde doen met zuiver water na je maaltijd?
Daar bereik je dan niet hetzelfde effect mee, water 'verteerd' veel sneller (loopt er bijna gewoon door) en bevat geen energie dus het enige wat je hebt is een opgerekte maag voor een zeer korte duur. Is ook niet zo goed voor de vertering om teveel water te drinken bij de maaltijd. Maar je kan ook gewoon een milkshake maken, gewoon lijnzaadolie/olijfolie en halfvolle melk en wat bananen in de blender en dan na de maaltijd opdrinken bij je werk bijvoorbeeld.

Vergeet ook even niet dat hij 16 is en dus nog volop in de (lengte) groei. Wacht maar tot je uitgegroeid bent dan zal je zien dat het ineens een stuk makkelijker gaat. Maar voorlopig nog even geduld want je groeit nog wel even..

Terug
Naar boven