XXL Nutrition

Metobolisme zeer laag en hoog vet!

superstefan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Naast mijn eigen doel om 75 kilo VVM. te krijgen heb ik nu een tweede doel,
En die is iets ingewikkelder.;)

Ik wil namelijk mijn vader helpen met afvallen, hij heeft de volgende stats
49 jaar
102 kilo
(30%vet +-)

Hij is begonnen met 4 keer per week sporten een mix van 30 min KT + 30 min Cardio.

Het grote probleem is dat hij al erg weinig eet zo rond de 1600 KCAL per dag waarvan 600 KCAL avond eten.
Al zou hij nu standaard -20% kcals gaan eten per dag word dit veel te weinig.

Ik zal dus eerst een schema moeten maken waarbij er 2500 kcals aan clean voeding worden gegeten.
Hij zal hierdoor in het begin aankomen, maar klopt het dat als hij dit doet na verloop van tijd zijn metabolisme hieraan gaat wennen, en er dan ook met die 2500 kcals (juiste EW/KH/vet verhoudingen) + 4 keer per week KT en Cardio vet verlies zal zijn?

Ik heb even zekerheid nodig voordat ik een schema ga maken;)
En hoelang zal het ongeveer duren voordat zijn metabolisme gewend is en er vet verlies zal optreden?

Met zo`n hoog vetpercentage ga je niet aankomen met een 2500Kcal dieet en 4x per week training. Waarschijnlijk gaat het afvallen sneller omdat er wat meer spiermassa wordt gevormd (ik ga er vanuit dat je pa niet gesport heeft voor langere tijd), en het metabolisme omhoog schiet.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Oké, Het vet verlies zal dus sneller gaan maar dat is pas nadat er meer spiermassa is gevormd?
dus eigenlijk is het eerst bulken omdat hij nu zwaar boven zijn onderhoud gaat eten en dan gaat dit vanwege een gewend metabolisme vanzelf over naar cutten?

Ik had toen ik naar de 3500kcal ging dat ik de eerste 2 weken juist afviel en daarna pas aankwam dus dat zal het geval zijn. Als je weinig eet zegt je lichaam ja daag ik ga dus echt niet werken en slaat het direct als vet op

• Topic Starter Topic Starter
oke, ik ga het proberen dankje! :)

Terug
Naar boven