Twee op drie mannen gebruiken dagelijks cosmetica
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De markt van make-up voor mannen groeit in Groot-Brittannië twee keer zo snel als die voor vrouwen. Dat komt omdat ze er goed willen uitzien voor sollicitatiegesprekken en door de angst om ouder te worden.
Grijze haren
Twintig procent gebruikt verf om zijn eerste grijze haren te verdoezelen, dat blijkt uit een enquête bij 1.1013 Britse mannen. Je uiterlijk verzorgen is nu duidelijk een teken van mannelijkheid geworden, twee derde van hen gebruikt dagelijks cosmetica. 82 procent zegt dat er geen beautyproduct is waarvoor ze te beschaamd zouden zijn om te kopen. Een kwart van hen gebruikt regelmatig een vochtinbrengende crème, 39 procent dagelijks een gezichtsreiniger om hun huid te verzorgen en het effect van stress en veroudering te bestrijden.
Professioneler
"We weten uit dit onderzoek dat niet enkel vrouwen zich zorgen maken over hun uiterlijk, steeds meer mannen gebruiken cosmetica om professioneler te lijken in deze economisch onzekere tijden", aldus onderzoeker Pierre-Yves Arzel. "De komende jaren zullen vooral anti-aging producten bij mannen goed scoren." (ep)