MuscleMeat

michiel's zomer LOG

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt Sanca :)

Mja, ik maak wel vaker pr's, ik noteer enkel die voor bench press, deadlift en squat

Normaal ben ik daardoor ook extra opgepompt maar nu echt niet, het was mijn dagje niet
beetje verward, moe, onhandig. :o

Woensdag beter hopelijk hé ;-)

Rug-triceps training woensdag 8 augustus 2007

deadlift (met deadstop):
8 x 80
8 x 90
1 x 120 evenarig PR

pull down (behind the neck):
6 x 35
8 x 40
8 x 45
6 x 45

cable row:
8 x 30
8 x 35
8 x 40
8 x 45

dips:
5 BW
hierna gestopt met oefening door pijn in schouder

close grip BP:
8 x 40 (meer narrow grip, te breed dus)
8 x 40 (close grip)
8 x 40 (close grip)

push down:
8 x 15
8 x 20
8 x 25

wrist curl:
10 x 20
10 x 20
8 x 25

reverse wrist curl:
3 x 10 x 10

Opmerkingen:
moest nog wat bekomen van lichte kater :o
ook maar 4-5 uur geslapen vannacht. dat kwam mijn training echt niet ten goede! :D :(

ook neem ik nu al een tijdje geen creatine meer omdat ik terug begonnen ben met minocycline (antibiotica) tegen acné. Ik denk dat het beter is voor mijn lever en/of nieren om dit niet tesamen te nemen. Vooral bij DL merk ik wel wat verlies in kracht ofwel is het gewoon psychologisch doordat ik 2 weken geleden door te zwaar te trainen een zeer pijnlijke en stijve rug had 2 dagen erna...(monster zinsbouw :o )

Ja

bulk ze man, toch een behoorlijk lekkere training maar het is imo niet zo slim om met een kater te gaan trainen hé ;)

Beter eruit zweten dan hele dag binnen te zitten hé
Nu ben ik gelukkig weer fit en klaar om me benen morgen weer eens goed te martelen :D

Ja, de training was nog behoorlijk uitgenomen deadlift.Maar ik ga het voorlopig rustiger aan doen want wil geen blessures nu ;)

Ik denk ook dat ik die cable row ga vervangen, ik voel er maar weinig van aan mijn rug zelf. Iemand een voorstel voor een goede oefening voor de dikte in de rug? T-bar row oid?
Laat het maar weten...

Benen-schouders training vrijdag 10 augustus 2007

squat:
10 x 30
10 x 40
10 x 50
5 x 60 PR op aantal
1 x 70 evenaring PR
1 x 75 (failure en zonder spotter: de wanhoopspoging om de barbbell weer in het squatrek te krijgen mag je er zelf bij denken :o )

leg extensions:
8 x 30
8 x 35
6 x 40 (sommige partial reps)
12 x 25 (superslow)

leg curls:
10 x 30
8 x 35 (sommige partial reps)
10 x 25 (superslow)

calf raises:
15 x 150 (butn vanaf 13e rep)
15 x 150 (alle 15 reps burn)
15 x 150 (alle 15 reps burn en laatste reps met kramp in tenen :D )

upright row: (grip op schouderbreedte)
8 x 30
8 x 35
8 x 35

military press:
8 x 35
6 x 40
hier ff kapot!

front raise:
3 x 10 x 15 (slow reps)

shrugs (behind the back):
10 x 50
10 x 60
10 x 60 (normal shrugs)

Opmerkingen:
redelijk goeie training lijkt me
zal morgen maar half weer kunnen lopen...

heb eens dij gemeten op dikste punt en dat is 60 cm dus daarom mss dat krachtstats van LB minder zijn :o

Zondag proberen cardio te doen: half uur joggen als ik niet teveel pijn heb aan mijn benen ;)

Tot de volgende!

lekker bezig bro' :thumbs:

T-bar rows is zeker niet slecht, maar ik doe liever barbelrows dan

Ja, gaat redelijk lekker hé
Na vakantie ga ik eens kijken voor een nieuw schema.
Wil niet te lang bij éénzelfde schema blijven.

Mss dan kijken voor een ub/lb schema? Of moet ik best eerst nog wat kracht inwinnen voor ik daar mee begin?

Ik ben dan mss wel goed bezig maar weinigen zullen zien dat ik bezig ben met bodybuilding want de meesten (buitenstaanders) kijken niet verder dan dikke armen en bl0kjµh$. En dat is juist wat ik niet heb. Armen zijn 32 cm, flexed trouwens :o

Volgende week dan maar eens experimenteren met BOR

thx sanca :thumbup:

Ja, gaat redelijk lekker hé
Na vakantie ga ik eens kijken voor een nieuw schema.
Wil niet te lang bij éénzelfde schema blijven.

Mss dan kijken voor een ub/lb schema? Of moet ik best eerst nog wat kracht inwinnen voor ik daar mee begin?

Ik ben dan mss wel goed bezig maar weinigen zullen zien dat ik bezig ben met bodybuilding want de meesten (buitenstaanders) kijken niet verder dan dikke armen en bl0kjµh$. En dat is juist wat ik niet heb. Armen zijn 32 cm, flexed trouwens :o

Volgende week dan maar eens experimenteren met BOR

thx sanca :thumbup:

no probs bro', BOR moet je er zeker bijdoen, ik doe hem elke rugtraining, ipv pulldown zou ik een tijdje chinnen, works great for me
ub/lb is ok
voor de rest gewoon blijven en knallen en goed eten, dan kom je er wel ;)

Ik had chinnen ook al in mijn schema gezet
maar ik doe met moeite 8 reps met 45 kg pull down dus dan kan ik zeker geen 3 sets van 10 reps bijvoorbeeld chinnen (bw= +-72)

Ik had chinnen ook al in mijn schema gezet
maar ik doe met moeite 8 reps met 45 kg pull down dus dan kan ik zeker geen 3 sets van 10 reps bijvoorbeeld chinnen (bw= +-72)

doe dan zoveel reps je kan, ook al zijn het er maar 2 of 3, zet je voeten even op de grond en dan weer zoveel reps je kunt
je moet zelf voelen wanneer het echt niet meer gaat maar ik zou minstens 10reps maken en dan pas rusten
doe zo je setjes tot je zo'n 50reps totaal hebt

Je kan idd best chins toevoegen, het zal waarschijnlijk zwaar zijn in het begin. Maar doe ze 3x per week en je zal snel verbetering zien. Barbell row is wel een goeie om toe te voegen
Ik zou deze x niet gemaxt hebben op de fullsquat omdat je het vorige keer pas deed, je had nu beter voor 2-3x70 of 2-3x67.5 gegaan ofzo. Ook wat meer setjes draaien. Probeer volgende keer 5x5x60, lukt dit doe de week erna 5x5x62.5 en verhoog telekns wanneer je het haal, werkt goed voor massa en kracht.

doe dan zoveel reps je kan, ook al zijn het er maar 2 of 3, zet je voeten even op de grond en dan weer zoveel reps je kunt
je moet zelf voelen wanneer het echt niet meer gaat maar ik zou minstens 10reps maken en dan pas rusten

Als hij maar 3 reps kan, moet hij setjes draaien van 1 of 2 reps. 8x2 ofzo en niet tot failure want erna zal hij meer en meer moeite hebben om 1 te doen, failure is trouwens nefast voor krachttoename.

Je kan idd best chins toevoegen, het zal waarschijnlijk zwaar zijn in het begin. Maar doe ze 3x per week en je zal snel verbetering zien. Barbell row is wel een goeie om toe te voegen
Ik zou deze x niet gemaxt hebben op de fullsquat omdat je het vorige keer pas deed, je had nu beter voor 2-3x70 of 2-3x67.5 gegaan ofzo. Ook wat meer setjes draaien. Probeer volgende keer 5x5x60, lukt dit doe de week erna 5x5x62.5 en verhoog telekns wanneer je het haal, werkt goed voor massa en kracht.

Ok, ga die 5 x 5 x 60 volgende week proberen.Moet te doen zijn.

Ok zal proberen, de chin-bar is wel k*t hier. (nog een reden waarom ik een nieuwe gym ga zoeken, andere reden is trouwens: geen dumbbells!!)
met draaiende handvaten, en je kan niet echt voor een wijde grip gaan. Zal dan maar een barbbell op de crossover leggen en er voor zorgen dat ik me nek nie breek :p

Ok zal proberen, de chin-bar is wel k*t hier. (nog een reden waarom ik een nieuwe gym ga zoeken, andere reden is trouwens: geen dumbbells!!)
met draaiende handvaten, en je kan niet echt voor een wijde grip gaan. Zal dan maar een barbbell op de crossover leggen en er voor zorgen dat ik me nek nie breek :p

:scratch:

Chinnen moet je zeker gaan doen, ik doe ze ook nog niet zo lang maar er zit wel veel vooruitgang in
gewoon zoals 18fitie zegt meerdere keren per week doen.
Doe dit als eerste oefening en volg daarna met een barbell row variant, BOR's, Yates row, pendlay row
en als derde oefening een pulldown variant, met je progressie zit het dan wel goed!

Borst-biceps training maandag 13 augustus 2007

Bench press:
10 x 30 (opwarming)
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Incline BP:
8 x 30
8 x 35
8 x 40

Cable flyes:
8 x 35
8 x 40
8 x 30 (superslow)

Barbbell curl:
8 x 30
8 x 35
6 x 35

Cable curl:
8 x 15
8 x 15
8 x 20

Opmerkingen:
Redelijk goede training,
vooral bench press en incline gingen bijzonder goed.
Wetende dat mijn PR op BP maar 1 x 60 is => En ik doe er hier 5 x 5 x 50 dan is mijn kracht er toch op vooruit gegaan oftewel heb ik gewoon beter mijn energie gedoseerd door direct van 10 x 30 opwarming over te schakelen naar de iets 'zwaardere' gewichten.
Volgende week ga ik dit proberen: 5 x 5 x 55 en zo opbouwen naar 5 x 5 x 60 en dan nog eens PR'n (thx 18fiftie voor het idee van 5 x 5 x ...!!)

Nu kijk ik uit naar de rug-triceps training om voor de eerste keer BOR's te proberen.

Heb trouwens nog steeds stramme kuiten van been-training van vrijdag :D
wou dit gewoon even laten weten... ;)

Gaat dan zeker netjes met je bench! Join the club voor de kuiten, ik heb nog steeds
flinke spierpijn in mijn kuiten en morgen is het al 1 week geleden :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven