AndroidHealthClinic

michiel's zomer LOG

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
lekkere trainingen weer :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Thx, sanca :o

Volgende woensdag kan ik niet trainen, moet dan hard studeren voor herexamens de volgende 2 dagen. Vrijdag kan ik wel weer gaan want vrijdag ochtend is mijn laatste herexamen en 's avonds om 19u weet ik al de uitslag.

De uitslag van die examens zal grotendeels de intensiteit van mijn training bepalen denk ik. :D

Thx, sanca :o

Volgende woensdag kan ik niet trainen, moet dan hard studeren voor herexamens de volgende 2 dagen. Vrijdag kan ik wel weer gaan want vrijdag ochtend is mijn laatste herexamen en 's avonds om 19u weet ik al de uitslag.

De uitslag van die examens zal grotendeels de intensiteit van mijn training bepalen denk ik. :D

als de uitslag goed is, train je op euforie, goed voor je uithouding
als de uitslag slecht is, train je op agressie, goed voor je kracht

;)

sucses!

Ja, zal zoiets zijn :D

Wat Sanca zegt!:D Geen gelul en gewoon trainen.

Borst-biceps training maandag 21 augustus 2007

Incline bench press:
8 x 35
8 x 35
8 x 40

Bench press:
5 x 5 x 50

Pec deck:
8 x 35
8 x 35
8 x 40
8 x 30 (superslow, lekkere pomp)

barbbell curl:
8 x 35
8 x 35
10 x 30 (zware pomp)

cable curl:
10 x 10
8 x 15
12 x 10

Opmerkingen:
Incline bench press heb ik nu eens eerst gedaan omdat mijn bovenkant borst wat meer werk nodig heeft en omdat ik zo meer energie heb, mijn borst is nu belange nog niet vol en rond.

Vroeger deed ik eerst flat bench maar dan had ik weinig energie om nog incline goed uit te voeren.

Volgende training schuift op:

rug-triceps doe ik vrijdag
en benen-schouders zondag

Tot dan :thumbup:

Mss moet je met je bench eens een tijdje het piramidesysteem hanteren om wat sterker te worden,en dan met zwaardere gewichten gaan trainen en grotere stappen qua gewicht maken na elke serie.Daar groei je van.;)

Piramidesysteem?

dus bv. bij bench:

12 x 50 kg
10 x 55 kg
8 x 60 kg

of 8 - 10 - 12 ?

Alle suggesties zijn welkom, zo leer ik nog eens iets bij ;)

Piramidesysteem?

dus bv. bij bench:

12 x 50 kg
10 x 55 kg
8 x 60 kg

of 8 - 10 - 12 ?

Alle suggesties zijn welkom, zo leer ik nog eens iets bij ;)

Ik doe normaal gezien (mn top zit op 160kg) :
12x60kg
8x100kg
6x130kg
4x150kg
en dan met hulp 2x mn PR (160kg) herhalen,als je leeg bent kan je hem ook alleen zakken laten,mits je een betrouwbare spotter hebt.

Gezien jouw 1RM stukken lager zit kan jij mss het 10,8,6,4,2 hanteren,maar dan moet je die laatste serie zeker met een kilo of 80 doen.;)en eerst een rep of 20 uitvoeren met de barbell only voor de spier vantevoren goed op te warmen.

als je voor kracht (en massa) gaat, blijf dan bij 5x5.

Ik ben het wel eens dat je grote stappen moet nemen om minder te vermoeien zodat je met zwaardere gewichten kan trainen. Maar ik vind 5x5 beter, tenzij je een ongekeerde piramide doet(deze doe ik soms en vind ik veel beter dan een gewone omdat je opwarmt en dan direct met je zwaarste set begint zodat je meer energie/kracht hebt => meer kracht en massa). Maar moest ik jou zijn zou ik bij 5x5 blijven omdat je bench nog laag is en dit één van de betere manieren is om hem op te bouwen.

als je voor kracht (en massa) gaat, blijf dan bij 5x5.

Ik ben het wel eens dat je grote stappen moet nemen om minder te vermoeien zodat je met zwaardere gewichten kan trainen. Maar ik vind 5x5 beter, tenzij je een ongekeerde piramide doet(deze doe ik soms en vind ik veel beter dan een gewone omdat je opwarmt en dan direct met je zwaarste set begint zodat je meer energie/kracht hebt => meer kracht en massa). Maar moest ik jou zijn zou ik bij 5x5 blijven omdat je bench nog laag is en dit één van de betere manieren is om hem op te bouwen.

5x5 is imo eerder voor massa,mits je een behoorlijk gewicht hanteerd,met piramide systeem ga je qua kilo's veel verder en weet je tenminste wat je straks te wachten staat als je weer met 5x5 gaat beginnen.Veel beginners zijn nog bang voor een bepaald gewicht en kunnen zo over die drempel heen gehaald worden.

Wel, ik heb nu al het gevoel dat ik meer kan drukken dan 1 x 60
want ik doe 5 x 5 x 50

Vroeger zal ik gewoon teveel energie/kracht verspilt hebben in het begin dus ik zal volgende week eens proberen met het piramidesysteem. Normaal moet er zo wel een nieuwe PR uitkomen.

En heb nu terug spotter omdat maatje terug is uit Kosovo dus moet niet bang zijn voor failure.

Het zal zoiets worden:

12 x 40
8 x 50
6 x ?? (60 zal wat teveel zijn)
4 x ??
2 x ??

Ik zit met zo'n laag gewicht dat ik geen grote sprongen kan maken :D

5x5 is imo eerder voor massa,mits je een behoorlijk gewicht hanteerd,met piramide systeem ga je qua kilo's veel verder en weet je tenminste wat je straks te wachten staat als je weer met 5x5 gaat beginnen.Veel beginners zijn nog bang voor een bepaald gewicht en kunnen zo over die drempel heen gehaald worden.

met piramide ga je idd hoger omdat je bij 5x5 niet helemaal balls out traint.
Bij 5x5 is het de bedoeling om elke training een beetje gewicht op te smijten.
Als je piramide doet zoals jij:
12x60kg
8x100kg
6x130kg
4x150kg
en dan met hulp 2x mn PR (160kg)

dan ga je idd hoger in gewicht maar is het ook moeilijker om progressie te maken.

Voorbeeld je bencht 5x150, maar je start 5x5 op 135, dus zal dit niet zwaar zijn, maar je gooit er elke training wat gewicht bij zodat je progressie maakt en na x aantal weken 5x5x150 kan doen.
Bij jou piramide vorm ga je bij die 2x160 met hulp echt balls out, de volgende keer wordt het dus moeilijk om progressie op je bank te maken, versta je.

Ik zeg niet dat piramide fout is (anders zou je niet zoveel drukken), maar ik vind 5x5 een goede methode en al zeker voor een beginner.

Ik zou 5x5 op de bench doen en dan piramide op de andere chest oefeningen.
Maar iedereen heeft wel zijn eigen betere methodes om progressie te maken.

met piramide ga je idd hoger omdat je bij 5x5 niet helemaal balls out traint.
Bij 5x5 is het de bedoeling om elke training een beetje gewicht op te smijten.
Als je piramide doet zoals jij:
12x60kg
8x100kg
6x130kg
4x150kg
en dan met hulp 2x mn PR (160kg)

dan ga je idd hoger in gewicht maar is het ook moeilijker om progressie te maken.

Voorbeeld je bencht 5x150, maar je start 5x5 op 135, dus zal dit niet zwaar zijn, maar je gooit er elke training wat gewicht bij zodat je progressie maakt en na x aantal weken 5x5x150 kan doen.
Bij jou piramide vorm ga je bij die 2x160 met hulp echt balls out, de volgende keer wordt het dus moeilijk om progressie op je bank te maken, versta je.

Ik zeg niet dat piramide fout is (anders zou je niet zoveel drukken), maar ik vind 5x5 een goede methode en al zeker voor een beginner.

Ik zou 5x5 op de bench doen en dan piramide op de andere chest oefeningen.
Maar iedereen heeft wel zijn eigen betere methodes om progressie te maken.
Dat je ff naar de 5x5x150kg gaat overstappen is echt geen peanutz,en haast onmogelijk als je net 10kg onder je 1RM zit!!!En waarom is het volgens jou zo moeilijk om dan progressie te maken?Zijn lichaam maakt kennis met gewichten waar hij normaal niet eens van had durven dromen,zo word je vooral mentaal sterk en kom je over die drempel heen als beginner om 5x5 zwaar en zorgvuldig te kunnen uitvoeren.Volgens mij ben jij al over een bepaald punt heen,hij dus niet.Het is niet makkelijk om ff sterker te worden met je bench,dat duurt maanden tot soms wel een half jaar!!!(tot je op je uiteindelijke top zit)In die tussentijd moet je zeker per 8wkn van systeem veranderen,daar krijgt je lichaam ook een boost van.Zeg niet dat hij piramide-only moet hanteren maar die tussendoor moet gebruiken om kennis te maken met zwaarder gewicht,en durft dan ook meteen met een hoger gewicht aan die 5x5 te beginnen,schiet niet op om dit keer op keer met pussyweights te doen.

Ik wist niet dat er hier op DBB ook op een normale manier kon gediscusieerd worden :D

:jk:

Ik zal het piramidesyteem volgende week eens toepassen en kijken hoe het voor mij werkt, dan zien we wel verder.

Ik leef van training tot training, eerst nog rug-triceps-benen-schouders. Dan pas terug aan die bench denken

Bedankt allemaal voor de hulp, karma zal niet gaan want moet nog verdelen. :D :thumbup:

Ik begin stilletjes aan de bodem te zien in mijn emmer whey van 2.5kg (mag wel na 2 maanden intensief shakes drinken)

Iemand een aanrader voor een goede whey of met een goede smaak?

Ik begin stilletjes aan de bodem te zien in mijn emmer whey van 2.5kg (mag wel na 2 maanden intensief shakes drinken)

Iemand een aanrader voor een goede whey of met een goede smaak?

Met de boardsponsers zit je altijd goed. Zou zeggen Power Supplements isolaat. In de PS topic kun je meningen/reviews vinden van klanten en PS zelf over de smaakjes:)

Het piramide systeem met bench werkt voor mij trouwens zeer prima:thumbs: Warming up met bb only vind ik geen aanrader, maar kan je het beste zelf uitvissen. Persoonlijk ben ik meer een fan van 15-25x 30-40kg (oid) op tempo.

Nog een linkje. Zie maar of je er wat aan hebt en niet naar de reclame kijken;)
Prometeus - Articles - Training - Snel en effectief meer bankdrukken!

Wat is het verschil tussen deze 2:

Whey Isolate Gainer with BCAA's and MCT's:
Power Supplements
kost maar €43.90 voor 4kg (er zitten BCAA's en MCT's bij, kan niet slecht zijn)

Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram
Energie 1597 kJ/380 kcal
Eiwit (+ vrije aminozuren) 30.0 g
Koolhydraten 55.0 g
Vet 5.9 g

Pure Whey Protein Isolate 2500g:
Power Supplements
Dit kost dan 46.90 voor 2500 gram

Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram
Energie 1598 kJ/380 kcal
Eiwit (proteïne) 90.0 g
(o.b.v drooggewicht)
Koolhydraten 1.9g
Waarvan suikers (lactose) 1.9g
Vet 1.7 g

---------------------------------------

De gemiddelde voedingswaarde per 100 gram van mijn XXL Nutriotion Whey Proteïn Instant:

Energie: 363 kcal
Eiwit: 80g
Koolhydraten: 4g
Vet: 3g

Whey Isolate is zuiverder en betere kwaliteit

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven