AndroidHealthClinic

michiel's zomer LOG

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb juist ontdekt dat die oefening die ik cable flyes noem eigenlijk anders heet :hamer:

Pec deck fly deed ik dus al van in het begin van mijn schema:
Lever Pec Deck Fly

er zijn geen dumbbells: anders deed ik wel gewone flyes op een bankje, ik ben niet zo voor machines

Deze vakantie nog ga ik verschillende gym's in Brugge uittesten (een 3-4 tal)

Ik ga dan wel zelf geld moeten bijleggen want +400 euro vind mijn ma wat teveel voor een jaar ;)

Nog een vraagje over BOR's die ik morgen ga proberen:

voor de uitvoering:
-lichtjes door de knieën buigen of niet?
-volledig vooroverbuigen of rug niet helemaal parrallel met de grond?
-barbbell opheffen richting borst of buik?
-nog tips?

:)

Nog een vraagje over BOR's die ik morgen ga proberen:

voor de uitvoering:
-lichtjes door de knieën buigen of niet?
-volledig vooroverbuigen of rug niet helemaal parrallel met de grond?
-barbbell opheffen richting borst of buik?
-nog tips?

:)

Gewoon zorgen dat je rug parallel is met de grond, hiervoor zal je door je knieën moeten buigen(hoe diep is afhankelijk van de grootte van de schijven die je gebruikt). De baar elke rep ff neerleggen en tot aan je buik trekken.

Dit zijn pendlay rows, en imo de beste bor als je je op je lats wilt concentreren

Gewoon zorgen dat je rug parallel is met de grond, hiervoor zal je door je knieën moeten buigen(hoe diep is afhankelijk van de grootte van de schijven die je gebruikt). De baar elke rep ff neerleggen en tot aan je buik trekken.

Dit zijn pendlay rows, en imo de beste bor als je je op je lats wilt concentreren

BOR's met omgekeerde grip is meer op je lats gericht,anders pak je eerder je upperback en traps aan.;)

Succes met je BOR's,super oefening.:thumbup:

Ok, komt in orde

Train je daar dan ook het onderste gedeelte van de traps mee?
zoals je wel weet loopt de traps volledig door tussen de schouderbladen, daar mis ik zeker wat dikte.
Ik denk persoonlijk dat je met shrugs, alleen maar de bovenkant van de trapezius traint

Foto:

6h5aydd.jpg

BOR's met omgekeerde grip is meer op je lats gericht,anders pak je eerder je upperback en traps aan.;)

Succes met je BOR's,super oefening.:thumbup:

Voor lats doe ik al chinnen en pull down dus ik zou ze dan met gewone greep nemen voor upperback en traps aan te spreken

Bedankt voor de hulp en jij succes met het herstel ( :( )

Rug-triceps training donderdag 16 augustus 2007

chinnen (optrekken met nek tegen de baar van de cross over :o):
3 BW :o

deadlift:
5 x 5 x 90 (volgende week opvoeren naar 100)

BOR:
10 x 30
10 x 40
10 x 40

Pull down (behind neck):
8 x 40
8 x 40
8 x 45

dips:
5 BW (weer last van schouder :( , voer ze nu telkens zeer diep uit)
Veranderen door andere oefening of is deze echt nodig voor de triceps?

close grip bench press:
8 x 40
8 x 45
8 x 40

push down:
8 x 20 (tet hoog)
8 x 15 (strikte uitvoering)
8 x 15 (idem)

wrist curl:
12 x 25
12 x 25
12 x 25

Opmerkingen:
trainingsmaatje is eindelijk terug na één maand vakantie in Kosovo. Hij staat nu goed droog, zeker rond de 8%. Hij begint nu strepen te krijgen in bovenkant borst :eek!: En het lijkt alsof hij paar dagen onder zonnebank heeft gelegen :D Beachproof dus :sd:
Hij is ervan verschoten dat ik al veel verbeterd ben,ook in kracht en vooral mijn borst gaat goed zegt ie.

Je hebt toch een soort chin bar hangen aan die stelling(van cable row, lat pulldown, soort leg press).

Ja, dat geval gebruik ik dus niet. Je kan geen brede greep nemen en de handvaten draaien mee.

De 2 maanden zijn nu bijna voorbij, ik zou nu graag eens op een andere manier trainen.

Ik zie een ub/lb schema wel zitten maar ik weet niet als dit beter is dan een split?
Iemand ervaring hiermee, of moet ik eerst nog kracht winnen voor ik aan zo iets begin?

HELP :D

De 2 maanden zijn nu bijna voorbij, ik zou nu graag eens op een andere manier trainen.

Ik zie een ub/lb schema wel zitten maar ik weet niet als dit beter is dan een split?
Iemand ervaring hiermee, of moet ik eerst nog kracht winnen voor ik aan zo iets begin?

HELP :D

UB/LB schema beter dan een split kan je niet zomaar zeggen, het is persoonsafhankelijk waar de
ene goed op reageert hoeft niet perse te betekenen dat iemand anders daar ook goed op reageert.

Je weet het voor jezelf pas wanneer je het een keer hebt uitgeprobeerd.
Ik ben er in iedergeval goed op gegaan en heb me krachtstats hiermee flink verbeterd.

Mijn allereerste trainingslog hier ben ik begonnen met een UB/LB schema en
wist hier van te voren ook niks van af, dus misschien ook wel handig om de
eerste paar pagina's hiervan door te lezen.
Ik heb hierbij dus ook hulp gehad van de jongens hier met het samenstellen hiervan.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/masallahs-trainingslog-67601/

UB/LB schema beter dan een split kan je niet zomaar zeggen, het is persoonsafhankelijk waar de
ene goed op reageert hoeft niet perse te betekenen dat iemand anders daar ook goed op reageert.

Je weet het voor jezelf pas wanneer je het een keer hebt uitgeprobeerd.
Ik ben er in iedergeval goed op gegaan en heb me krachtstats hiermee flink verbeterd.

Mijn allereerste trainingslog hier ben ik begonnen met een UB/LB schema en
wist hier van te voren ook niks van af, dus misschien ook wel handig om de
eerste paar pagina's hiervan door te lezen.
Ik heb hierbij dus ook hulp gehad van de jongens hier met het samenstellen hiervan.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/masallahs-trainingslog-67601/

Ik zal er onmiddelijk eens aan beginnen. :cool:

Als ik het goed snap houdt zo'n schema dus in:

vb:

ma: ub

woe: lb

do: ub

en dit dan nog eens onderdelen in week1 - week2 - ... Met in elke week een aantal basis oefeningen die terugkeren (bp, squat, deadlift, BOR, MP) en dan afhankelijk van de week verschillende oefeningen?

Want je kan moeilijk in één ub training : borst, rug, triceps, biceps, traps, onderarmen aanspreken.

Oftewel sla ik de bal helemaal verkeerd :o

Als ik het goed snap houdt zo'n schema dus in:

vb:

ma: ub

woe: lb

do: ub

en dit dan nog eens onderdelen in week1 - week2 - ... Met in elke week een aantal basis oefeningen die terugkeren (bp, squat, deadlift, BOR, MP) en dan afhankelijk van de week verschillende oefeningen?

Want je kan moeilijk in één ub training : borst, rug, triceps, biceps, traps, onderarmen aanspreken.

Oftewel sla ik de bal helemaal verkeerd :o

Je traint 4 keer in de week, bijvoorbeeld:

• Maandag: UB
  • Dinsdag: LB
  • Woensdag: rust
  • Donderdag:UB
  • Vrijdag: LB

Er zijn inderdaad basis oefeningen die terug keren plus je kan assistance
toevoegen voor de biceps, triceps en kuiten.
Ik raad je aan om die assistance sowieso te doen want bij mij gingen mijn
armen achterliggen door het trainen volgens UB/LB principe.

Je kan tijdens de UB training rustig de borst, schouders, rug, biceps en triceps trainen, bijvoorbeeld:

• Benchpress
  • Military press
  • Bor
  • Dips
  • Barbell curls

Traps pakte ik aan tijdens de LB training aangezien je ze daar ook belast met het deadliften, bijvoorbeeld:

• Full squat
  • Deadlift
  • Romanian deadlift
  • Powershrugs
  • Calve raises

Ok, nu kan ik al even verder.
Ik dacht juist dat een ub/lb schema tijdbesparender was dan een split schema?

Ik weet niet als ik 4 x per week zal kunnen trainen (1ste jaar Hogeschool).
Moest dit naar 3 dagen herleidt kunnen worden...of toch maar bij split blijven dan :)

Ik zou je graag karma geven, maar moet nog verdelen voor ik weer aan jou mag geven ;)

Juist, je ging ook nog het verschil uitleggen tussen shrugs en powershrugs of is dit gewoon een andere benaming?
Damn, ik ben veeleisend vandaag :D

Ok, nu kan ik al even verder.
Ik dacht juist dat een ub/lb schema tijdbesparender was dan een split schema?

Ik weet niet als ik 4 x per week zal kunnen trainen (1ste jaar Hogeschool).
Moest dit naar 3 dagen herleidt kunnen worden...of toch maar bij split blijven dan :)

Ik zou je graag karma geven, maar moet nog verdelen voor ik weer aan jou mag geven ;)

Juist, je ging ook nog het verschil uitleggen tussen shrugs en powershrugs of is dit gewoon een andere benaming?
Damn, ik ben veeleisend vandaag :D

Waarom zou je bij split blijven dan? Het zal niet meer tijd in nemen dan een splitschema hoor.
Je zou er voor kunnen kiezen als je minder dagen wilt gaan trainen voor een fullbody schema
3x in de week.
Ook zou je bijvoorbeeld 1 fullbody dag kunnen doen en een LB en UB dag.

Zoveel verschil zit er niet tussen shrugs en powershrugs, bij normale shrugs
voer je de beweging minder explosief uit dan bij powershrugs.

Shrugs alleen op het filmpje lijkt het alsof hij zijn schouder koppen draait dat moet je niet doen.

Powershrugs

Benen-schouders training zaterdag 18 augustus 2007

full squat:
5 x 5 x 50

leg extension:
8 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35

leg curls:
8 x 25
8 x 30
8 x 30

calf raises:
15 x 150
15 x 150
15 x 150

military press:
8 x 35
8 x 35
6 x 35

upright row:
6 x 35
6 x 35
6 x 35 (smalle greep)

front raise:
10 x 15
10 x 15
10 x 15

powershrugs:
10 x 60
10 x 80
10 x 80

Opmerkingen:
goed leeg toen ik nog schouders moest beginnen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven